راهنمای خرید دفتر نت موسیقی

راهنمای خرید دفتر نت موسیقی


منبع: وقت مد

3

1402/7/1

14:59


راهنمای مطالعه1 دفتر نت موسیقی چیست؟1.1 ویژگی دفتر موسیقی2 انواع دفتر نت موسیقی2.1 دفتر 5 خط2.2 دفتر سه خط2.3 دفتر نت گیتار2.4 دفتر نت پیانو3 خرید دفتر نت موسیقی4 کلام آخر؛ ورود به دنیای دلپذیر هنر موسیقی به خودی خود برای علاقه مندان به این حوزه بسیار جذاب است. فضایی شاد که قطعا برای قدم …

ورود به دنیای دلپذیر هنر موسیقی به خودی خود برای علاقه مندان به این حوزه بسیار جذاب است. فضایی شاد که قطعا برای قدم نهادن در آن لازم است قاعده و قوانین آن را به خوبی فرا بگیرید. اولین گام و مهمترین اقدام برای یادگیری هر ساز فراگرفتن نت موسیقی است.

لباس خواب برند لباس سکرت

اگر شما هم از علاقه مندان به یادگیری موسیقی هستید، مطالعه این راهنما می تواند برایتان کارگشا باشد. برای خرید دفتر نت موسیقی هم لازم نیست نگران باشد چراکه این مقاله پیشنهادات ویژه ای برای کاربران خود دارد.

رپ31تر-تبلیغات

نت موسیقی در واقع همان الفبای موسیقی است که پیشینه استفاده از آن به اروپا و کلیساهای مذهبی می رسد. در آن زمان برای هماهنگی بهتر سرودهای مذهبی از نت موسیقی استفاده می شد. اما رفته رفته استفاده از آن رواج بیشتری یافت. امروزه استفاد از نت موسیقی در قسمت های مختلفی ریشه دوانده است به طوری که می توان از آن به عنوان یک زبان رسمی در سراسر دنیا یاد کرد که فارغ از ملیت، ذهن ها را به یکدیگر نزدیک می کند.


دفتر نت موسیقی چیست؟


یادگیری موسیقی مانند یادگیری یک زبان جدید است. از این رو لازم است آن را از پایه و اساس و به صورت اصولی فرا بگیرید. نوازندگان هر سازی برای نت برداری از موسیقی هایی که با ساز خود می نوازند به یک دفتر نت نیاز دارند.


حال اینکه بخواهید سنتور، گیتار یا پیانو بزنید اصلا تفاوتی ندارد؛ دفتر نت موسیقی باید مثل یک رفیق در این مسیر همراهتان باشد. از طرفی؛ یکی از اصلی ترین ابزار در دنیای موسیقی، دفتر نت است. بنابراین لازم است برای یادگیری هرچه بهتر موسیقی خرید دفتر نت موسیقی را در اولویت های اصلی خود قرار دهید.


ویژگی دفتر موسیقی

خرید لباس زیر


در واقع دفتر نت موسیقی اسبابی کاربردی برای موسیقی دانان و نوازندگان محسوب می شود که استفاده از آن در همه آثار هنری مشهود و ضروری است. بنابراین هر فردی از مبتدی تا حرفه ای برای نواختن موسیقی های مختلف به این دفتر نیاز دارد و نمی توان آن را حذف کرد.

رپ31تر-تبلیغات

دفترهای نت موسیقی از نظر تعداد برگه ها با یکدیگر متفاوت هستند. شما می توانید این دفتر را در انواع 80 تا 100 برگ خریداری کنید.


همچنین اغلب دفترهای نت موسیقی دارای جلدهای مقوایی هستند که بسیار مقاوم بوده و کیفیت خوبی هم دارند. جنس برگه های این دفتر هم به نحوی است که می توانید به راحتی روی آن بنویسید و نگران پس دادن جوهر به سمت دیگر کاغذ نباشید.


علاوه بر این؛ با استفاده از این دفتر می توان انواع موسیقی را در استدیو ضبط کرد. اما کاربردی بودن این دفتر زمانی خودنمایی می کند که بخواهید تعداد بیشتری از نوازندگان را با هم هماهنگ کنید.


در یک کنسرت، همه نوازندگان به کمک دفتر نت موسیقی به راحتی با یکدیگر هماهنگ می شوند. این در حالی است که اگر دفتر نت را از آنها بگیرید قطعا هماهنگی بین نوازندگان به سختی و حتی غیرممکن خواهد بود.

رپ31تر-تبلیغات

انواع دفتر نت موسیقی


برای خرید دفتر نت موسیقی باید دقت ویژه داشته باشید. این دفتر یک ابزار تخصصی است و از آنجایی که مدت زمان زیادی با آن سر و کار دارید بنابراین توجه به کیفیت آن بسیار مهم است.


مثلا اینکه فاصله استاندارد بین خطوط باید رعایت شده باشد. دارای کاغذهای ضخیم و جلد سخت باشد تا در طولانی مدت آسیب نبیند. نکته دیگر در خرید دفتر نت موسیقی تعبیه فضای کافی برای یادداشت برداری از راهنمایی ها و نکات ظریفی است که اساتید به بیان آنها می پردازند.


اگر در ابتدای راه هستید و می خواهید نواختن یک ساز را یاد بگیرید شاید این سوال برایتان مطرح شده باشد که برای خرید دفتر نت موسیقی به کجا مراجعه کنید. یا اینکه انواع آن چیست و هر کدام برای چه سازهایی قابل استفاده است. پاسخ این سوالات را می توانید در ادامه این مطلب جستجو کنید.


دفتر نت مدل های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی اجمالی آنها پرداخته ایم.


دفتر 5 خط


متداول ترین نمونه دفتر نت موسیقی مدل پنج خطی آن است. این دفتر برای سازهای مختلفی قابل استفاده است. این دفتر برای یادگیری و نت برداری از نکات آموزشی استفاده می شود. دفتر نت 5 خط معمولا به صورت 80 یا 100 برگ با طرح های سنتی و فانتزی در بازار عرضه می شود. اغلب دارای جلد مقوایی محکم است که در برابر آسیب دیدگی مقاوم است.

رپ31تر-تبلیغات

دفتر سه خط


یکی دیگر از دفترهای پرکاربرد در یادگیری موسیقی، دفتر نت سه خطی است. از این دفتر برای یادداشت تمرینات و قطعاتی که روی حامل سه خطی نوشته می شوند، استفاده می شود. صحافی این دفتر به دو صورت سیمی و منگنه ای و در دو حالت عمودی و افقی است. فاصله بیشتر بین خطوط دفتر این امکان را برای هنرجو فراهم می کند تا به صورت ساده تری نت نویسی کند.


دفتر نت گیتار


این دفتر مختص نت گیتار است. هنرجویان و اساتید می توانند به صورت روزانه از آن استفاده کنند. صفحات دفتر به صورت جداگانه شامل بخش هایی مانند صفحه نت، شعر و ریتم های بلند و کوتاه، آکورد، دیاگرام بسیاری موارد دیگر است. دفترنت گیتار با صحافی های چسبی، منگنه ای و سیمی عرضه می شود که نوع سیمی بسیار بهتر است.

رپ31تر-تبلیغات

دفتر نت پیانو


دفتر نت پیانو یکی دیگر از دفاتر پر استفاده در دنیای موسیقی است. برای خرید دفتر نت موسیقی پیانو باید به مواردی همچون تعداد صفحات و جنس آنها، فرم صحافی، فاصله بین خطوط و جنس جلد توجه ویژه ای داشته باشید.


از بین صحافی های موجود برای دفتر نت پیانو، نوع سیمی آن بیشتر استفاده می شود. مزیت این صحافی، استفاده آسان و جانمایی راحت آن روی پایه نت است.


خرید دفتر نت موسیقی


دفتر نت موسیقی برای همه هنرجویان هر نوع سایز بسیار کاربردی و ضروری است. اینکه در حال یادگیری ساز گیتار باشید یا سنتور و پیانو و…. فرقی نمی کند؛ قطعا برای یادگیری هرچه بهتر به این دفتر نیاز دارید.


نقطه قوت این دفتر قابل استفاده بودن آن برای همه ساز هاست. بنابراین شما با خرید دفتر نت موسیقی می توانید روی کیفیت و افزایش سرعت یادگیری خود حساب ویژه باز کنید.


در حال حاضر شما می توانید برای خرید این دفتر به صورت حضوری به مراکز فروش آن مراجعه کنید. اما راه ساده تر هم وجود دارد.
گروه فرهنگی هنری اردیبهشت سعی کرده پیشنهادات ویژه ای را برای هنردوستان ارائه دهد. با مراجعه به صفحه اینترنتی فروشگاه اردیبهشت دریچه ای زیبا از انواع و اقسام دفترهای نت موسیقی به رویتان باز می شود. حالا این شما هستید که با توجه به بودجه، سلیقه و نیازتان می توانید از بین هزاران طرح پیشنهادی انتخاب کنید.


تنوع دفتر در فروشگاه اردیبهشت بسیار زیاد است. بنابراین برای خرید دفتر نت موسیقی می توانید با خیال راحت از بین دفاتر موجود خریدتان را انجام دهید.

رپ31تر-تبلیغات

کلام آخر؛


اگر از علاقه مندان به دنیای جذاب موسیقی هستید حتما بارها و بارها خودتان را در قالب موسیقی دانی برجسته تصور کرده اید. باید بگوئیم فاصله شما تا تبدیل شدن به آنچه در ذهنتان می پرورانید تنها یک قدم است و آن هم آموزش ساز مورد علاقه تان.

لباس خواب برند لباس سکرت


پس از این مرحله باید برای خرید سایر تجهیزات لازم برای آموزش خود اقدام کنید. یکی از وسایلی که در آموزش بهتر و سریعتر به شما کمک می کند، دفتر نت موسیقی است.


برای هر هنرجویی چه مبتدی و چه حرفه ای قطعا خرید دفتر نت یکی از ضروریات است. همچنین همانطور که اشاره شد از این دفتر می توان برای سازهای مختلف کمک گرفت بنابراین دغدغه ای برای استفاده از آن ندارید.


در این مطلب سعی کردیم مهمترین اطلاعات در خصوص خرید دفتر نت موسیقی را در اختیارتان قرار دهیم. با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار لازم است موارد مهم مانند جنس صفحات، کیفیت جلد، فاصله خطوط و سایر موارد مهم دیگر را به خوبی بررسی کنید.


شما همچنین می توانید برای خرید دفتر نت موسیقی به فروشگاه اینترنتی اردیبهشت مراجعه کنید. تنوع دفترهای موسیقی در این فروشگاه به حدی زیاد است که مطمئنا با هر سلیقه ای که داشته باشید، دست خالی بر نمی گردید.

اطلاعیه! اطلاعات و محتواهای این مطلب صرفا توسط تبلیغ دهنده نوشته شده و به عنوان تبلیغ منتشر شده است. بنابراین قبل از استفاده از خدمات و یا محصولات تبلیغ دهنده، از طریق سایر منابع تحقیقات لازم را اندام دهید
رسانه ما هیچ مسئولیتی را در این رابطه نمی‌پذیرد
.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو