معرفی سریال مردگان متحرک دریل دیکسون ؛ داستان، بازیگران و نقد

معرفی سریال مردگان متحرک دریل دیکسون ؛ داستان، بازیگران و نقد


منبع: پلازا

2

1402/7/17

10:24


معرفی سریال مردگان متحرک دریل دیکسون ؛ داستان، بازیگران و نقد

سریال مردگان متحرک دریل دیکسون از جمله مجموعه‌های تلویزیونی کشور آمریکا در سال 2023 که مدتی پس از پخش از شبکه ای‌ام‌سی، بازتاب گسترده‌ای داشت. در ادامه با معرفی و بررسی سریال The Walking Dead: Daryl Dixon همراه شما هستیم.

«مردگان متحرک: دریل دیکسون» یک سریال تلویزیونی آمریکایی در ژانر پسا آخرالزمانی است که توسط دیوید زیبل برای شبکه AMC ساخته شده است. داستان این سریال بر پایه شخصیت دریل دیکسون و به تعقیب و گریز او در دنیای پر از مردگان متحرک می‌پردازد.

«مردگان متحرک: دریل دیکسون» پنجمین اسپین‌آف و ششمین سری تلویزیونی از فرنچایز «مردگان متحرک» است و با سری‌های دیگر این فرنچایز ارتباط دارد. این سریال پس از پایان سریال اصلی «مردگان متحرک» روایت می‌شود. در مقاله پیش‌رو پلازا به معرفی معرفی سریال The Walking Dead 2023 خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال مردگان متحرک دریل دیکسون

ژانر سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون 2023 ترسناک است. «مردگان متحرک: دریل دیکسون» برای نخستین بار در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ پخش شد و شامل شش قسمت بود. در ژانویه ۲۰۲۳، قبل از انتشار فصل اول، اعلام شد که سریال برای فصل دوم تمدید شده است. تعداد قسمت های سریال مردگان متحرک دریل دیکسون برای فصل اول مجموعا 12 قسمت بود.

داستان سریال مردگان متحرک دریل دیکسون

داستان سریال مردگان متحرک دریل دیکسون

در سریال The Walking Dead: Daryl Dixon، روایتی ماجراجویانه‌ای را به تصویر می‌کشد که دریل دیکسون در آن به فرانسه سفر می‌کند. در این سفر، دریل تمام تلاش خود را می‌کند تا بفهمد چگونه به این نقطه از جهان رسیده است و از هر ابزاری که در اختیار دارد استفاده می‌کند تا به خانه بازگردد. اما او با برقراری ارتباطات جدید در طول این سفر، مواجه می‌شود که همه چیز را برای او پیچیده‌تر از گذشته می‌کند. این سریال، مبارزه دریل برای بقا و تلاش‌هایش برای پیدا کردن پاسخ به سوالاتش را در یک دنیای بی رحم به تصویر می‌کشد. این خلاصه سریال مردگان متحرک دریل دیکسون بود که برای شما گفتیم.

بازیگران سریال مردگان متحرک دریل دیکسون

بازیگران سریال مردگان متحرک دریل دیکسون

در این بخش بازیگران سریال The Walking Dead: Daryl Dixon را برای شما معرفی می‌کنیم‌. نورمن ریدوس در نقش دریل دیکسون، همراه با کلمانس پوئزی و آدام ناگایتیس، نقش‌های اصلی را در این سریال ایفا می‌کنند. در ابتدا قرار بود کاراکتر کارول نیز در این سریال حضور داشته باشد، اما به دلیل مسائل مربوط به بازیگر ملیسا مک‌براید، او از پروژه جدا شد و تمرکز سریال به دریل دیکسون منتقل شد. با این حال، در ژوئن ۲۰۲۳، گزارش شد که ملیسا مک‌براید به عنوان کارول در این سریال حضور خواهد داشت.

Norman Reedus در نقش Daryl Dixon

بازیگران سریال مردگان متحرک دریل دیکسون

نورمن مارک ریدوس، متولد 6 ژانویه 1969، یک بازیگر، صداپیشه، مجری تلویزیون و مدل آمریکایی است. او به خاطر بازی در نقش دریل دیکسون در مجموعه تلویزیونی “مردگان متحرک” شناخته می‌شود. فیلم‌های “قدیسان بوندوک” و “تیغه ۲” نیز از فیلم‌های معروف او هستند. علاوه بر این، او در فیلم‌های “۸میلی‌متری”، “سخن‌چینی”، “پیام‌رسانان ۲: مترسک”، “پادتن‌ها”، “ماجراهای دکه سمساری”، “تریپل ناین”، “قهرمان تحت تعقیب” و “مردگان متحرک” نیز بازی کرده است.

علاوه بر بازیگری، نورمن ریدوس فیلم‌های مختلفی را کارگردانی کرده و برای طراحان مد بسیاری نیز مدل بوده است. او همچنین در بازی ویدئویی “دث استرندینگ” به نویسندگی و کارگردانی هیدئو کوجیما، نقش ایفا کرده است.

نورمن ریدوس در هالیوود، فلوریدا به دنیا آمد. پدر و مادر او به ترتیب معلم و نورمن مارک ریدوس بودند. او از طریق خانواده پدری خود، اصل ایتالیایی و از طریق خانواده پدربزرگ پدری خود، اصل انگلیسی-اسکاتلندی و ایرلندی است. نورمن در حین تحصیل در کالج بتانی در لیندسبورگ، کانزاس حضور داشت و در آنجا به عنوان نقاش، عکاس، مجسمه‌ساز و ویدئو آرتیست در کارهای هنری مختلف فعالیت می‌کرد. او همچنین در فروشگاه موتور هارلی-دیویدسن در ونیز، کالیفرنیا کار می‌کرد. نورمن ریدوس ابتدا در نمایشنامه Maps for Drowners در تئاتر تیفانی در سانت بلوار بازی کرد و استعدادش به خوبی شناسایی شد. او به عنوان بازیگر در یک نمایش انتخاب شد و از آن زمان به بعد در حوزه بازیگری فعالیت کرد.

Clémence Poésy در نقش Isabelle Carrière

سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

کلمانس پوئزی، بازیگر، هنرپیشه و مدل فرانسوی است. او در تاریخ 3 اکتبر 1982 به دنیا آمد و از سال 1993 تاکنون در صنعت سینما و تئاتر فعالیت دارد.

Anne Charrier در نقش Genet

سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

آن چریر، هنرپیشه فرانسوی است. او در تاریخ 16 مارس 1974 به دنیا آمد و از سال 1999 تاکنون در حوزه فعالیت هنری مشغول بوده است. او در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلفی نقش داشته، از جمله در قهرمانان من و مارسی.

Adam Nagaitis در نقش Quinn

آدام متیو ناگایتیس، بازیگر انگلیسی است که به خاطر نقش کورنلیوس هیکی در سریال تلویزیونی “ترور” ساخته شبکه AMC شناخته می‌شود. وی همچنین نقش واسیلی ایگناتنکوی آتش‌نشان را در مینی‌سریال “چرنوبیل” بازی می‌کند.

آدام ناگایتیس در تاریخ 7 ژوئن 1985 به دنیا آمد و در شهر چورلی، لانکاشر بزرگ شد. او تحصیلات خود را در استودیو بازیگری استلا آدلر در نیویورک و در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در لندن به پایان رساند.

سایر هنرپیشه های سریال مردگان متحرک دریل دیکسون عبارتند از:

  • لوئیس پچ اسکیگلیوزی (Louis Puech Scigliuzzi) در نقش Laurent Carrière
  • لایکا بلانک فرانکارد (Laïka Blanc-Francard) در نقش Sylvie
  • روماین لیوای (Romain Levi) در نقش Stéphane Codron
  • فرانسوا دلائو (François Delaive) در نقش The Doctor
  • لوکریا ایلیاشنکو (Lukerya Ilyashenko) در نقش Anna Valery
  • کاترین آردیتی (Catherine Arditi) در نقش Véronique

نقد سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون 2023

سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

«مردگان متحرک: دریل دیکسون» توانسته است شخصیت محبوب دریل دیکسون را با بازی نورمن ریدوس در یک محیط جدید قرار دهد، اما تاکنون اثر قوی‌ای نداشته است. برای طرفداران این فرنچایز، این سریال احتمالاً جالب توجه خواهد بود.

به تازگی، در وب سایت Rotten Tomatoes، حدود 24 نقد برای سریال The Walking Dead: Daryl Dixon منتشر شده است که به آن امتیاز ۷۹ درصد را اختصاص داده‌اند. همچنین، در وب سایت Metacritic، بر اساس ۱۰ نقد منتشر شده، این سریال به امتیاز ۷۰ رسیده است.

سریال The Walking Dead: Daryl Dixon یک نمونه سرگرم‌کننده و جذاب است که از داستانی کهنه و تکراری استفاده می‌کند تا در یک محیط جدید و متفاوت توجه‌ها را به خود جلب کند. این سریال، نسخه فرعی تازه‌ای از فرنچایز مردگان متحرک است و نسبت به سریال شهر مردگان، بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

تمرکز سریال مردگان متحرک دریل دیکسون بر شخصیت اصلی دریل دیکسون قرار دارد و این امر به عنوان بزرگترین سرمایه سریال محسوب می‌شود. در مقایسه با سایر نسخه‌های فرعی، دریل دیکسون بیشتر به بررسی رویدادها و نحوه پیشرفت آنها تمرکز می‌کند.

نمرات سریال The Walking Dead: Daryl Dixon نشان می‌دهد که این سریال باید دیده شود و از دیدنش قطعا لذت هم خواهید برد.

Variety / جسیکا لیز: 70

متاسفانه سریال نتوانسته از ساختار روایی خوبی بهره ببرد و از قسمت سوم به بعد خسته‌کننده می‌شود.

Collider / چیس هاچینسون: 75

همه‌ تمرکز و ارزش سریال بر روی شخصیت اصلی این سریال معطوف شده است.

RogerEbert / منتقد: کلینت ورثینگتون: 80

این سریال چیزی جز یک ساختار روایی تکراری اما پر از هیجان نیست. اگر به ژانر آخرالزمانی علاقه دارید این مجموعه را تماشا کنید.

The Hollywood Reporter / منتقد: دن فینبرگ: 70

یک سریال نسبتا خوب که چیزی جز چند سکانس تکراری اما زیبا ندارد.

IGN / مت فاولر: 70

داستان سریال “مردگان متحرک: دریل دیکسون” تکراری است. اما تماشای ماجراجویی‌های دریل دیکسون در سرزمین‌های بیگانه می‌تواند بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد.

TV Guide Magazine / مت روش: 80

سریال “دریل دیکسون” نسبت به نسخه فرعی دیگری از این فرانچایز، به نام “شهر مردگان” (Dead City)، بسیار جذاب‌تر است.

کلام آخر

نقد سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون 2023

با معرفی و بررسی سریال The Walking Dead: Daryl Dixonهمراه شما بودیم و سعی کردیم این عنوان را به طور کامل به شما معرفی کنیم. آیا شما نیز به دانلود سریال The Walking Dead: Daryl Dixon پرداخته و آن را تماشا کردید؟ بنظر شما ساخت فصل دوم این اثر کار درستی است؟ آیا شما فکر می‌کنید سریال The Walking Dead: Daryl Dixon می‌توانست ادامه دار باشد؟ از اینکه تا پایان مقاله ای دیگر از پلازا همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو