بیوگرافی هادی حجازی فر ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

بیوگرافی هادی حجازی فر ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او


منبع: پلازا

2

1402/7/16

11:22


بیوگرافی هادی حجازی فر ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

هادی حجازی‌فر یکی از هنرپیشگان مرد ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی هادی حجازی فر برویم.

هادی حجازی‌فر متولد ۳۱ خرداد ۱۳۵۵ بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او دانش‌آموخته رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او بازیگری را در دوره دانشجویی با بازی در مزرعه پدری (۱۳۸۳) آغاز کرد، در دههٔ بعد نقش اصلی فیلم‌های محمدحسین مهدویان، ایستاده در غبار (۱۳۹۴)، ماجرای نیمروز (۱۳۹۵)، لاتاری (۱۳۹۶) و ماجرای نیمروز: رد خون (۱۳۹۷) را داشت. وی برای بازی در ماجرای نیمروز نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. حجازی‌فر در سال ۱۴۰۰ نخستین فیلم خود، موقعیت مهدی را نویسندگی و کارگردانی کرد و در آن افسر نظامی مهدی باکری در جنگ ایران و عراق را به تصویر کشید. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت ۱۴ جایزه شد، که پنج جایزه شامل سیمرغ بلورین بهترین فیلم را کسب کرد.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی هادی حجازی‌فر

  • نام و نام خانوادگی: هادی حجازی‌فر
  • تاریخ تولد: ۳۱ خرداد ۱۳۵۵
  • محل تولد: خوی آذربایجان غربی
  • سن: 47 سال
  • قد: 180 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • صفحه اینستاگرام هادی حجازی‌فر: ندارد

بیوگرافی هادی حجازی فر

در این بخش به زندگی نامه هادی حجازی فر می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم. اکنون زندگی خصوصی هادی حجازی‌فر را بررسی می‌کنیم.

زندگی خصوصی هادی حجازی‌فر

هادی حجازی فر کارگردان، نویسنده و بازیگر مطرح کشورمان 17 خرداد 1355 در خوی متولد شد. وی از کودکی علاقه به بازیگری و نمایش داشته و علاقه آنچنانی به درس و مشق نداشت، در نمایش‌ها و تئاتر مدرسه شرکت و حضور فعال داشت می‌گوید؛ راستش رو بخواهید هر کاری می‌کردیم تا درس نخوانیم، از کلاس فرار می‌کردیم و خیلی هم خوش می‌گذشت. اما دوران تحصیل نیز بسیار سخت کوش بود و علاوه تحصیل کار نیز می‌کرد. همسر هادی حجازی فر الهام سلج محمودی بازیگر اولین فیلم هادی حجازی فر موقعیت مهدی، یکی از همکلاسی های او در دانشگاه بود که به بهانه همکاری در سریالی که برای شبکه ارومیه در حال تولید بود، باهم بیشتر آشنا شده و در نهایت در سال 1383 ازدواج کردند. حاصل زندگی مشترک آنها پسری به نام هامون است.

زندگی شغلی هادی حجازی‌فر

در این بخش بیوگرافی هادی حجازی فر با زندگی شغلی او همراه شما هستیم.

هادی حجازی فر از کودکی علاقه زیادی به بازیگری و نمایش داشت و از سال 1370 وقتی 15 ساله بود در شهر خوی آذربایجان غربی فعالیت هنری خود را با تئاتر دانش آموزی شروع کرد و با نمایش فریاد تا نهایت در جشنواره کشور انتخاب شد. او با حمایت پدر مرحومش که رئیس آموزش و پرورش نقده و میاندوآب بود از سالن های تئاتری این سازمان برای کار تئاتری بچه های مدارس استفاده می‌کرد.

هادی حجازی فر در سال 1377 وارد دانشگاه شده و در دوران دانشجویی 24 اجرا را در زمینه های مختلف بازیگری، نویسندگی و کارگردانی به روی صحنه برد. این هنرمند موفق فعالیت بازیگری خود را به صورت حرفه‌ای با فیلم مزرعه پدری به کارگردانی رسول ملاقی پور آغاز کرد اما به دلیل علاقه به کارگردانی تا مدت‌ها به پیشنهادهای بازیگری پاسخ منفی می‌داد تا اینکه در سال 1394 وقتی 39 ساله بود بعد از 11 سال دوری از سینما با فیلم ایستاده در غبار و نقش حاج احمد متوسلیان به عرصه بازیگری بازگشت، این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فجر را گرفت. هادی حجازی فر فعالیت تلویزیونی خود را با کارگردانی سریال کرکره در سال 1391 آغاز کرد و سپس در سال 1396 با سریال نفس در قامت بازیگر به نقش آفرینی پرداخت.

سریال «نفس» درباره جوانی پر شر و شور است که در زمان انقلاب رازی در زندگی‌اش آشکار می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت راه‌های پیچیده‌ای را پشت سرمی‌گذارد.
حجازی فر در این سریال با بازیگرانی مانند مسعود رایگان، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، احسان امانی، ژاله صامتی، هادی عامل هاشمی، پژمان جمشیدی و با حضور فاطمه گودرزی، هدایت هاشمی، داریوش فرهنگ، معصومه قاسمی پور، سودابه بیضایی، رامین راستاد، قربان نجفی بازیگران اصلی سریال نفس هم بازی می‌شود.

فیلم های هادی حجازی‌فر ؛ سال‌های اخیر

از فیلم و سریال‌های معروف او ماجرای نیمروز (1395) به  کارگرانی محمدحسین مهدویان که برنده جوایز متعددی شد، همچنین هادی حجازی فر نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نفش مکمل مرد شد، فیلم سینمایی لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی محمود رضوی یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سال 1396 است. در این فیلم هادی حجازی فر نقش مربی فوتبال را بر عهده داشته و با امیرعلی راهی دبی می‌شوند. او با بازیگرانی همچون ساعد سهیلی، جواد عزتی، نادر سلیمانی، علیرضا استادی، زیبا کرمعلی، مهدی زمین پرداز و حمید فرخ‌نژاد در فیلم لاتاری همکاری کرده است. وی برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد تندیس حافظ را برد. سریال زیر خاکی 1 به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا در سال 1399 است که به روی آنتن شبکه یک سیما رفت. فصل دوم و سوم این مجموعه نیز در ادامه داستان فصل اول ساخته شد.

آتابای فیلمی درام و عاشقانه به کارگردانی و تهیه کنندگی نیکی کریمی در سال 1398 است که هادی حجازی فر علاوه بر بازیگری، نویسندگی آن را نیز بر عهده دارد، در این فیلم بازیگران دیگری همچون جواد عزتی، سحر دولتشاهی و آتش تقی‌پور نقش آفرینی کرده اند. موقعیت مهدی اولین فیلم بلند سینمایی هادی حجازی فر در مقام نویسنده و کارگردان است که به زندگی شهید مهدی باکری می پردازد. این فیلم در 14 بخش کاندید دریافت سیمرغ بلورین از چهلمین جشنواره فجر شد که در نهایت 5 سیمرغ را از آن خود کرد.

سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی در نمایش خانگی که از طریق پلتفرم فیلم نت منتشر شد، این سریال با بازی هادی حجازی فر، شهاب حسینی، پردیس احمدیه، پانته‌ آ بهرام، بابک کریمی، بانیپال شومون، مهرداد صدیقیان، نیلوفر کوخانی، علیرضا کمالی، علی اوسیوند، احسان امانی و بهزاد خلج در ژانر درام و جنایی ساخته شده است.

اطلاعات شخصی هادی حجازی فر

فیلم های هادی حجازی فر

سالعنواننقشکارگردان
1383مزرعه پدری_رسول ملاقلی‌پور
1394ایستاده در غباراحمد متوسلیانمحمدحسین مهدویان
1965نسبت خونی_حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری
1395ماجرای نیمروزکمالمحمد حسین مهدویان
1395گیلدا_امید بنکار، کیوان علی‌محمدی
1396آرا_یوسف کارگر
1396دارکوبمازیاربهروز شعیبی
1396آستیگمات_مجیدرضا مصطفوی
1396شاه کشمنصوروحید امیرخانی
1396کاتیوشاخلیل کاتیوشاعلی عطشانی
1396به وقت شامیونسابراهیم حاتمی کیا
1396لاتاریموسیمحمدحسین مهدویان
1397ژن خوکرضا کیشمیشسعید سهیلی
1397ماجرای نیمروز: رد خونکمالسعید سهیلی
1398منطقه پرواز ممنوعاقا مصطفیامیر داسارگر
1398پیتوکمهام مالکیسید مجید صالحی
1398دوزیستحمیدبرزو نیک نژاد
1398آتابایکاظم آتاباینیکی کریمی
1399بی همه چیزدهدارمحسن قرایی
14002888_کیوان علی‌ محمدی
1400موقعیت مهدیمهدی باکریهادی حجازی فر

سریال های تلوزیونی هادی حجازی فر

سالعنواننقشکارگردان
1391کرکرههادی حجازی فر
1396نفسحمیدجلیل سامان
1399دوپینگحسنرضا مقصودی
1399زیرخاکیفرهادجلیل سامان
1402عاشورامهدی باکریهادی حجازی فر

سریال های نمایش خانگی هادی حجازی فر

سالعنواننقشکارگردان
1397ممنوعهخسرو رادامیرپورکیان
1399همرفیقمهمانشهاب حسینی
1400پیشگومهمانرضا بهاروند، امین انتظاری
1401سرگیجهکامران زاهدیبهرنگ توفیقی
1401پوست شیرنعیم مولاییجمشید محمودی

مستندهای هادی حجازی فر

سالعنوانکارگردان
1395جورچینمحمد دیندار

تئاترهای هادی حجازی فر

سالعنوانسمتکارگردان
1384پرزنتکارگردانهادی حجازی فر
1386جایی دیگرکارگردانهادی حجازی فر
1388رومئو ژولیتکارگردانهادی حجازی فر
1393ملاقات با بانوی سال‌خوردهکارگردانهادی حجازی فر
1396پرواز شماره 745طراحمرجان پورغلامحسین
1398پروانه الجزایریتهیه کنندهسعید حسنلو
1398تایم لپستهیه کنندهصالح علوی‌زاده
1398هوس و هفت دقیقهمشاور کارگردانعلیرضا مهران

جوایز و افتخارات هادی حجازی فر

این هنرمند محبوب و دوست داشتنی در طول سال‌های فعالیت درخشان خود در سینما و تلویزیون تا کنون جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و مورد تقدیر منتقدان قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید جوایز هادی حجازی فر در طول چندین سال فعالیت در عرصه بازیگری را مشاهده کنید.

سالعنوان جایزهجشنوارهاثر
1395نامزد بهترین بازیگر نقش اول مردهجدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایرانایستاده در غبار
1395نامزد بهترین بازیگر نقش اول مردسی و سومین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه تهراننسبت خونی
1395نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مردسی و پنجمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجرماجرای نیمروز
1396برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مردیازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایرانماجرای نیمروز
1396نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مردنوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایرانماجرای نیمروز
1397برنده بهترین بازیگر مردهجدهمین جشن حافظلاتاری
1400نامزد بهترین کارگردانچهلمین جشنواره فیلم فجرموقعیت مهدی
1400برنده بهترین کارگردان فیلم اولچهلمین جشنواره فیلم فجرموقعیت مهدی
1401برنده چهره برگزیده سینماهفتمین جایزه هنر انقلاب_
1401برنده بهترین فیلمنامهچهاردهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایرانآتابای

حواشی هادی حجازی فر

این بازیگر اصولا پرحاشیه نیست و نمی‌توان موارد زیادی از حاشیه در بیوگرافی هادی حجازی فرپیدا کرد. اما در ادامه با چندمورد از حواشی و حقایق هادی حجازی فر همراه هستیم.

اکران پوست شیر

تنها عکس‌های پردیس احمدیه و هادی حجازی فر در مراسم اکران مردمی قسمت پایانی سریال «پوست شیر» در پردیس سینمایی لوتوس که نقش پدر و دختر را در سریال ایفا کردند، سروصدایی به پا گرد که این دو در آغوش یکدیگر هستند

جشنواره فجر اولین فیلم، نیکی کریمی آتابای

حجازی فر در جشنواره فجر 98 که بعنوان بازیگر و تهیه کننده فیلم آتابای به کارگردانی نیکی کریمی حضور داشت دفاع جانانه ای از زبان تورک کرد او در جواب یک منتقد که اصرار داشت زبان رسمی کشور پارسی است و این چه فیلمیست که باید با زیرنویس آنرا دید، گفت: افکار تو فاشیستی است، تو و هیچکس دیگر حق توهین به زبان ترکی را ندارید؛ طبق قانون اساسی ادبیات تورک باید در ادبیات دانشگاه ترک تدریس شود

همسر هادی حجازی فر

حقایق پنهان هادی حجازی‌فر

در ادامه بیوگرافی هادی حجازی فر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره این بازیگر پی می‌بریم

علاقه هادی حجازی فر به نوشتن

هادی حجازی فر علاقه و همچنین ایده‌های زیادی برای نوشتن فیلم‌نامه دارد که البته به دلایلی که از زبانش خودش نقل می‌کنیم، هنوز به رشته تحریر نیامده است: «ایده‌های زیادی برای نوشتن فیلم‌نامه دارم. طنز، اجتماعی و همیشه دفاع مقدس را هم خیلی دوست داشته‌ام. چون دفاع مقدس پر از قصه‌ها و آدم‌هایی است که می‌توان درباره‌شان فیلم ساخت. از چند سال قبل روی این ایده‌ها کار می‌کنم و بعد از چند سال هنوز انرژی‌شان برایم حفظ ‌شده است. ولی چون تنبلم بیشتر ذهنی است. بااین‌حال خیلی مهم است با چه‌کاری وارد شوی.

عدم علاقه هادی حجازی فر به شهرت

«مردم حالا بعضاً من را می‌شناسند درحالی‌که به‌شدت خجالتی هستم. امسال که به‌عنوان بازیگر به جشنواره رفتم، وقتی عکاس‌ها عکس می‌گرفتند ناخودآگاه برمی‌گشتم که ببینم از چه کسی عکس می‌گیرند. یعنی به شرایط عادت نداشتم و برایم سخت بود، شهرت واقعاً مزخرف است. الآن هم با مترو رفت‌وآمد می‌کنم قیافه‌ها و رفتارهای زیادی می‌بینم و دارم یاد می‌گیرم. اما حس کردم به‌اندازه کافی دیده‌ام و تجربه‌دارم که بخواهم فارغ از خودنمایی فیلم بسازم، به همین دلیل انگیزه‌ام بیشتر ورود به کارگردانی سینماست نه بازیگری.

آرزوی هادی حجازی فر

از شیفتگان فیلم از کرخه تا راین بودم، خیلی نقش علی دهکردی را دوست داشتم و این از آرزوهایم است که در اجاره نشین‌های مهرجویی بازی می‌کردم

شرکت هادی حجازی فر در کلاس های کنترل خشم

در بیوگرافی هادی حجازی فر میخوانیم او به گفته خودش به‌شدت ولخرج است، همچنین اعتقاد دارد در بخش‌های زیادی از زندگی‌اش دراماتیک هستند. در کار و هنر به‌شدت صبور اما در زندگی شخصی بسیار زودجوش بوده است. البته با شرکت در کلاس‌های کنترل خشم تا حدود زیاد موفق به کاهش این خصلت منفی در خود شده است.

ماجرای اختلاف هادی حجازی فر با رشیدپور

در جشنواره فیلم فجر ۳۶ رضا رشیدپور مجری برنامه هفت است و کارگردان لاتاری مهمان این برنامه بود و توضیحات رشیدپور و حرف‌های وی به محمدحسین مهدویان کارگردان باعث شد تا هادی حجازی فر واکنش نشان داده و بگوید باید تو دهنی به رشیدپور برای حرف‌هایش زده می‌شد.

یک خاطره از هادی حجازی فر

هادی حجازی فر خاطره جالبی از یک سرقت بانکی دارد. او می‌گوید: «چون خواهرم در بانک کار می‌کند معمولاً کارهایم را تلفنی انجام می‌دهم. اما در میان همان تعداد دفعات اندکی که به بانک رفتم یک‌بار چند نفر با اسلحه ریختند تو، آن موقع‌ها فیلم‌های جمشید هاشم‌پور را زیاد می‌دیدیم. فکر می‌کردم اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرم، می‌پرم و اسلحه را می‌گیرم… ولی پشت سر خانم‌ها قایم شده بودم که دیده نشوم»

آلبوم عکس های هادی حجازی فر

کلام آخر

تئاترهای هادی حجازی فر

ما در این مقاله بیوگرافی هادی حجازی فر از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. حجازی فر بازیگر کارگردان فیلم‌نامه‌نویس مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو