آشیانه های تاریخی فرودگاه آبادان جا به جا می شوند

منبع: همگردی

3

1402/7/15

15:22


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، آشیانه های تاریخی فرودگاه آبادان جا به جا می شوند.

سید شمس الدین نوربخش غفاری توضیح داد: به دلیل اینکه جنس آشیانه های هواپیماها از فلز است و در محدوده پروازی باند دوم فرودگاه خطرآفرین شده بودند با تعیین سطح و ضرورت اقدامات مدیریتی برای حذف یا کاهش مخاطرات مقرر شد آشیانه های تاریخی فرودگاه احتمالا به صورت موقت برداشته و در مکانی دیگر نگهداری شوند.

وی اضافه کرد: مسئولان ذی ربط در فرودگاه آبادان با اتخاذ تدابیر ایمنی و دریافت مجوز از مجموعه امنیت پرواز برای جلوگیری از آسیب به این سازه های تاریخی و رفع خطرات جانی تا فراهم شدن شرایط ایمن و توسعه زیرساختها آشیانه های فرودگاه را جابجا خواهند کرد و در مکانی دیگر حفظ و نگهداری شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان با طرح این سؤال که آیا می شود آشیانه های تاریخی فرودگاه آبادان که دارای ارزش تاریخی هستند را جابجا کرد؟ گفت: قطع به یقین میراث فرهنگی افزون بر حفظ این سازه های تاریخی خطرات احتمالی را در نظر می گیرد. بنابراین در صورت جابجایی از آنها به نحو احسن نگهداری خواهد کرد.

نوربخش غفاری با تاکید بر اینکه در خصوص این موضوع به صورت دقیق و کارشناسی بحث و تصمیم گیری خواهد شد، افزود: برنامه ها و اقدامات راهبردی را برای تصمیم گیری درباره نحوه برداشته شدن این آشیانه های تاریخی اجرا خواهیم کرد.

آشیانه های تاریخی فرودگاه آبادان جا به جا می شوند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو