کشف بقایای یک گورستان عظیم و تابوت دان های سربی کمیاب در غزه

منبع: همگردی

3

1402/7/3

20:46


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کشف بقایای یک گورستان عظیم و تابوت دان های سربی کمیاب در غزه صورت گرفت.

کاوشگرانی که در نوار غزه مشغول فعالیت بودند، ده ها گور باستانی از جمله دو تابوت دان سربی را در یک گورستان متعلق به 2000 سال پیش و امپراتوری روم کشف کردند.

باستان شناسان این محوطه را به عنوان بزرگترین گورستان غزه توصیف کرده اند.

کارگران نخستین بار شواهد از وجود این گورستان را در سال 2022 و در جریان یک پروژه ساخت و ساز در بخش شمالی نوار غزه پیدا کرده بودند.

از آن زمان تاکنون کاوشگران با همکاری کارشناسان فرانسوی مشغول فعالیت در این محوطه 2700 متر مربعی بوده اند.

حالا محوطه ای که پیش تر برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده بود، به یک معدن طلا برای باستان شناسانی تبدیل شده که تلاش می کنند اطلاعات بیشتری درباره نوار غزه کسب کنند.

پیش تر در ماه ژانویه کشف 60 گور در این محوطه اعلام شده بود، اما اکنون تعداد گورهای کشف شده در این مکان به 135 مورد رسیده است.

به گفته «رنه التر» باستان شناس فرانسوی که سرپرستی که این کاوش را برعهده دارد، کارشناسان تاکنون بیش از 100 مورد از این گورها را مورد بررسی قرار داده اند. این باستان شناس همچنین از دو تابوت دان سربی که روی یکی از آنها نقشهایی به شکل انگور و روی دیگری نقشهایی به شکل دلفین دیده می شود، به عنوان اکتشافاتی استثنائی یاد کرد.

باستان شناسان فلسطینی با در نظر گرفتن کمیاب بودن کشف تابوت دان های سربی احتمال می دهند افرادی در این تابوت ها دفن شده باشند که از طبقه اشراف زاده جامعه بودند.

کشف بقایای یک گورستان عظیم و تابوت دان های سربی کمیاب در غزه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو