کفگیر بنزین ته دیگ خورد | افزایش آمار مصرف بنزین در مسافرت های آخر تابستان

4

1402/7/7

12:19


کفگیر بنزین ته دیگ خورد | افزایش آمار مصرف بنزین در مسافرت های آخر تابستان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اگر اهل گشت‌وگذار در فضای مجازی باشید، حتماً تصاویری از ترافیک شدید جاده‌های شمال در تعطیلات پایان شهریورماه را دیده‌اید. از هفته گذشته و پیش از پایان تعطیلات، جاده‌های منتهی به شمال کشور میزبان هزاران مسافر بوده‌اند. درنتیجه افزایش مسافرت‌ها در این تعطیلات چند‌روزه، آمار مصرف بنزین در کشور به‌شدت افزایش یافته است.

بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، میزان مصرف بنزین طی تعطیلات پایان هفته به 137 میلیون لیتر بر روز رسیده است. تا پیش از این، رکورد مصرف بنزین در روز 122 میلیون لیتر بوده است؛ بنابراین با یک رکوردشکنی در مصرف سوخت مواجه هستیم.

بخش قابل‌توجهی از این رکوردشکنی در حوزه مصرف سوخت به ترافیک‌های طولانی در مسیرهای منتهی به شمال کشور مربوط می‌شود. تمامی مسیرهای منتهی به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان با ترافیک فوق‌سنگین و سنگین مواجه بوده‌اند. رانندگان باتجربه می‌دانند که روشن‌ماندن خودرو برای مدت طولانی در ترافیک، مصرف سوخت خودرو را به‌شدت افزایش می‌دهد. بنابراین افزایش حجم ترددها در کنار ترافیک سنگین محورهای مواصلاتی شمال کشور به‌راحتی آمار مصرف بنزین کشور را افزایش داده است.

دردسر بزرگ ترافیک و افزایش مصرف بنزین

یکی دیگر از مشکلات مربوط به توزیع بنزین در تعطیلات اخیر، دسترسی دشوار تانکرهای سوخت به جایگاه‌ها بوده است. به‌دلیل ترافیک فوق‌سنگین در محورهای شمال کشور، تانکرهای سوخت نمی‌توانستند خود را رأس موعد مقرر به جایگاه سوخت برسانند. د نتیجه بسیاری از خودروها بدون سوخت در ترافیک باقی ماندند. برخی افراد سودجو نیز با استفاده از این روش، بنزین ذخیره‌شده خود را با نرخ‌های گزاف به مسافران در راه مانده عرضه می کردند.

معضل سوخت در کشور از مدت‌ها پیش به سرتیتر رسانه‌ها تبدیل شده است. این معضل در‌نتیجه ناترازی مصرف بنزین و تولید آن در کشور رخ داده است. با آغاز سفرهای تابستانی، این معضل تشدید شد و اکنون که به پایان شهریورماه رسیده‌ایم، این ناترازی همچنان وخیم‌تر می‌شود. ممکن است با فرارسیدن فصل مدارس و کاهش سفرها این ناترازی تا حدی کنترل شود اما بازهم با آغاز سال جدید و تعطیلات نوروز، خبرهایی همچون شکسته‌شدن مصرف بنزین را در رسانه‌ها خواهیم دید./دیجیاتو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو