باکس آفیس | صدرنشینی فیلم ترسناک The Exorcist: Believer

منبع: گیمفا

3

1402/7/17

09:01


فیلم ترسناک The Exorcist: Believer در اولین هفته اکرانش توانست صدرنشین جدول باکس آفیس شود.

باکس آفیس | صدرنشینی فیلم ترسناک The Exorcist: Believer

فیلم ترسناک The Exorcist: Believer در اولین هفته اکرانش توانست صدرنشین جدول باکس آفیس شود.

فیلم «جن‌گیر: مؤمن» آغازگر سه‌گانه‌ای تازه از فرنچایز «جن‌گیر» به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن در دستان دیوید گوردون گرین است. این اثر سینمایی در اولین هفته اکرانش روی پرده سینماهای داخل آمریکا توانست به فروش ۲۷٫۲ میلیون دلار دست پیدا کند و در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد.

کمپانی یونیورسال در سال ۲۰۲۱ میلادی حق ساخت فیلم بر اساس فرنچایز «جن‌گیر» را به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و با به خدمت گرفتن دیوید گوردون گرین، به دنبال خلق سه‌گانه‌ای تازه و سودآور بود. این کارگردان سابقه ساخته سه‌گانه جدید Halloween را در کارنامه خودش دارد، فیلم‌هایی که آثار موفقی در گیشه بودند.

با این حال، فیلم «جن‎‌گیر: مؤمن» شروع چندان خوبی در گیشه نداشته است. در سینماهای خارج از آمریکا نیز این فیلم توانست فروش ۱۷٫۹ میلیون دلار را از آن خودش کند تا در اولین هفته حضورش روی پرده سینماها به فروش جهانی ۴۵٫۱ میلیون دلار دست پیدا کرده باشد.

انیمیشن Paw Patrol: The Might Movie که هفته گذشته توانسته بود صدرنشین جدول باکس آفیس باشد، این هفته در جایگاه دوم قرار گرفته است. این فیلم در این هفته به فروش ۱۱٫۷ میلیون دلار در داخل آمریکا بسنده کرده و فروش کلی داخلی‌اش را به رقم ۳۸٫۸ میلیون دلار رسانده است.

این انیمیشن سینمایی در فروش این هفته خودش در سینماهای بین‌المللی نیز مبلغ ۱۴ میلیون دلار را به دست آورده تا فروش بین‌المللی‌اش به رقم ۴۸٫۳ برسد. با احتساب فروش داخلی و بین‌‎المللی می‎‌توان گفت که این اثر تاکنون فروش جهانی ۸۷٫۱ میلیون دلار را به ثبت رسانده است.

فیلم Saw X

فیلم Saw X که هفته گذشته از صدرنشینی بازمانده بود و در جایگاه دوم قرار گرفته بود، این هفته نیز به رده سوم بسنده کرده است. این فیلم سینمایی تازه از فرنچایز «اره» در فروش این هفته خودش در داخل آمریکا به رقم ۸٫۱ میلیون دلار دست پیدا کرد تا فروش کلی داخلی‌اش به رقم ۳۲٫۵ میلیون دلار افزایش یابد.

این اثر سینمایی در فروش خود در گیشه‌های بین‌المللی تاکنون ۱۱٫۳ میلیون دلار را به دست آورده که با احتساب فروش داخلی و بین‌المللی، فروش جهانی‌اش را به رقم ۴۳٫۸ میلیون دلار پس از دو هفته حضور روی پرده سینماها می‌رساند.

جایگاه چهارم جدول باکس آفیس این هفته را فیلم The Creator از استودیو قرن بیستم و دیزنی به خودش اختصاص داده است که در دومین هفته حضورش در گیشه‌های سینما به فروش ۶٫۱ میلیون دلاری بسنده کرده است. این اثر تاکنون فروش داخلی ۲۴٫۹ میلیون دلاری را به دست آورده است.

در سینماهای خارج از آمریکا، فیلم «کریتور» این هفته به فروش ۱۰٫۸ میلیون دلاری دست پیدا کرده تا فروش کلی بین‌المللی‌اش پس از دو هفته اکران به رقم ۳۶٫۹ میلیون دلار افزایش پیدا کند. با احتساب فروش داخلی و بین‌المللی، این اثر پس از دو هفته فروش جهانی ۶۱٫۸ میلیون دلار را به دست آورده است. در ادامه جدول کامل باکس آفیس این هفته قرار دارد.

جدول باکس آفیس هفته

نام فیلمفروش آخرهفته (میلیون دلار)
۱Exorcist: Believer۲۷٫۲
۲Paw Patrol: The Might Movie۱۱٫۷
۳Saw X۸٫۱
۴The Creator۶٫۱
۵Blind۳٫۱
۶A Haunting in Venice۲٫۷
۷The Nun 2۲٫۵
۸Dumb Money۲٫۱
۹The Equalizer 3۱٫۸
۱۰Hocus Pocus 30th Anniversary۱٫۵
فروش فیلم‌ها مربوط به داخل آمریکا است.

منبع: deadline

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو