آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک دستور اکید رئیس جمهور است

منبع: همگردی

3

1402/7/15

15:22


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک دستور اکید رئیس جمهور است.

فرهاد زیویار در حاشیه بازدید از عملیات تخریب چند ابنیه واقع در حریم قلعه فلک الافلاک اظهار کرد: پیرو دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک هفدهم مهر جاری جلسه نهایی با وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان مؤثر در رابطه با این موضوع در وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا رئیس جمهور مصمم است که به هر نحوی حریم این اثر تاریخی ملی آزاد شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: علیرغم اینکه در دولتهای گذشته نیز در این خصوص پیگیری هایی انجام شده اما در دولت سیزدهم آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک به عنوان یکی از پروژه های ویژه با دستور اکید رئیس جمهور در دست اقدام است که خوشبختانه از ابتدای دولت تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.

زیویار بیان کرد: بخش مهم حریم این اثر تاریخی مربوط به ضلع جنوبی آن است که هم اکنون در اختیار مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان است.

وی ادامه داد: با جلسات متعددی که در این راستا برگزار شد، شاهد همکاری های بسیار مؤثری از طرف سپاه پاسداران هستیم.

استاندار با اشاره به اینکه در خصوص آزادسازی حریم قلعه با مجموعه سپاه توافقات مؤثری انجام شده است، گفت: هر کدام از طرفین شامل مجموعه سپاه و دولت تعهداتی دارند که مسیر اجرای آنها به خوبی پیش می رود و با تکمیل اجرای تعهدات میتوان شاهد آزادسازی کامل حریم آن تا پایان دولت سیزدهم بود.

زیویار همچنین در مورد تخریب ابنیه باقیمانده در ضلع شمالی قلعه فلک الافلاک اضافه کرد: خوشبختانه با اعتباراتی که وزارت میراث تخصیص داده و همچنین کمکهایی که در مجموعه استانداری داشتیم تک تک این ابنیه در حال تخریب هستند.

وی تصریح کرد: شاهد تخریب چند ابنیه دیگری در حاشیه شمالی قلعه هستیم که با پیش بینی هایی که انجام شده، این ضلع از قلعه نیز نهایتاً ظرف یک سال آینده کاملاً آزاد خواهد شد.

گفتنی است آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک خواسته عمومی مردم بوده که نزدیک به 30سال طول کشید اما در دولت سیزدهم و با پیگیری های مستمر استاندار و نظر مثبت رئیس جمهور، مراحل آزادسازی این بنای تاریخی کم نظیر به سرعت در حال طی شدن است.

آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک دستور اکید رئیس جمهور است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو