دیدار اردوغان با الهام علی‌اف در نخجوان

منبع: ساعد نیوز

3

1402/7/4

10:19


ساعد نیوز: رسانه‌های جمهوری آذربایجان اعلام کردند رئیس‌جمهور ترکیه دقایقی پیش وارد منطقه خودمختار نخجوان شد.

دیدار اردوغان با الهام علی‌اف در نخجوان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از مهر، رسانه‌های جمهوری آذربایجانی با انتشار تصاویری اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دقایقی پیش برای دیدار با «الهام علی‌اف» وارد منطقه خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان شد.

روسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان در حالی امروز در نخجوان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که جدایی‌طلبان تحت حمایت ارمنستان در منطقه قره‌باغ از زمانی که توافق کردند سلاح‌هایشان را زمین بگذارند، شش خودرو زرهی و بیش از 800 سلاح را تسلیم نیروهای جمهوری آذربایجان کرده‌اند.

نیروهای حافظ صلح روسی در این ارتباط گفتند: «تا 22 سپتامبر، شش خودرو زرهی، بیش از 800 سلاح کوچک و ضدتانک، و حدود پنج هزار گلوله مهمات تسلیم شده است.»

پیش از این، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قره‌باغ اعلام کرده بود که تاکنون 200 غیرنظامی در عملیات اخیر جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کشته و 400 نفر دیگر زخمی شدند. به گفته وزیر خارجه ارمنستان، عملیات نظامی باکو در قره‌باغ همچنین منجر به آواره‌شدن بیش از 10 هزار نفر شده است.

دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ از سه شنبه گذشته آغاز شد. حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ پس از آن روی داد که باکو صبح روز سه شنبه مدعی شد، انفجار یک مین ضدزره جاسازی شده توسط نیروهای ارمنی، باعث انهدام یک کامیون متعلق به جمهوری آذربایجان و کشته شدن چند نیروی امنیتی این کشور شد. در این درگیری‌های نظامی، تاکنون ده‌ها نفر کشته و بیش از صدها نفر دیگر نیز از جمله 12 کودک زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ توافق حاصل شده است و حملات از ساعت یک عصر چهارشنبه به وقت محلی متوقف شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز چند روز پیش در اظهاراتی رسانه‌ای درباره درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ در همکاری فعال با همه طرف‌های درگیر، هر اقدامی را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهند. روسیه با همه طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ در تماس نزدیک است و امیدوار است به زودی راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این مشکل پیدا شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو