بهترین فیلم های شبیه هری پاتر ؛ 10 فیلم مشابه با هری پاتر

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر ؛ 10 فیلم مشابه با هری پاتر


منبع: فیگار

8

1402/6/29

17:59


فرانچایز هری پاتر، انقلابی در صنعت فیلم‌های فانتزی و طرفداران این ژانر ایجاد کرد که در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های شبیه هری پاتر می‌پردازیم.

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر ؛ 10 فیلم مشابه با هری پاتر

فرانچایز هری پاتر، انقلابی در صنعت فیلم‌های فانتزی و طرفداران این ژانر ایجاد کرد که در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های شبیه هری پاتر می‌پردازیم.

هری پاتر نه تنها یک شخصیت است که در طول زندگی خود ماجراجویی‌های فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده، بلکه یک قهرمان در دنیای فانتزی به شمار می‌رود که ما را به دنیایی مملو از اژدهایان و اتاق‌های جادویی همراه کرده است.

مجموعه فیلم‌ها و فرانچایزهای هری پاتر، به طور رسمی با بخش دوم فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ به کارگردانی دیوید یتس در سال 2011 به اتمام رسید. پس از آن، برادران وارنر با اقتباس از داستان جانوران شگفت‌انگیز، یک پیش درآمد از دنیای هری پاتر ساختند و هواداران را شگفت‌زده کردند. همچنین این دنیا به صورت متدام گسترش پیدا کرد و حالا یک سریال نیز در دست ساخت دارد.

این فرانچایز، داستانی را خلق کرد تا طرفداران این ژانر همیشه خلاء یک فیلم پرقدرت مانند او را حس کنند. در این نوشتار، فیلم‌هایی معرفی شده‌اند که شاید قدرت داستانی و روایت هری پاتر را نداشته باشند؛ اما به عنوان بهترین فیلم های مشابه هری پاتر می‌توان از آن‌ها یاد کرد.

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

معرفی فیلم هایی مثل هری پاتر

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های شبیه هری پاتر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

در حالی که طرفداران فرانچایز ممکن است به دلیل عشق و نوستالژی که به کتاب‌ها، فیلم‌ها و شخصیت‌ها، داشته باشند، به دنبال فیلم‌های مشابه نروند و انتخاب بهترین فیلم ها مانند هری پاتر برای آن‌ها کار مشکلی به نظر برسد، اما تعداد معدودی فیلم وجود دارند که می‌تواند آن‌ها را تا زمان انتشار سریال هری پاتر سرگرم نگه دارند. خوشبختانه، تعداد زیادی فیلم جذاب وجود دارد که شما را به اندازه ماجراجویی‌های هری مجذوب خود می‌کند.

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

موجودات جادویی، پیوندهای عمیقِ دوستی و ماموریت‌های قهرمانانه در فیلم “ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” که بدون شک بهترین فیلم شبیه هری پاتر است، طرفداران هری پاتر را که عاشق ماجراجویی و ژانر فانتزی هستند را راضی می‌کند.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring یک فیلم سینمایی بزرگ و محبوب است که به خاطر داستان قدرتمندش، جهان‌سازی غنی و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده، مورد تحسین قرار گرفت.

کارگردان سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، پیتر جکسون، داستان کلاسیک جی‌آر.آر تالکین را در قالب یک سه‌گانه تعریف کرد و ساخت. بهترین نسخه از این فرانچایز، Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring نام داشت که در آن، الیجاه وود، سر ایان مک‌کلان، کیت بلانشت، ویگو مورتنسن و برخی از ستاره‌های فوق‌العاده هالیوودی بازی کرده‌اند. این فرانچایز، مانند هری پاتر گسترده است و می‌تواند شما را با یک پیش درآمد و یک سه‌گانه و سریالی جذاب، سرگرم کند.

The Golden Compass

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

کسانی که به خواندن کتاب‌های فانتزی علاقه دارند، بدون شک اسم The Golden Compass را بیشتر از هر اسمی در بین رمان‌های فانتزی کودکان شنیده‌اند. این فیلم، که یکی از بهترین فیلم های شبیه هری پاتر است، داستان یتیمی به نام Lyra Belacqua را روایت می‌کند که مانند هری پاتر به یک جهان موازی جادویی کشیده می‌شود.

فیلم The Golden Compass، یک فیلم فانتزی محصول سال 2007 است. این فیلم در زمان انتشار، نقدهای متفاوت و از سمت منتقدین دریافت کرد. برخی از منتقدین به دلیل چشم‌اندازهای بصری و بازیگری‌های خوب، فیلم را ستایش کردند و برخی دیگر به دلیل تغییرات زیادی که فیلم نسبت منبع اصلی داشت، آن را مورد انتقاد قرار دادند.

Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

این فیلم فانتزی، داستان سه یتیم را دنبال می‌کند که پس از اینکه والدین خود را در آتش سوزی وحشتناک از دست می‌دهند، با کنت اولاف بدجنس روبرو می‌شوند که به دنبال ثروت آنهاست.

هیچ جادوگری در این سریال وجود ندارد؛ اما فضاسازی این فیلم، بسیار نزدیک به فرانچایز هری پاتر و هاگوارتز است. جیم کری، نقش کنت اولاف را به طرز دلچسبی نفرت‌انگیز می‌سازد. از دیگر بازیگران این فیلم، می‌توان به مرلین استریپ، جود لاو اشاره کرد.

برخی از منتقدان، بازیگری و طراحی کاراکترها در فیلم “A Series of Unfortunate Events” را ستایش کرده‌اند. نحوه‌ی دکوراسیون، فیلمبرداری و افکت‌های بصری در این فیلم به شدت به فیلم هری پاتر نزدیک است و می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های شبیه هری پاتر نام برد.

The Shape of Water

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

“The Shape of Water” یک فیلم درام و فانتزی محصول سال 2017 به کارگردانی گیرمو دل تورو است. این فیلم به دلیل داستانی پر از احساس، بازیگری عالی، فیلمبرداری شگفت‌انگیز و داستان عاشقانه و هوشمندانه‌اش مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. این فیلم به عنوان یک ادای احترام به داستان‌های کلاسیک هالیوودی نیز شناخته می‌شود.

شکل آب، یک داستان پر از رمز و راز دارد. این فیلم از رنگ‌های شاد و سایه‌های عمیق تشکیل شده که طرفداران هری پاتر را به یاد سه قسمت ابتدایی این فرانچایز می‌اندازد. این فیلم دارای یک محیط خشن است که دهه 60 میلادی را با جادوی افسانه‌ای تلفیق می‌کند. سبک ساخت دل تورو در همه فیلم‌هایش تقریباً با فضای فانتزی هری پاتر سازگار است و این فیلم نشان می‌دهد که او نیز می‌توانست یکی از کارگردانان این فرانچایز باشد.

Pan’s Labyrinth

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

فیلمنامه این فیلم، نزدیک‌ترین شباهت به فیلم چهارم هری پاتر دارد. فیلم دیگری از گیرمو دل تورو ، با طراحی فوق‌العاده‌ای که از خودش به نمایش می‌گذارد، نشان می‌دهد که طرفداران فرانچایز هری پاتر با این فیلم او نیز ارتباط خاصی برقرار می‌کنند.

داستان فیلم، درباره اوفلیا، دختر بچه‌ای است که با مادر باردار و ناپدری‌اش، در اسپانیا زندگی می‌کنند. او ناگهان در یک روز، هیولایی شبیه به یک پری می‌بیند که او را به یک هزارتوی اسرارآمیز هدایت می‌کند.

فضای فانتزی فیلم و هیولایی که در آن نقش اساسی را ایفا می‌کند، نشان می‌دهد که Pan’s Labyrinth از بهترین فیلم های شبیه هری پاتر است. Pan’s Labyrinth یک فیلم خلاقانه است که به تدریج بر روی قلب و ذهن شما نقش می‌بندد.

Beauty and the Beast

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

بازسازی لایو اکشن دیو و دلبر، یکی از جادویی‌ترین فیلم‌های دیزنی است. نقش اصلی دختر را اما واتسون، بازیگر نقش هرماینی بازی می‌کند که همین می‌تواند دلیل کافی برای دیدن فیلم برای پاترهدها (طرفداران هری پاتر) باشد. Beauty and the Beast یک اقتباس لایو اکشن از داستان محبوب و دیو و دلبر است که در سال 2017 تهیه و اکران شد. این فیلم، با بازی اما واتسون و دن استیونز، داستانی جادویی و عاشقانه را به تصویر می‌کشد.

فیلم Beauty and the Beast، داستان زنی به نام بل را روایت می‌کند که در قلعه‌ای دستگیر شده و مجبور است تا با یک فرد هیولا شکل زندگی کند. بل در حین زندگی در قلعه، به تدریج با اشیاء جادویی در اطرافش آشنا و عاشق دیو می‌شود.

Jingle Jangle: A Christmas Journey

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

Jingle Jangle: A Christmas Journey، یک فیلم موزیکال ، فانتزی و مخصوص کریسمس است که در سال 2020 منتشر شد. سکانس‌های زیادی در طول فیلم هری پاتر در کریسمس رخ دادند و اگر شما عاشق سکانس‌های کریسمسی فرانچایز هری پاتر هستید، فیلم Jingle Jangle: A Christmas Journey، یکی از بهترین فیلم های شبیه هری پاتر است که می‌توانید آن را تماشا کنید.

فیلم Jingle Jangle: A Christmas Journey، دارای موسیقی‌های زیبا و رقص‌های جذاب است و پیام‌هایی از قدرت، خلاقیت، ایمان و تلاش برای تحقق رویاها را به تماشاگران منتقل می‌کند. بازیگرانی همچون فورست ویتاکر، کیوانزانه والیس، کیتیا نیوتن، و هیو بونویل در این فیلم حضور دارند.

Jingle Jangle: A Christmas Journey، یک فیلم خانوادگی است که برای مخاطبانی که عاشق فیلم‌های موزیکال و خیالی مانند هری پاتر هستند، مناسب است. این فیلم یک ترکیبی از جادو، موسیقی و هیجان را در قالب یک داستان کریسمسی ارائه می‌دهد.

Fantastic Beasts and Where to Find Them

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

فیلم Fantastic Beasts، 70 سال پیش از شروع داستان اصلی هری پاتر اتفاق می‌افتد و طبیعی است که یکی از بهترین فیلم های شبیه هری پاتر باشد. این فیلم توسط جی.کی. رولینگ، نویسنده سری کتاب‌های هری پاتر، نوشته شده است.

اگر از طرفداران فیلم های هری پاتر یا به طور کلی نوشته‌های رولینگ هستید، قطعاً نباید این فیلم را از دست بدهید. Fantastic Beasts and Where to Find Them یک فیلم زیبا و جذاب است که جهان جادوگری را به صورت جدیدی برای تماشاگران ارائه می‌دهد.

این فیلم مملو از جادو، مخلوقات فانتزی و ماجراهای هیجان‌انگیز است. بازیگرانی همچون ادی ردمین، کالین فارل، کاترین واترستون و دن فوگلر در این فیلم حضور دارند و عملکرد‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. Fantastic Beasts and Where to Find Them به عنوان اولین فیلم از سری جانوران شگفت‌انگیز شناخته می‌شود.

The Princess Bride

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

وقتی صحبت از فیلم‌های فانتزی نمادین به میان می‌آید، نمی‌توان به The Princess Bride اشاره نکرد که بیش از یک دهه پیش از اولین فیلم هری پاتر اکران شد. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام اثر ویلیام گلدمن ساخته شده است.

The Princess Bride یک فیلم ماجراجویی، کمدی و عاشقانه است که در سال 1987 منتشر شد. داستان فیلم درباره‌ی عشق بین دو جوان به نام‌های وستلی و باترکاپ است. The Princess Bride، یک فیلم پرطراوت و همچنین پر از رمز و راز است که طرفداران سه فیلم ابتدایی فرانچایز هری پاتر می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. بازیگرانی همچون کری روز، رابین رایت، ماندی پتینکین و کریس ساراندون در این فیلم حضور دارند.

Nanny McPhee

بهترین فیلم های شبیه هری پاتر

Nanny McPhee، یک فیلم کمدی و خانوادگی است که در سال 2005 منتشر شد. این فیلم بر اساس سری کتاب‌هایی به همین نام اثر کریستینا بران نوشته شده است. در طول فیلم، خانوم مک‌فی به کودکان درس‌هایی درباره‌ی احترام، همکاری، مسئولیت و عشق می‌دهد. او با روش‌های خاص خود توانسته تغییراتی عمده در رفتار و شخصیت کودکان به وجود بیاورد.

این تربیت فرزندان در فیلم و فضاسازی جادویی و فانتزی که کارگردان نشان می‌دهد، Nanny McPhee را به یکی از بهترین فیلم های شبیه هری پاتر تبدیل می‌کند. Nanny McPhee یک فیلم مملو از اتفاقات فانتزی و همچنین طنزهای تازه است که برای خانواده‌ها و کودکان علاقه‌مند به داستان‌های خیالی و ماجراجویی خوشایند می‌باشد.

بازیگرانی همچون اما تامسون، کالین فارل، انجلا لنسبری و اما تامبلین در این فیلم حضور دارند. Nanny McPhee با داستان مهیج و پرشور خود، پیام‌هایی درباره‌ی خانواده، همدلی و تغییر را به تماشاگران منتقل می‌کند. این فیلم توانست جذابیت خاص خود را در میان مخاطبان پیدا کند و به عنوان یک فیلم محبوب در ژانر خود شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه هری پاتر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع مقاله: Popsugar

پرسش های متداول

یهترین فیلم شبیه هری پاتر که پیش درآمد این فرانچایز است، چه نام دارد؟

فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them، پیش درآمد فرانچایز هری پاتر است.

در کدام فیلم شبیه هری پاتر، اما واتسون، بازیگر هرماینی در هری پاتر حضور دارد؟

لایو اکشن Beauty and the Beast، با حضور اما واتسون بازیگر هرماینی ساخته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو