مرحله جدید عملیات اجرایی مرمت مسجد جامع اردستان شروع شد

منبع: همگردی

2

1402/7/8

15:47


ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های واصله، مرحله جدید عملیات اجرایی مرمت مسجد جامع اردستان شروع شد.

نرگس بهشاد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی که برای بهسازی و مرمت پشت بام مسجد جامع اردستان وجود داشت، مرحله جدید بهسازی شامل سبک سازی و کاهگل و سنگ فرش پشت بام ضلع غربی مسجد آغاز شد.

وی با بیان اینکه همچنین در قسمت سردر غربی مسجد جامع ساخت ساباط که بیشتر بخشی از آن به همراه رفع خطر سردر انجام می شود نیز در دستور کار اداره میراث فرهنگی قرار دارد، افزود: اعتباری که برای انجام بهسازی و مرمت و ساباط مسجد جامع اردستان در نظر گرفته شده، حدود 500 میلیون تومان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان در خصوص گلایه مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی در خصوص وضعیت نظافت و مخصوصا سرویس های بهداشتی مسجد جامع اردستان گفت: مسجد جامع اردستان شاخص ترین اثر تاریخی شهرستان است، ولی کمبود اعتبارات باعث شده در این بنا با مشکلاتی مواجه باشیم.

بهشاد با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است و از طرفی نظافت مسجد از وظایف اداره میراث نیست، خاطرنشان کرد: مسجد جامع اردستان خادم ندارد و اداره اوقاف و امور خیریه باید برای این بنای تاریخی که موقوفه هم هست یک خادم در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان شهرستان نسبت به وضعیت آشفته ای که در مسجد جامع اردستان بوجود آمده ورود کنند، زیرا این بنای شاخص به حال خود رها شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان با اشاره به اتمام عملیات بهسازی مسجد خسرو اردستان گفت: عملیات بهسازی و مرمت محراب، سبک سازی بخشی از سقف مسجد و نم زدگی شبستان این مسجد با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان انجام شد.

مرحله جدید عملیات اجرایی مرمت مسجد جامع اردستان شروع شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو