بهترین انیمیشن های آموزشی ؛ معرفی برترین انیمیشن های آموزشی برای کودکان

بهترین انیمیشن های آموزشی ؛ معرفی برترین انیمیشن های آموزشی برای کودکان


منبع: پلازا

2

1402/7/1

15:23


بهترین انیمیشن های آموزشی ؛ معرفی برترین انیمیشن های آموزشی برای کودکان

کودکان علاقه زیادی به انیمیشن‌ها دارند و این آثار می‌توانند بهترین منبع آموزشی برای کودکان باشند. در ادامه به بهترین انیمیشن های آموزشی می‌پردازیم.

کودکان عاشق کارتون‌ها و انیمیشن‌ها هستند و برای والدین، این موضوع بزرگ‌ترین نگرانی است. بسیاری از والدین سعی دارند تا فرزند خود را کمتر در مقابل تلویزیون و صفحه نمایش قرار دهند، چون برای آن‌ها مضر خواهند بود، اما کودکان باید به اندازه کافی به دیدن آثار مورد علاقه خود بپردازند و از آن‌ها لذت ببرند.

والدین می‌توانند با پخش انیمیشن های آموزشی فارسی برای کودکان خود، لحظات مفیدی را برای آن‌ها ایجاد کنند. انیمیشن آموزشی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی کودکان داشته باشد و نکات بسیار مثبتی به آن‌ها آموزش دهد. در این مقاله از پلازا به معرفی بهترین انیمیشن های آموزشی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

بهترین انیمیشن های آموزشی برای کودک و نوجوان

در این مقاله فهرستی از انیمیشن آموزشی مناسب کودکان مشاهده خواهید کرد. این فهرست شامل بهترین انیمیشن های آموزشی برای نوپایان، کودکان مهد کودک و پیش‌دبستانی‌ها است. در ادامه جدیدترین انیمیشن های آموزشی برای کودکان را به شما معرفی خواهیم کرد.

حیاط خلوت (Backyardigan)

انیمیشن آموزشی

  • سال انتشار: 2004
  • کارگردان: بیل گیگی، مایک شیل، دیو پالمر
  • بازیگران: لاشان تینا جفریز، جیک گلدبرگ، کریستوفر گرانت جونیور
  • امتیاز IMDb: امتیاز 7.1

حیاط خلوت یکی از انیمیشن های آموزشی کامپیوتری موزیکال برای کودکان است که توسط جانیس برجس تولید شد. این مجموعه در استودیو انیمیشن نیکلودئون نوشته و ضبط شده است. داستان آن حول پنج همسایه حیوانی می‌چرخد که خود را در ماجراجویی‌های خیالی در حیاط پشتی خود تصور می‌کنند. هر قسمت براساس یک سبک موسیقی مختلف تنظیم شده است و شامل چهار آهنگ خواهد بود که توسط اوان لوری و با شعری از مک‌پاول اسمیت ساخته شده‌اند.

ماجراجویی‌های حیاط خلوت در ژانرها و محیط‌های مختلفی پخش می‌شود. نویسندگان الهام خود را از فیلم‌های اکشن ماجراجویی گرفته‌اند و بسیاری از قسمت‌ها نمونه‌برداری از فیلم‌ها هستند. این انیمیشن آموزشی با آهنگ‌های فوق‌العاده و حرکات رقص عالی خود، کودکان را شاد خواهد کرد. این برنامه خلاقیت و عشق به آواز خواندن و رقص را ترویج می‌دهد. آستین، یونیکا، تاشا، پابلو و تایرون از خلاقیت خود در حیاط پشتی خود برای ایجاد ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز استفاده می‌کنند.

حیوانات خانگی شگفت انگیز (Wonder Pets)

انیمیشن های آموزشی

  • سال انتشار: 2006
  • کارگردان: جنیفر آکسلی
  • بازیگران: سوفی زامچیک، تئالا دان، دانیکا لی
  • امتیاز IMDb: امتیاز 6.5

حیوانات خانگی شگفت انگیز سه حیوان کوچک هستند که هنگامی که هیچ کس در اطراف آن‌ها نیست، حیوانات دیگر را نجات می‌دهند. برنامه آغاز می‌شود وقتی که لاینی، تاک و مینگ مینگ تماسی از یک حیوان مشکل‌دار دریافت می‌کنند. سپس آنها پرواز خواهند کرد تا او را نجات دهند. این برنامه به کودکان آموزش می‌دهد چگونه با همکاری، مهارت‌های حل مسئله به نیازمندان کمک کنند.

حیوانات خانگی شگفت انگیز یک انیمیشن آموزشی آمریکایی برای کودکان پیش‌دبستانی است که توسط شرکت لیتل ایرپلین پروداکشن تولید شد. این مجموعه داستان سه حیوان خانه‌دار، خوک ماهیگیر لاینی، لاک‌پشت تاک و جوجه اردک مینگ مینگ را دنبال می‌کند که با همکاری به حیوانات کمک خواهند کرد. بیشتر مکالمات شخصیت‌ها به شیوه اپرتا سروده شده است. هر قسمت موسیقی اصلی خود را دارد که توسط یک ارکستر زنده با ۱۰ عضو همراه بود.

سوپر وای (Super Why)

بهترین انیمیشن های آموزشی برای کودک و نوجوان

  • سال انتشار: 2007
  • کارگردان: آنجلا سی سانتومرو، استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: نیکلاس کاستل واندربورگ، نیکلاس کایگی، جانی اورلاندو
  • امتیاز IMDb: امتیاز 6

سوپر وای یک انیمیشن آموزشی ابرقهرمانی به صورت سه‌بعدی ساخته شده توسط آنجلا سانتومرو برای کودکان است. این مجموعه توسط PBS در ایالات متحده توزیع شد و فصل اول آن توسط Decode Enterprises و فصل دوم و سوم توسط DHX Distribution توزیع شد. این مجموعه توسط Out of the Blue Enterprises با محل استقرار در شهر نیویورک به همراه C.O.R.E. Toons در تعاون با Gallus Entertainment و DHX Media تولید شده است.

این مجموعه شامل شخصیت‌هایی است که به کودکان آموزش حروف الفبا و مهارت‌های خواندن را می‌دهند. علاوه بر این، نکته‌ی بسیار خوب درباره این برنامه این است که دایره واژگان کودک را نیز افزایش می‌دهد. کودکان از آن لذت می‌برند و هر بار که این برنامه را می‌بینند، چیزهای جدیدی یاد خواهند گرفت. این اثر جزو بهترین کارتون های آموزشی قرار می‌گیرد.

دنیای واژگان (Word World)

انیمیشن آموزشی مناسب کودکان

  • سال انتشار: 2007
  • کارگردان: اولکسا هیوریک
  • بازیگران: اچ دی کوین، لنور زان، جورج بیلی
  • امتیاز IMDb: امتیاز 6.7

برنامه دیگری که بر تشکیل واژگان و تقویت مهارت‌های خواندن در کودکان تمرکز دارد، انیمیشن آموزشی دنیای واژگان است. در این برنامه، تمام محیط با ساختار واژه‌ها ساخته شده و حیوانات با یکدیگر تعامل دارند تا واژه‌های مختلف را بسازند و با حل معماهای مختلف، مشکلات را حل کنند. این برنامه واژه‌ها را به شکلی زیبا ارائه می‌دهد که کودکان برای مدت طولانی به یاد می‌سپارند. دنیای واژگان، همچنین با نام جهان واژگان نیز شناخته می‌شود.

این اثر یکی از انیمیشن های آموزشی سه‌بعدی کودکان است که بر اساس کتاب‌ها و پازل‌های چوبی با همین نام ساخته شده است. این برنامه توسط دان مودی، جکلین مودی، پیتر شنایدر و گری فریدمن ایجاد شد و تولید آن توسط The Learning Box و WTTW National انجام گردید. دنیای واژگان از ۳ سپتامبر ۲۰۰۷ برابر با ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۱۱  برابر با ۲۷ دی ۱۳۸۹ در شبکه PBS Kids پخش شد.

سید بچه علم (Sid the Science Kid)

کارتون آموزش جدید

  • سال انتشار: 2008
  • بازیگران: درو میسی، آلیس دینین، ویکتور یرید
  • امتیاز IMDb: امتیاز 5.5

انیمیشن آموزشی سید بچه علم یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن کامپیوتری آمریکایی برای کودکان است که توسط شرکت جیم هنسن به همراه شبکه پی‌بی‌اس وابسته به KCET تولید شده است و از ۱ سپتامبر ۲۰۰۸ برابر با ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ تا ۲۵ مارس ۲۰۱۳ برابر با ۵ فروردین ۱۳۹۲ در شبکه پی‌بی‌اس کیدز به انتشار رسید. تکرارها تا سال ۲۰۲۳ در شبکه پی‌بی‌اس کیدز ادامه داشت. این برنامه با استفاده از عروسک دیجیتالی ایجاد شده است.

هر شخصیت نیاز به دو عروسک گردان داشت که با هم همکاری می‌کنند، یکی برای اجرای صورت و دهان با استفاده از یک کنترل‌کننده یا والدو و دیگری برای اجرای بدن با استفاده از اسکن حرکت. سید یک کودک کنجکاو است. هر روز که به پیش‌دبستان می‌رود، او و دوستانش چیزهای زیادی را در دنیای اطرافش شگفت‌انگیز می‌بینند و سوالاتی می‌پرسند. معلمش آنها را به بررسی و کشف این سوالات هدایت می‌کند و علم را در اطرافشان کشف خواهند کرد. او و دوستانش دربارهٔ نحوهٔ لذت بردن از دنیای اطرافشان و در عین حال یادگیری از آن آموزش می‌بینند.

تیم اومیزومی (Team Umizoomi)

بهترین کارتون های آموزشی

  • سال انتشار: 2010
  • کارگردان: مت شریدان
  • بازیگران: سوفیا فاکس، ایتان کمپنر، دونوان پاتون
  • امتیاز IMDb: امتیاز 6.1

انیمیشن آموزشی تیم یومیزومی برای کودکان پیش‌دبستانی بسیار عالی است. این برنامه بر مهارت‌های ریاضی در حوزه‌های مختلفی مانند الگوها، شکل‌ها و شمارش تمرکز دارد. حل مسئله به شکلی بسیار سرگرم‌کننده صورت می‌گیرد و همچنین درک مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی را ترویج می‌دهد.

تیم یومیزومی یکی از انیمیشن های آموزشی موزیکال و نیمه سه‌بعدی آمریکایی برای کودکان است که توسط سو کیم، مایکل تی. اسمیت و جنیفر تومی برای شبکه نیکلودئون و کانال نیک جونیور تولید شد. این سریال تاکید بر مفاهیم ریاضی مانند شمارش، دنباله‌ها، شکل‌ها، الگوها، اندازه‌گیری‌ها و معادلات دارد. تیم یومیزومی از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۰ برابر با ۵ بهمن ۱۳۸۸ تا ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ برابر با ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ پخش شد و در ۴ فصل و ۸۰ قسمت به انتشار رسید.

مسی به اوکیدو می‌رود (Messy Goes to Okido)

جدیدترین انیمیشن های آموزشی

  • سال انتشار: 2015
  • کارگردان: لیز ویتاکر، پل دانلون
  • بازیگران: آدام باکستون، کیت هاربر، شلی لانگ ورث
  • امتیاز IMDb: امتیاز 7

این انیمیشن آموزشی نه تنها برای کودکان است، بلکه بزرگسالان هم می‌توانند از این برنامه خیلی چیزها یاد بگیرند. این برنامه بر روی علوم تمرکز دارد. مسی یک شخصیت است که همیشه با یک سوال می‌آید که چگونه این چیز کار می‌کند و سپس به یک مکان به نام اوکیدو می‌رود که پاسخ سوالش را پیدا خواهد کرد.

مسی به اوکیدو می‌رود یکی از انیمیشن های آموزشی کودکانه در سال ۲۰۱۵ برای کودکان است که برگرفته از شخصیت‌های مجله هنر و علم کودکان به نام اوکیدو بود. کودک کنجکاوی به نام مسی، که با صداپیشگی آدام بکستون همراه است، با دوستان صمیمی خود زوی و فلیکس در دنیای رنگارنگ اوکیدو ماجراجویی می‌کند.

از استوری بات‌ها بپرسید (Ask the Storybots)

انیمیشن های آموزشی کودکانه

  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: ایوان اسپیریدلیس، گرگ اسپیریدلیس
  • بازیگران: جودی گریر، ارین فیتزجرالد، فرد تاتاسیوره
  • امتیاز IMDb: امتیاز 8.5

از استوری بات‌ها بپرسید یکی از انیمیشن های آموزشی آمریکایی بر اساس شخصیت‌های وبسایت و ویدیوهای آموزشی StoryBots است. این مجموعه در تاریخ ۱۲ اوت ۲۰۱۶ برابر با ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ به صورت انحصاری در نتفلیکس پخش شد. این برنامه در ابتدا توسط استودیوهای JibJab Bros. Studios ایجاد و تولید شده بود، اما در ماه مه ۲۰۱۹، فرانچایز رسانه‌ای StoryBots به طور کامل توسط نتفلیکس خریداری گردید.

این انیمیشن آموزشی و سرگرم‌کننده بر اساس برنامه‌های Storybot ساخته شده است. مبنای این برنامه استوری بات‌هاست که فرضیه آن این خواهد بود که این موجودات در دنیای زیر صفحه نمایش ما زندگی می‌کنند. هر قسمت به یکی از سوالات بسیاری که کودکان می‌پرسند مانند “چرا آسمان آبی است؟” یا “چرا باید دندان‌هایمان را مسواک بزنیم؟” پاسخ می‌دهد. قسمت جالب این برنامه این است که آنها سوال را از طریق آواز پاسخ می‌دهند.

بلوک‌های اعداد (Number blocks)

بهترین کارتون های آموزشی جهان

  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: سایمون تیلور، ویل کوک، لیزا هاکس استپ
  • بازیگران: بث چالمرز، شارون دی کلارک، ترزا گالاگر
  • امتیاز IMDb: امتیاز 8.7

بلوک‌های اعداد یک کارتون آموزش جدید است. این برنامه کوتاهی به مدت ۵ دقیقه است که به ساخت مهارت‌های ریاضی کودکان کمک می‌کند. بلاک‌ها رنگارنگ و جذاب هستند. انیمیشن‌ها به طور عمده بر روی اضافه کردن، کم کردن و مهارت‌های شماره‌های گم‌شده تمرکز دارند.

این اثر یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن بریتانیایی برای کودکان پیش‌دبستانی است که در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۷ برابر با ۳ بهمن ۱۳۹۵ در شبکه سی‌بی‌بیز پخش شد. این برنامه توسط جو الیوت ایجاد گردید و توسط شرکت الفابلاکس با همکاری بلو زو تولید شد. برنامه توسط شبکه پخشی بریتانیایی بی‌بی‌سی در دست ساخت قرار گرفت و حقوق بازاریابی آن را شرکت لارکسهد مدیا و لرنینگ ریسورسز در اختیار دارد.

کلام آخر

انیمیشن های آموزشی فارسی

در این مقاله از پلازا به جدیدترین و بهترین کارتون های آموزشی جهان معرفی شدند. هر یک از این آثار می‌توانند برای کودکان مفید باشند و چیزهای بسیار و مثبتی را به آن‌ها آموزش دهند. اگر به دنبال انیمیشن های آموزشی برای فرزند خود هستید، آثار نام برده شده در این لیست برای شما مناسب خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو