وام قرض الحسنه 250،150،300 میلیونی با اقساط بلندمدت | وام قرض الحسنه به دستور رئیسی بدون بهره و واریزی یک روزه!

وام قرض الحسنه 250،150،300 میلیونی با اقساط بلندمدت | وام قرض الحسنه به دستور رئیسی بدون بهره و واریزی یک روزه!


5

1402/7/11

08:46


وام قرض الحسنه 250،150،300 میلیونی با اقساط بلندمدت | وام قرض الحسنه به دستور رئیسی بدون بهره و واریزی یک روزه!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

مسکن مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد تامین می‌شود. ساخت و تامین مسکن مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد در دستورکار قرار گرفت. برای تامین مسکن مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن، جمعا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. جزئیات ساخت، تامین مسکن و پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی مسکن مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد اعلام شد.

وام قرض الحسنه

مجید جودی، معاون بنیاد مسکن اظهار کرد:‌ برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ درصد پرداخت می‌شود که در سال جاری تا کنون ۱۱۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی عقد قرارداد با بانک رسیده و کارهای اجرایی در این بخش شروع شده است.

معاون بنیاد مسکن افزود: احداث حدود ۱۷۰ هزار واحد روستایی نیز در سال گذشته آغاز شده که با ۱۱۰ هزار واحد امسال مجموع واحدهای روستایی در حال ساخت به ۲۸۰ هزار مورد رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: به منظور کمک به افرادی که توانایی پرداخت آورده ندارند مبالغی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین مسکن به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

جودی گفت: این کمک‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه با کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۱۰۰ میلیون تومان و با بنیاد مسکن به صورت تامین  مصالح تا ۱۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد انجام می‌شود. ۲۰۰ میلیون تومان نیز وام است که مجموع پرداختی برای این خانوارها ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با درخواست از بانک‌ها برای تسریع در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: در زلزله خوی برای ۱۱۰۰ واحد عقد قرارداد با بانک داشتیم که برخی بانک‌ها تا کنون ۷۰۰ فقره پرداخت داشته‌اند اما یکی از بانک‌ها که حدود ۴۰۰ فقره تسهیلات را بر عهده گرفته بود عملکرد قابل قبولی در این بخش نداشته و فقط به ۶ واحد وام پرداخت کرده است.

جزئیات ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اعلام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: ساخت ۲۵۳ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد.

محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه ساخت ۲۵۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در پروژه یک هزار و ۳۰۰ واحدی نور قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد، تاکید کرد: این اقدام در راستای خانه دار شدن مددجویان صورت گرفته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه شرایط خانه‌دار شدن مددجویان کمیته امداد را تسهیل کرده‌ایم، افزود: هر کسی در هر جای استان در زمره دهک یک الی سه و در هر روستایی دارای زمین بود و دو ضامن داشت برای او خانه خواهیم ساخت و هیچ محدودیتی هم از لحاظ منابع نداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به این افراد داده می‌شود تا بتوانند خانه بسازند، گفت: در کنار این مبلغ همچنین ۲۰۰ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود تا بتوانند صاحب خانه شوند.

وام قرض الحسنه

ذوالفقاری با بیان اینکه در برخی مواقع حتی ما مصالح ساختمانی را پای کار آورده‌ایم، بیان کرد: ما وعده آغاز ساخت ۳۰۰ واحد را از ابتدای سال داده‌ایم و مقرر شده تا ۱۵۰ واحد را نیز تا پایان سال تحویل مددجویان بدهیم.

او با بیان اینکه هر مددجو هر جای استان سمنان دهک یک الی سه و حتی بالاتر، مستأجر است اما در روستا زمین دارد، برای او خانه خواهیم ساخت و نگران اعتبارات دولتی نیز نباید بود، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم مشکل مسکن مددجویان را در سراسر استان رفع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که برای مددجویان صورت داده‌ایم، اردوهای جهادی مانند الکفیل است، بیان داشت: این آمادگی را داریم که در هر شهرستان استان سمنان مسئولان علوم پزشکی پای کار بیایند و ما قوی‌ترین پزشکان جهادی کشور را برای مداوای مددجویان به میدان بیاوریم کمااینکه اردوی دندان پزشکی چند ماه قبل در سمنان با همراهی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه پزشکانی هستند که علاقه به همکاری دارند، بیان کرد: بسیاری از پزشکان حتی نامه نگاری کرده و درخواست همکاری به صورت رایگان برای مددجویان دارند لذا این آمادگی نیز برای برگزاری اردوهای جهادی پزشکی و تداوم آن در شهرستان‌های استان وجود دارد.

خبر خوش بنیاد درباره وام قرض الحسنه و مسکن مددجویان و معلولان بهزیستی و کمیته امداد

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات پرداخت تسهیلات، مسکن و وام مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد را اعلام کرد.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در نشست تخصصی بررسی وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان سمنان و راهکارهای جذب حمایت‌های اقتصادی و سرمایه‌ای بنیاد به میزبانی استانداری بیان کرد: در خصوص مسکن دو معلول بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و محرومان بنیاد مسکن، سهمیه استان بالغ بر ۴۳۰ مورد است که تاکنون ۴۰۰ واحد احداث شده و مابقی نیز انجام‌خواهد شد.

 رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه پس از پایان و اتمام کار احداث و ساخت این سهمیه، مجدداً میزان این سهمیه برای استان تخصیص و اجرایی خواهد شد افزود ۷۰۰ عدد زمین روستایی مسکونی و کشاورزی در داخل استان به مساحت ۱۷ هزار هکتار تحت مدیریت بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی وجود دارد که نیازمند صدور سند است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ سند به روستاییان منتقل شده و تا پایان شهریور به سرعت انتقال این اسناد انجام و پایان خواهد یافت، گفت: هشت هزار و ۵۰۰ بسته لبنی به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان توسط کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی در سال گذشته در استان توزیع شده است.

فتاح با بیان اینکه تمامی ایتام بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان سال جاری، بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی دریافت کردند، بیان کرد: ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ویژه جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال گذشته تخصیص یافته که توسط بانک پرداخت شده است.

 رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از محل سفر امروز به استان و با توجه به شرایط سختی که برای محرومان و نیازمندان وجود دارد و در راستای رسیدگی به این مهم و کمک‌های موردی، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه کمک‌های موردی به بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) استان تخصیص می‌یابد، گفت: زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور در شهرستان مهدی شهر با کاربری مسکونی ویژه احداث مسکن ملی برای محرومان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به محدوده الحاق می‌شود./9 صبح

وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه 500 میلیونی 4 بانک

سقف تسهیلات اعطایی در برخی از بانک‌ها با توجه به میانگین حساب افراد تا ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بانک اقتصادنوین: این بانک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد وام می‌دهد. شرایط دریافت این وام مسدودی سپرده مشتری تا حداکثر چهار ماه است. همچنین اگر کسی سپرده‌گذاری در بانتک انجام نداده باشد، باید به ازای هر ۱۰ میلیون تومان وام به بانک یک ضامن کسر از حقوق معرفی کند.

این وام به صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی تعلق می‌گیرد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که با این حساب قسط هر وام ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان برآورد شده است.

بانک تجارت: این بانک در طرح آنی پزشکان، با سود چهار درصد و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. مدت بازپرداخت این وام ۶۰ ماهه است و بانک نسبت به ارزش ۸۵ درصد سپرده مشتری به او وام می‌دهد. با این حساب اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی ماهانه ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تمام می‌شود.

این بانک در طرح دیگر خود با نام تجارت با متخصصان، وام ۵۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۵ درصد می‌دهد. برای دریافت این وام متقاضی باید ضامن رسمی به بانک معرفی کند. شرایط ضامن به این صورت است که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دو ضامن معتبر هم‌صنف دارای پروانه کسب و بالای ۱۰۰ میلیون تومان سند ملک باید به بانک معرفی شود.

بانک دی: این بانک با نرخ سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌دهد. اقساط ماهانه این وام ۱۸ میلیون و ۱۰۰ تومان تعیین شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو