ایجاد ثبات اقتصادی با جهت گیری مناسب در آموزش های مهارتی

منبع: ساعد نیوز

2

1402/6/30

23:46


ساعدنیوز: با هماهنگی حوزه آموزشی دانشگاهی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای، احساس می‌کنیم برای کشور بسیار مطلوب است و این جهت گیری بسترساز ثبات اقتصادی شده است.

ایجاد ثبات اقتصادی با جهت گیری مناسب در آموزش های مهارتی

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعدنیوز، سید صولت مرتضوی عصر امروز در آیین افتتاح بزرگترین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای کشور در شهر تبریز اظهار داشت: یکی از مجموعه‌هایی که می تواند بسترساز سعادت انسان برای رسیدن به کسب روزی حلال، افزایش و انتقال دانش باشد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی افزود: این مرکز، پنجمین مرکز آموزش، سنجش و صدور صلاحیت حرفه‌ای است و کسانی که علاقه‌ای به ادامه تحصیلات اکادمیک ندارند می توانند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای حضور یافته و آموزش ببینند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مهارت و دانش، تحول زا می باشد، خاطر نشان کرد: اگر مهارت و دانش با همدیگر ادغام شوند به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید. مهارت، بستر صدور نیروی انسانی و دانش فنی را به اقصی نقاط جهان محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه عادلانه نظام جمهوری اسلامی و فرهنگ عدالت محور این نطام، می توانیم به جامعه بشری کمک کنیم تا از امکانات و استعدادهای نهفته بهره برداری لازم را ببریم‌.

مرتضوی گفت: با ریل گذاری جدید در حوزه آموزشی دانشگاهی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای، احساس می‌کنیم جهت گیری جامعه با هدایت نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مطلوب است و این جهت گیری بسترساز ثبات اقتصادی شده است.

وی اظهار داشت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی، مسئولان‌ استان اعلام کردند که نیاز به نیروی کار داریم و در جامعه تحصیل کرده ها بیکاری وجود دارد اما مدیران کارگاه‌ها و کارخانجات به شدت نیازمند نیروی کار ماهر هستند‌.

رشد چشمگیر اقتصادی کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجموعه اقدامات انجام گرفته سبب رونق و افزایش تولید و ثبات اقتصادی شده است، گفت: دهه 1400 را با ثبات اقتصادی آغاز کردیم و بر اساس گزارشات مراکز رسمی به رشد مطلوبی در سه ماهه اول سال 1402 رسیدیم.

وی گفت: رشد اقتصادی کشور 6.2 درصد با احتساب نفت و بدون احتساب آن 5.2 درصد است. رشد اقتصادی کشورمان در نفت 16.5 درصد شده است که بخش اعظمی از ان به واسطه اموزش است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو