شروع فاز دوم مرمت مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان

منبع: همگردی

3

1402/7/8

15:47


ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، شروع فاز دوم مرمت مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان صورت می گیرد.

سید شمس الدین نوربخش غفاری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان با اشاره به اینکه فاز اول مرمت بناهای تاریخی مجموعه نفت سال گذشته به پایان رسیده بود، گفت: فاز دوم عملیات مرمت آثار تاریخی مجموعه نفت آبادان در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با همت و تلاش اداره میراث فرهنگی و با همکاری شرکت پالایش نفت آبادان فاز دوم مرمت این بناهای تاریخی در آینده نزدیک و با تایید کمیسیون فنی اداره کل میراث فرهنگی استان آغاز خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه هدف اصلی اداره میراث فرهنگی حفاظت و مرمت از بناهای تاریخی است، اضافه کرد: همچنین توسعه و رونق گردشگری از هدفهای مهم احیا و مرمت بناهای تاریخی این شهر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان تاکید کرد: با سازمانها، ارگانها و نهادهایی که آثار تاریخی در تملک دارند، همکاری لازم را انجام خواهیم داد تا بتوانیم هرچه بیشتر از بناهای تاریخی حفاظت کنیم و خدمات مطلوبی را به گردشگران ارائه دهیم.

نوربخش غفاری خاطرنشان کرد: قدمت و ارزش تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آثار تاریخی مجموعه نفت آبادان، این آثار را به یکی از دارایی های مهم تاریخی و فرهنگی کشور تبدیل کرده است.

شروع فاز دوم مرمت مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو