تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد

منبع: همگردی

2

1402/7/10

15:07


ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد.

«مصطفی مرزبان» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به ثبت جهانی کاروانسرای باغ شیخ ساوه در فهرست آثار یونسکو اظهار کرد: در این اثر جهانی از سوی مالکان بر روی گردشگران قفل شده و برای بازگشایی در حال پیگیری و تعامل با مالک این بنا هستیم.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با همکاری ادارات، اهالی و دهیاران روستاهای احمدآباد و باغ شیخ جشنی را به مناسبت ثبت جهانی در 23 مهر سال جاری با حضور مردم منطقه برگزار و لوح ثبتی جهانی را به مالکان تقدیم کنیم.

مرزبان با اشاه به اینکه تاکنون نشستهای مختلفی برای رفع اختلافات حقوقی بین مالکان با همکاری فرمانداری برگزار شده، افزود: امید است به زودی با بخش خصوصی این مشکل برطرف شود تا با گشایش درها، کاروانسرا آماده بازدید عموم و علاقمندان شود.

وی یادآور شد: این کاروانسرا با پیگیری های 2 ساله به عنوان یکی از آثار تاریخی جهان در فهرست یونسکو به ثبت رسیده و در سالهای گذشته در چندین مرحله با مشارکت مالک بنا مرمتهای اضطراری آن انجام شده است.

مرزبان ادامه داد: کاروانسرای باغ شیخ یا کاروانسرای عبدالغفار خان دومین اثر ثبت شده استان مرکزی در فهرست جهانی است و ثبت جهانی این اثر تاریخی اتفاقی بسیار مهم برای استان و شهرستان ساوه است.

تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو