بهترین فیلم های شاهرخ خان ؛ محبوب ترین سوپر استار کشور هند

بهترین فیلم های شاهرخ خان ؛ محبوب ترین سوپر استار کشور هند


منبع: فیگار

4

1402/7/4

20:01


شاهرخ خان یکی از محبوب‌ترین بازیگران بالیوود بوده و در طول سالیان زیادی در این صنعت فعالیت کرده است. حال می‌خواهیم بهترین فیلم های شاهرخ خان را معرفی کنیم.

بهترین فیلم های شاهرخ خان ؛ محبوب ترین سوپر استار کشور هند

شاهرخ خان یکی از محبوب‌ترین بازیگران بالیوود بوده و در طول سالیان زیادی در این صنعت فعالیت کرده است. حال می‌خواهیم بهترین فیلم های شاهرخ خان را معرفی کنیم.

شاهرخ خان یکی از مشهورترین بازیگران هندی بوده که در سراسر جهان شناخته شده است. نام شاهرخ خان نه تنها در مرزهای ملی هند، بلکه در سراسر جهان شهرت دارد و برخی از فیلم های برتر شاهرخ خان در سطح بین المللی شناخته شده‌اند.

شاهرخ خان (Shah Rukh Khan) به عنوان یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیگران هندی در صنعت سینمای بالیوود شناخته می‌شود. او در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۶۵ در نیودلهی، هند به دنیا آمد. در دوران دانشجویی، شاهرخ خان علاقه عمیقی به هنر داشت و در تئاتر و فیلم‌های آماتوری حضور پیدا کرد.

بهترین فیلم های شاهرخ خان طبق بررسی سایت IMDb انتخاب شده و با در نظر گرفتن رتبه بندی، امتیازات و منتقدان برای فیلم‌های این بازیگر، اطلاعات این محتوا جمع آوری شده است.

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • فیلم های شاهرخ خان

شما می‌توانید فهرستی از بهترین فیلم های شاهرخ خان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های شاهرخ خان

اگرچه شاهرخ خان به‌عنوان یک قهرمان اصلی در فیلم‌های رمانتیک بود؛ اما کار خود را به‌عنوان یک ضدقهرمان آغاز کرد و چند فیلم قبلی‌اش که رتبه بالایی داشتند، او به عنوان یک شخصیت منفی نقش آفرینی کرده است. فیلم‌های Dilwale Dulhania Le Jayenge با بازیگری شاهرخ خان بود که باعث شد طرفدرانش به او لقب “سلطان عاشق” را بدهند. او یکی از ثروتمندترین بازیگران جهان است که تجربه بازیگری او بیشتر از برخی همتایان هالیوودی خود بود. در ادامه قرار است بهترین فیلم‌ های شاهرخ خان را به شما معرفی کنیم.

Devdas (2002)

بهترین فیلم شاهرخ خان

“Devdas” یک فیلم با ژانر درام رمانتیک هندی بوده که در سال 2002 و به کارگردانی سانجی لیلا بهانسالی و با بازی شاهرخ خان، آیشواریا رای و مادوری ساخته شده است.

این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر سارات چاندرا چاتوپادیای بوده و داستان عشق غم انگیز دوداس (شاهرخ خان) مرد ثروتمندی را دنبال می‌کند که عاشق دوست دوران کودکی خود پارو (آیشواریا رای) است؛ اما به دلیل موقعیت‌های اجتماعی متفاوتشان، نمی‌تواند با او ازدواج کند.

این فیلم به دلیل طراحی تولید مجلل و باشکوه، فیلمبرداری و موسیقی مورد ستایش قرار گرفت و به خاطر بازیگری شاهرخ خان و آیشواریا رای، مورد توجه قرار گرفت.

Kal Ho Naa Ho (2003)

بهترین فیلم شاهرخ خان

“Kal Ho Naa Ho” جزء فیلم های شاهرخ خان در بالیوودی قرار گرفت که در سال 2003 و به کارگردانی نیکخیل ادوانی و تهیه کنندگی کاران جوهر ساخته شده است. این فیلم با بازی شاهرخ خان، پریتی زینتا و سیف علی خان در نقش‌های اصلی داستان ناینا (با بازی زینتا) را روایت می‌کند، زن جوان بدبین که با عاشق امان (با بازی شاهرخ خان)شدن، اخلاق او تغییر خواهد کرد.

این فیلم یک موفقیت تجاری بود و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و آن‌ها نقش آفرینی بازیگران اصلی، موسیقی و عمق احساسی داستان را تحسین کردند.

“کال هو ناهو” به طور گسترده به عنوان یک فیلم کلاسیک سینمای هند شناخته می‌شود و طرفداران وفاداری را هم در هند و هم در سراسر جهان به دست آورده است. اگر از کمدی‌های رمانتیک با عناصر درام، موسیقی و رقص لذت می‌برید و به سینمای بالیوود علاقه دارید، «کال هو ناهو» قطعا ارزش دیدن را دارد.

Veer-Zaara (2004)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

“ویر زارا” یک فیلم درام رمانتیک هندی بوده که در سال 2004 و به کارگردانی یاش چوپرا با بازی شاهرخ خان، پریتی زینتا و رانی موکرجی در نقش‌های اصلی ساخته شده است. این فیلم داستان یک خلبان نیروی هوایی هند به نام ویر پراتاپ سینگ (با بازی شاهرخ خان) است که در جریان اسارت در پاکستان عاشق یک زن پاکستانی به نام زارا حیات خان (با بازی پریتی زینتا) می‌شود.

این فیلم به بررسی موضوعات عاشقانه فرا مرزی، میهن پرستی و فداکاری می‌پردازد. موسیقی به یاد ماندنی از دو آهنگساز سلیم سلیمان و اشعار جاوید اختر این اثر را تبدیل به یک شاهکار بالیوودی کرده است. این فیلم یک موفقیت تجاری و منتقدانه بود و جوایز متعددی از جمله جایزه ملی فیلم برای بهترین فیلم محبوب ارائه دهنده سرگرمی سالم را به دست آورد.

“ویر زارا” به خاطر فیلمبرداری جذاب، موسیقی متن و بازی قدرتمند بازیگران اصلی‌اش شناخته شده است. این یک داستان متحرک از عشق و فداکاری را ارائه می‌دهد که طرفداران فیلم‌های عاشقانه و درام بالیوود باید آن را تماشا کنند.

Swades (2004)

فیلم های شاهرخ خان

Swades (2004) یک فیلم درام هندی است که نظر مثبت منتقدان را جذب کرده است. فیلم Swades به کارگردانی آشوتوش گواریکر ساخته شده و جزء بهترین فیلم شاهرخ خان قرار گرفته است.

این فیلم داستان موهان بهارگاوا، دانشمند موفق ناسا را ​​دنبال می‌کند که به روستای زادگاهش در هند بازمی‌گردد تا پرستار بچه‌اش را پیدا کرده تا بتولند دوباره با فرزندش ارتباط برقرار کند. زمانی که در روستا در حال رفت آمد است، از مشکلاتی که مردم در آن زندگی می‌کنند آگاه می‌شود و تصمیم می‌گیرد از دانش و مهارت‌های خود برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی آ‌ن‌ها استفاده کند.

Swades فیلمی تکان دهنده و تامل برانگیز است به بررسی مضامین هویت، تعلق و مسئولیت اجتماعی می‌پردازد. شاهرخ خان اجرای قدرتمندی را در نقش موهان ارائه می‌کند و عملکرد خود را در انتقال احساسات پیچیده به نمایش می‌گذارد.

فیلم Swades همچنین دارای بازیگران برجسته‌ای از جمله کیشوری بالال، دایا شانکار پاندی و گایاتری جوشی است که همگی نقش آفرینی‌های حرفه‌ای و به یاد ماندنی را ارائه می‌دهند.

Dear Zindagi (2016)

بهترین فیلم شاهرخ خان

فیلم “Dear Zindagi” یک فیلم با ژانر درام است و به عنوان یکی از فیلم‌های جذاب شاهرخ خان شناخته می‌شود. داستان این فیلم بر روی زندگی یک فیلمبردار به نام کایرا تمرکز دارد که پس از کشف رابطه سابق همسرش با یک زن دیگر، زندگی‌اش به طور کامل تغییر می‌کند.

به همین دلیل، کایرا به آغوش والدین خود باز می‌گردد که زندگی ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد. در این فیلم، شاهرخ خان نقش دکتر جهانگیر خان، یک روانشناس را بازی می‌کند که سعی دارد به کایرا کمک کند. بازیگران در این فیلم از سوی منتقدان تحسین شدند و بازی ویژه و استثنایی شاهرخ خان در نقش روانشناس نقطه قوت فیلم قرار گرفت. “Dear Zindagi” در 14 بخش مختلف نامزد دریافت جوایز سینمایی سال هندوستان شد؛ اما متأسفانه هیچ جایزه‌ای را به دست نیاورد.

Raees (2017)

فیلم رئیس شاهرخ خان

یکی از آثار جذاب و هیجان انگیز بالیوود، فیلم رئیس شاهرخ خان بوده که روایت آن درباره یک مرد به نام “رئیس” است. رئیس در صنعت مشروب فروشی فعالیت می‌کند که مورد تعقیب و پیگیری پلیس قرار می‌گیرد.

این فیلم دارای یک داستان پر هیجان، پیچیده و غیر قابل پیش‌بینی است که دیدن آن به شما پیشنهاد خواهد شد. داستان فیلم شامل موضوعاتی همچون عشق، دوستی و خیانت است که در آن شخصیت‌های مختلف بازی می‌کنند و روابط پیچیده و متناقضی را تجربه خواهند کرد.

Zero (2018)

فیلم های برتر شاهرخ خان

در فیلم “Zero”، باوا سینگ نامی فردی کوتاه قد با قلبی بزرگ و باهوش است. او تلاش می‌کند تا آینده‌ای روشن و اهداف بزرگی را در زندگی خود دنبال کند. فیلم “صفر” که در سال 2018 به کارگردانی آناند ال رای ساخته شده، یک فیلم هندی در ژانر کمدی و درام است. بازیگران اصلی این فیلم شامل آنوشکا شارما، کاترینا کایف، محمد زیشان ایوب، آبهای دئول، مادهاوان و شاهرخ خان هستند.

فیلم “Zero” توسط آناند ال رای کارگردانی شده و تهیه‌کنندگی آن توسط گوری خان صورت گرفته و فیلمنامه آن نیز توسط هیمانشو شرما نوشته شد. بیشتر منتقدان درباره این فیلم از جلوه‌های بصری آن تحسین کرده‌اند و علاوه بر انتقادات، به این نتیجه رسیده‌اند که کاترینا کایف در این فیلم بهترین بازی حرفه‌ای خود را ارائه داد.

بهترین فیلم های شاهرخ خان و کاجول

Baazigar (1993)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

«Baazigar» فیلمی با ژانر جنایی است که در سال 1993 به کارگردانی عباس مستان با بازی شاهرخ خان، کاجول و شیلپا شتی در نقش‌های اصلی ساخته شده است. این فیلم داستان مرد جوانی به نام آجی (با بازی شاهرخ خان) را دنبال می‌کند که با اغوا کردن و سپس قتل دختر تاجر به دنبال انتقام از یک تاجر ثروتمند بود؛ زیرا به خانواده‌اش کرده بودند.

این فیلم به دلیل داستان نوآورانه، پیچش‌های داستانی پر تعلیق و بازی‌های به یاد ماندنی بازیگران اصلی، مورد توجه قرار گرفته است. شاهرخ خان در نقش منفی به نام آجی بازی جذابی را ارائه می‌دهد و عملکرد خود را به عنوان یک بازیگر خوب، به نمایش می‌گذارد.

کاجول و شیلپا دشتی نیز به عنوان نقش اول زن، نقش آفرینی قوی‌ای را ارائه می‌دهند و به شخصیت‌های خود عمق و ظرافت می‌بخشند.”بازیگر” یک فیلم کلاسیک از سینمای هند است که به خاطر داستان جذاب و بازیگری شاهرخ خان و کاجول شناخته می‌شود.

Kabhi Khushi Kabhie Gham (2001)

فیلم های شاهرخ خان

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم های برتر شاهرخ خان ، “یاشوردان” است. در این فیلم، آمیتاب بچان نقش یاشوردان ریچند و جایا بچان نقش ناندینی رایچند را ایفا می‌کنند. داستان فیلم درباره راهول (با بازی شاهرخ خان) است که به عنوان فرزند خوانندگی توسط یاشوردان و ناندینی قبول می‌شود.ه

راهول با هوش و استعداد بالا، به دنبال تصاحب امپراتوری تجارت خانواده خود است. او عاشق انجلی (کاجول)، یک دختر از طبقه متوسط، می‌شود؛ اما به خاطر مخالفت پدرش، شورشی علیه او برمی‌انگیزد و در نتیجه از خانه بیرون می‌رود.

سال‌ها بعد، برادر کوچکتر راهول به نام روهان (با بازی هریتیک روشن) تلاش می‌کند تا خانواده را دوباره متحد کند. جایا بچان نقش همسر مطیعی را بازی می‌کند که در نهایت، زمانی که شوهرش به پسر خوانده‌اش می‌پیوندد، با او مخالفت می‌کند. “یاشوردان” یکی از بهترین فیلم‌های شاهرخ خان و کاجول به حساب می‌آید و توانسته است موفقیت بسیاری را در بازار فیلم هندی به دست آورد.

Kuch Kuch Hota Hai (1998)

بهترین فیلم شاهرخ خان

فیلم “داره یه اتفاقایی میفته” که به معنای “چیزی رخ می‌دهد” است، می‌تواند در لیست فیلم‌های دیدنی شاهرخ خان قرار بگیرد. فیلم “Kuch Kuch Hota Hai” با نمرات بالای منتقدان مواجه شد و استقبال عمومی را به همراه داشت. این فیلم به دلیل داستان احساسی و نقش آفرینی عالی تیم بازیگری آن، مورد تحسین قرار گرفت. بازیگرانی همچون شاهرخ خان، کاجول، رانی موکرجی و سلمان خان در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

داستان این فیلم درباره راهول کانا و آنجلی شرمای تام‌بوی بهترین دوستان یکدیگر در کالج هستند. زمانی که تینا، دختر زیبای مدیر مدرسه آقای ملهوترا، از دانشگاه آکسفورد در لندن به کالج می‌آید تا مدرکش را بگیرد، با راهول و آنجلی دوست می‌شود. آنجلی متوجه شد که راهول علاقه‌مند به تینا است. در حالی که آنجلی قصد دارد به راهول عشق خود را اعتراف کند، راهول قبل‌ از آن به آنجلی می‌گوید که تینا را دوست دارد.

Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995)

فیلم های برتر شاهرخ خان

یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه شاهرخ خان، “Dilwale Dulhania Le Jayenge” است. این فیلم که به کارگردانی آدیتیا چوپرا ساخته شده است، با گذشت 25 سال از اکرانش همچنان یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های هندی به شمار می‌رود.

“داماد عروس را عاشق می‌کند” توانسته است توجه منتقدان را به خود جلب کند. این فیلم مفهوم آن که انسان‌ها باید مسیر قلبی خود را طی کنند به تماشاگران رسانده است. داستان این فیلم هندی “داماد عروس را عاشق می‌کند” با بازی شاهرخ خان دربارهٔ سمیران و راج است که در سفری به اروپا با یکدیگر آشنا می‌شوند. عشق بین این دو زوج شکل می‌گیرد که در آخر با مخالفت پدر سمیران روبرو می‌شوند.

My Name Is Khan (2010)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

فیلم “من نام من خان هستم” یکی از فیلم‌های جذاب شاهرخ خان بوده که توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت. داستان آن دربارهٔ یک مرد به نام رضوان خان است که اوتیسم دارد و در حادثه‌ای غم‌انگیز در برج‌های دوقلو گرفتار می‌شود. رضوان با یک زن هندو به نام مایا ازدواج کرده است و پسرش از ازدواج قبلی به دلیل داشتن پدری مسلمان به طرز وحشیانه‌ای در زمین فوتبال مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

پسر جوان بر اثر جراحات داخلی جان خود را از دست می‌دهد و مایا دیوانه می‌شود که همسرش را به طور غیرمستقیم مسئول مرگ تکان‌دهنده پسرش می‌داند. رضوان سپس به ملاقات رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌رود تا به او اطلاع دهد که یک مسلمان است؛ اما این باعث نمی‌شود که او یک تروریست باشد. پ

این فیلم، با بازی برجستهٔ شاهرخ خان که از کاراکتر محبوب و معروف “پسر عاشق” خود دور شده است، چهار جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داده و با دریافت 25 جایزه، توجه منتقدان را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شاهرخ خان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو