آخرین تلاش خودروسازان برای جلوگیری از سقوط قیمت خودرو/ احتکار خودرو برای گران کردن دوباره

منبع: ساعد نیوز

3

1402/7/9

19:30


وضعیت پارکینگ خودروسازان نشان می‌دهد که خودرو دارند، اما نمی‌خواهند عرضه کنند و وزارت صنعت باید این اقدام غیر قانونی را پیگیری کند. چرا باید خودرو باشد اما به دست مصرف کنندگان نرسد.

آخرین تلاش خودروسازان برای جلوگیری از سقوط قیمت خودرو/ احتکار خودرو برای گران کردن دوباره

به گزارش ساعدنیوز به نقل از تسنیم، مدیران برخی از شرکت های خودروساز ادعا دارند که تولید خودرو روزانه از 2 هزار و 300 دستگاه خودرو عبور کرده است و تأکید می‌کنند که تولید خودرو در حال پیشی گرفتن از تقاضاست اما چرا این میزان تولید به دست مصرف کنندگان نمی رسد و مدام باید برای گرفتن محصولات ثبت نامی خود چشم انتظار پیامک شرکت ها باشند.

در حال حاضر داستان تکراری مردم در تحویل خودروهای ثبت نامی تکرار شده و خبری از برخورد با خودروسازان متخلف نیست. جالب اینجاست در آمارها ادعای افزایش تولید را مطرح می‌کنند اما از آن طرف نبود قطعه یا بهانه های دیگر را عنوان و از تحویل خودرو در زمان مقرر به مشتری ممانعت می کنند که همین امر مردم را در بلاتکلیفی قرار داده است.

مهم اینجاست وزارت صنعت به جای سروسامان دادن به تحویل خودروهای ثبت نامی مردم در سامانه یکپارچه؛ خود را درگیر بیان اظهار نظرهای متناقض در مورد فعالیت سامانه یکپارچه می کند و حتی مدعی برخورد با رانت است در حالی که مردم در تحویل همین خودروهایی که یک سال پیش در سامانه ثبت نام کرده بودند مشکل دارند و کسی هم پاسخگو نیست.

البته وضعیت مشتریان ایران خودرو با سایپا در تحویل خودروهای ثبت نامی فرقی نمی‌کند و هر یک به نحو احسن در مشتری مداری سنگ تمام گذاشته اند! به عنوان نمونه مشتریان شاهین چند ماهی است که با وجود تکمیل وجه مدام به نمایندگی ها مراجعه و با پاسخ های غیر منطقی کارمندان روبه رو می شوند که هنوز شاهین ها فاکتور نشده و باید منتظر بمانید این در حالی است که شرکت گفته بود 90 روزکاری محصول به دست شما می رسد اما نه تنها خبری از خودرو نیست بلکه پاسخ روشنی را هم به مشتریان اعلام نمی‌کنند و فقط وعده پرداخت جریمه تأخیر برای کاهش اعتراضات صحبت می شود.

در ایران خودرو نیز وضعیت بهتر از سایپا نیست واین خودروساز در اکثر محصولات تأخیر در تحویل دارد به عنوان نمونه خریداران رانا پلاس بلاتکلیف هستند و در نهایت نمایندگی های فروش به آنها می گویند خبری از تحویل رانا پلاس نیست و می توانید به جای این خودرو پژو 207 ثبت نام کنید. حال اگر مشتری حاضر به تغییر خودرو نباشد باید همچنان منتظر فاکتور شده خودروی خود باشد که شاید در ماه های آینده اتفاق بیفتد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو مرحله فروش بیش از دو میلیون متقاضی درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند و اکثر مشتریان فعلاً منتظر دریافت محصولات خود هستند که خودروسازان به‌بهانه‌های مختلف در موعد مقرر خودرویی به آنها تحویل نمی‌دهند.

امروز وضعیت پارکینگ خودروسازان نشان می‌دهد که خودرو دارند، اما نمی‌خواهند عرضه کنند و وزارت صنعت باید این اقدام غیر قانونی را پیگیری کند چرا باید خودرو باشد اما به دست مصرف کنندگان نرسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو