معرفی مستند برار انیسه ؛ داستان، بیوگرافی و نقد

معرفی مستند برار انیسه ؛ داستان، بیوگرافی و نقد


منبع: فیگار

2

1402/7/4

11:00


اگر به تماشای مستند‌های ایرانی و داستان‌های بلند علاقمند هستید با فیگار همراه باشید تا باهم به معرفی مستند برار انیسه بپردازیم.

معرفی مستند برار انیسه ؛ داستان، بیوگرافی و نقد

اگر به تماشای مستند‌های ایرانی و داستان‌های بلند علاقمند هستید با فیگار همراه باشید تا باهم به معرفی مستند برار انیسه بپردازیم.

کارگردانی مستند برار انیسه به عهده سیدصادق کاظمی آونجی است که روایتی متفاوت از اتفاقی دراماتیک است که زندگی یک خواهر و برادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمان اکران مستند برار انیسه شنبه یکم مهرماه در قالب اکران‌های هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند روانه آنتن شبکه مستند می‌شود. زمان پخش مستند برار انیسه: ساعت 21 از شبکه مستند سیما و بازپخش آن ساعت 24 و 10 صبح فردا است.

این مستند روایت اتفاقی دردناک از زندگی یک انسان معمولی و روستایی به نام (سید علی) است. مدت زمان مستند برار انیسه 42 دقیقه است و ژانر مستند برار انیسه در دسته درام قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی مستند برار انیسه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین مستند های ایرانی

داستان مستند برار انیسه

معرفی مستند برار انیسه

خلاصه مستند برار انیسه: وی به دلایلی که در اواسط فیلم مشخص می‌شود، از حضور در جلوی دوربین سر باز می‌زند. این فیلم با روایت فضای شیرینِ سنتی و طبیعت زیبای روستای اَوَنج به موازات روایت از شخصیت اصلی، بنا دارد روی ارتباط وی با خواهر بزرگترش، (آبجی انیسه) دست گذاشته و از یک اتفاق سوزناک و دراماتیک پرده بردارد؛ اتفاقی که هردوی آن‌ها هیچ وقت فراموش نکرده‌اند.

در ادبیات محلی لغت (برار) به معنی برادر است و در آن تلاش کردیم داستان زندگی این خواهر و برادر را به تصویر بکشیم. سیدعلی اگرچه فرد معمولی است که شاید همه ما در طول روز آن‌ها را ببینیم اما برای من مستندساز جذابیت داشت. جذابیت او از این جهت بود که در زرق و برق این روزگار و ماشینی شدن‌ها که همه ما درگیرش هستیم می‌تواند تلنگری به ما وارد کرده و به نوعی تزکیه درونی برای همه افراد باشد. علاوه براین مهربانی کلیدواژه اصلی فیلم ماست و بر آن تاکید ویژه‌ای داریم.

کارگردان مستند (برار انیسه) بیان کرد: برای ساخت این مستند نزدیک به 6 ماه درگیر تولید بودیم. البته این فیلم اولین کار جدی من است و آن را با حداقل امکانات ساختم اما انگیزه بسیار زیادی برای تولیدش داشتم.

وی درباره لوکیشن ساخت فیلم نیز توضیح داد و گفت: روستای آونج محل اصلی تصویربرداری ماست که در 100 کیلومتری اصفهان واقع شده است. این روستا جذابیت‌های بصری زیادی دارد. همین موضوع به من کمک کرد تا بتوانم روایتم از شخصیت و مهربانی او را با طبیعت زیبای آن منطقه پیوند بزنم.

عوامل مستند برار انیسه

معرفی مستند برار انیسه

از عوامل مستند برار انیسه می‌توان به تهیه‌کننده و کارگردان: سیدصادق کاظمی آونجی نویسنده: محمدرضا احمدی تدوین: علیرضا خوش‌منظر و علی حبیبی اشاره کرد. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی از بازیگران مستند برار انیسه در دسترس نیست.

نقد مستند برار انیسه

معرفی مستند برار انیسه

بررسی مستند برار انیسه: از زبان آبجی انیسه می‌شنویم: صدای دایی سیدو خیلی دوست دارم؛ مثل خودشو صورت رنج کشیدش ازش مهربونی می‌باره. وقتی به دستای زبرش نگاه میکنم یاد انار خشک شده باغ بالا میفتم. اناری که تک و تنها رو شاخه‌های خشک درخت، آروم تکون میخوره و منو به فکر فرو میبره. زبری دستای دایی سید، زبری دستای آبجی انیسه، زبری دستای پدر و مادرم، همون چیزیه که به خاطرش اونجو دوست دارم.

این جا پر از پدر و مادراییه که با زبری دستاشون محبتشونو به بچه هاشون ثابت میکنن. آخه از چی من میخواید فیلم بسازید؟! من که کار خاصی نکردم! من نه دانشمندم، نه قهرمان المپیک، نه آدم سیاسی، نه یه عالم ربانی، و نه سلبریتی! من بچه دهاتم. یه آدم معمولی!

تیزر مستند برار انیسه

در این قسمت شما ‌می‌توانید تیزر مستند برار انیسه را مشاهده نمایید:

جمع بندی

معرفی مستند برار انیسه

سید صادق کاظمی اونجی، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم مستند، محقّق و مدرّس (تربیت و رسانه)، هنرجوی مدرسه اسلامی هنر قم بوده و طراحی طرح تربیتی-رسانه‌ای نعیم، کارگردانی ویدئوکلیپ های (کلاشینکف)، (از قهرمان تا قهرمان)، (جایی برای ناگفته ها)، استندآپ کمدی نعیم و آیتم نمایشی (جناب مدیر) از سوابق وی است. اگر مایل به دانلود مستند برار انیسه  هستید، از طریق کانال تلگرام فیگار می‌توانید اقدام به دانلود فیلم کنید.

گفتنی است فیلم مستند (بِرارِ انیسه) در جشنواره‌های (عمار)، (فیلم 17)، (سینما حقیقت) و (جشنواره تلویزیونی مستند) حضور خواهد داشت و پس از اکران، از طریق شبکه‌های ملی و استانی پخش خواهد شد.

برای دانلود مستند برار انیسه، فیلترشکن خود را روشن کنید و در کانال تلگرام فیگار عضو شوید.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو