واردات خودروهای نتا به ایران قطعی شد

منبع: تکراتو

3

1402/7/14

22:03


واردات خودروهای نتا به ایران قطعی شد. گفتنی‌ست که یک شرکت خصوص مونتاژکننده در ایران قصد دارد خودروهای نتا را وارد کشور کرده و راهی بازار کند.

واردات خودروهای نتا به ایران قطعی شد

واردات خودروهای نتا به ایران قطعی شد. گفتنی‌ست که یک شرکت خصوص مونتاژکننده در ایران قصد دارد خودروهای نتا را وارد کشور کرده و راهی بازار کند.

واردات خودروهای نتا به ایران تأیید شد. نتا یکی از خودروهای جدید چینی است که متعلق به کمپانی هوزون (Hozon) بوده و قرار است توسط یکی از شرکت‌های مونتاژکننده خصوصی ایرانی در ایران مونتاژ شده و وارد بازار شود. لازم به ذکر است که برند هوزون تخصص عجیبی در تولید خودروهای برقی پیدا کرده و این مدل نیز یکی از خودروهای الکتریکی این برند جذاب است.

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده اعلام شد [+تمام جزئیات واردات خودرو دست دوم]

واردات خودروهای نتا به ایران تایید شد

احتمالاً تابحال نام نشان چینی نتا (Neta) یا نِژا را شنیده باشید. این برند یکی از نشان‌های نوپای چینی است که در زمینه تولید خودروهای تمام برقی فعالیت می‌کند. نشان نتا متعلق به کمپانی هوزون (Hozon) است که در سال ۲۰۱۴ با هدف تولید و توسعه خودروهای برقی و مدرن تاسیس شد.

جالب است بدانید این کمپانی یک مرکز تحقیقات و مطالعه خودروهای برقی در سیلیکون ولی کالیفرنیا را در سال ۲۰۱۸ تاسیس کرده و دفتر تحقیقات و توسعه این کمپانی عملا در آمریکا است. نخستین محصول این کمپانی با برند نتا در سال ۲۰۱۷ در قالب یک کانسپت یا طرح مفهومی رونمایی شد و بعد در سال ۲۰۱۸ مدل تولیدی با نام N01 معرفی شد.

واردات خودروهای نتا به ایران تایید شد

در سال‌های اخیر مدل‌های جذابی مثل نتا U، نتا S، نتا V و نتا GT از نشان چینی نتا معرفی شدند. همگی خودروهای مذکور تمام برقی هستند و از لحاظ تکنولوژی بالاترین سطح را در بین چینی‌ها ارائه می‌دهند. کمپانی هوزون در سال ۲۰۲۳ سیاست گسترش بازارهای هدف را در پیش گرفت و کلنگ اولین سایت تولیدی خود را در تایلند برای بازارهای حوزه ASEAN زد.

بر اساس شنیده‌ها، قرار است یک شرکت خصوصی فعال در بحث مونتاژ و واردات، خودروهای نشان نتا را به ایران بیاورد. قرار است اولین مدل وارداتی نتا U باشد و هنوز مشخص نیست که آیا محصولات دیگر این نشان به ایران می‌آیند یا نه. شرکت واردکننده این نشان اخیرا فعالیت گسترده‌ای برای واردات خودروهای تمام برقی نشان داده و با برندهای مطرح چینی برای واردات همکاری می‌کند. اینکه اکثر گزینه‌های مطرح شده برای واردات چینی بوده بسیاری از مردم را دلسرد کرده است و فعلاً بصورت گسترده خبری از خودروهای غیر چینی نیست. اما حضور برندهایی نظیر نتا که از جمله نشان‌های مدرن چینی است می‌تواند امید بخش باشد. البته اینکه خودروهای این نشان تمام برقی هستند هم نشان می‌دهد تمرکز جدی‌ای برای واردات خودروهای برقی وجود دارد اگرچه هنوز در بحث زیرساخت و فرهنگ‌سازی بسیار عقب هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ واردات خودروهای نتا به ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو