مهلت ترخیص خودروهای توقیفی اعلام شد [+نحوه ترخیص]

منبع: تکراتو

2

1402/7/3

15:00


پلیس راهور تهران مهلت ترخیص خودروهای توقیفی را به مدت سه ماه اعلام کرد که به‌نظر برای این امر فرصت کوتاهی خواهد بود.

مهلت ترخیص خودروهای توقیفی اعلام شد [+نحوه ترخیص]

پلیس راهور تهران مهلت ترخیص خودروهای توقیفی را به مدت سه ماه اعلام کرد که به‌نظر برای این امر فرصت کوتاهی خواهد بود.

طبق اعلام «سرهنگ احسان مومنی»، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، مالکان موتورسیکلت‌ها و اتومبیل‌های توقیف شده تنها سه ماه فرصت دارند تا نسبت به ترخیص وسایل نقلیه خود اقدام کنند. بنابراین مالکان خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی از مهلت ترخیص خودروهای توقیفی خود به‌صورت محدودی برخوردارند. در غیر این صورت پس از این مدت خودرو و موتورسیکلت آن‌ها به تملک دولت در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: فونیکس آریزو 6 جی تی توسط مدیران خودرو رونمایی شد [+ویدیو]

مهلت ترخیص خودروهای توقیفی

در همین راستا، این آگهی شامل خودروهایی که بیش از یک‌سال و موتورسیکلت‌هایی که بیش از شش ماه در توقیف پلیس قرار دارند، می‌شوند. همانطور که اشاره شد چنانچه در طول این مدت، یعنی سه ماه آینده نسبت به ترخیص این وسایل نقلیه مبادرت نشود، موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی از سوی مراجع قانونی تعیین تکلیف خواهند شد.

مهلت ترخیص خودروهای توقیفی

به‌منظور رفع توقیف خودرو یا موتورسیکلت خود،‌ باید ابتدا مدارک مورد نیاز تهیه شود و همچنین با مرجعه به دفاتر پلیس +10 اقدامات بعدی صورت پذیرد. این مدارک شامل شناسنامه و کارت ملی مالک وسیله نقلیه، کارت وسیله نقلیه، گواهینامه رانندگی معتبر، برگ سبز وسیله نقلیه و بیمه نامه آن می‌شوند. همچنین الزام بعدی مراجعه به پارکینگ نیروی انتظامی بوده تا قبض پارکینگ به همراه برگه جریمه دریافت شود.

جهت انجام امور ترخیص موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی، نیازمند یک پوشه خواهید بود. رنگ پوشه مربوطه از سوی اداره راهنمایی و رانندگی مشخص شده است. به همین جهت باید یک پوشه مطابق رنگ موردنظر تهیه کنید و مدارک خود را در آن قرار دهید.

پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، باید گواهی تخلفات رانندگی یا همان برگه خلافی را هم ارائه کنید. لذا پیش از ترخیص خودرو، ملزم به پرداخت تمامی جریمه‌های رانندگی خواهید بود. جرائم سنگین رانندگی یکی از عللی بوده که برخی افراد تا به امروز نسبت به ترخیص اتومبیل خود اقدامی به‌عمل نیاورده‌اند. همچنین مالکان بسیاری از موتورسیکلت‌های توقیفی، فاقد کارت یا بیمه نامه معتبر به همین علت توانایی ترخیص آن‌ها را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص مهلت ترخیص خودروهای توقیفی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو