هیجان انگیزترین جاذبه‌های مشهد

2

1402/7/22

00:03


مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرها در کشور ما به حساب می‌آید و همه ساله پذیرای میایون‌ها گردشگر است. این شهر حرم امام رضا را در خود جای داده اما این تنها جاذبه توریستی این شهر به حساب نمی‌آید و از نظر دیدنی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی نیاز بسیار غنی است. در این مطلب سعی داریم تا شما را با هیجان انگیزترین جاذبه‌های مشهد و همچنین هتل‌ و اقامتگاه‌های مناسب آن آشنا کنیم.

جاذبه‌های توریستی مشهد

مشهد، دومین شهر بزرگ ایران و منطقه‌ای با اهمیت تاریخی و فرهنگی است. همچنین حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان در آن قرار دارد. سالانه میلیون‌ها مسلمان شیعه از سراسر جهان برای ادای احترام و اقامه نماز در این حرم به این مکان سفر می‌کنند.

جاذبه‌های توریستی مشهد

حرم امام رضا

حرم امام رضا (ع) یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آید. مجموعه‌ای از بناها شامل مقبره امام رضا، مسجد گوهرشاد، موزه‌ها و کتابخانه‌ها در آن قرار دارد. این بنا شاهکاری از معماری اسلامی به شمار می‌رود و با کاشی کاری‌های پیچیده، خوشنویسی و سایر عناصر جذاب‌تر شده است.

افراد نه تنها از شهرهای مختلف کشور بلکه از اقصی نقاط جهان برای ادای احترام به ساحت مقدس این امام به این مکان سفر می‌کنند. رفتار خادمین با زائران این حضرت بسیار خوب است و احترام ویژه‌ای برای مهمانان امام قائل هستند. برای اقامت در پایتخت معنوی می‌توانید هتل درویشی مشهد یا دیگر اقامتگاه‌های این شهر را به صورت آنلاین رزرو نمایید.

موزه نادرشاه

این موزه یکی از محبوب‌ترین موزه‌های این شهر به حساب می‌آید. این کتاب به زندگی و دستاوردهای نادرشاه، یکی از بزرگ‌ترین پادشاهان ایرانی که در زمان خود سرزمین‌های زیادی را فتح کرد، اختصاص دارد. این مکان مجموعه وسیعی از سلاح‌ها، زره‌ها و دیگر آثار دوران سلطنت این شخص را در خود جای داده است.

این مقصد برای کسانی که علاقه زیادی به تاریخ دارند بسیار جذاب است. در این مجموعه راهنماهایی حضور دارند که تاریخچه و داستان‌های مربوط به وسایل داخل موزه را برای بازدید کنندگان شرح می‌دهند.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی یکی دیگر از جاذبه‌های مهم مشهد است. در این مکان مقبره یکی از بزرگ‌ترین شاعران ایران قرار دارد که منظومه حماسی شاهنامه را سروده است. این مقبره در باغی زیبا قرار گرفته و مکانی محبوب برای استراحت بازدیدکنندگان و لذت بردن از مناظر به حساب می‌آید.

بازدید از این مکان به شدت به عاشقان شعر و ادبیات فارسی توصیه می‌شود. بر روی آرامگاه ایشان ابیاتی از سروده‌هایش حک شده و افراد برای ادای احترام به این شاعر بزرگ به دز آن جا دور هم جمع می‌شوند.

برای بازدید از این مناطق باید هتل رزرو کنید، هتل‌های مشهد را می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان از طریق اسنپ تریپ تنها با چند کلیک رزرو نمایید.

آرامگاه فردوسی

پارک کوه سنگی

پارک کوه سنگی یک مقصد تفریح بزرگ با طبیعتی زیبا به شمار می‌آید که در قلب پایتخت معنوی ایران قرار دارد. این مکان محبوب خانواده‌ها برای پیک نیک و لذت بردن از فضای باز است. این پارک یک دریاچه، زمین‌های بازی و مسیرهای پیاده روی دارد.

برای تجربه این جاذبه‌های تفریحی می‌توانید به سایت اسنپ تریپ مراجعه نمایید و هم برای رفتن به این شهر بلیط تهیه کنید هم هتل رزرو نمایید. لیست هتل‌های مشهد را می‌توانید در سایت ببینید.

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد پارکی زیبا است که در حاشیه شهر قرار دارد. مکانی عالی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت، این پارک محل زندگی بسیاری از گونه‌های پرندگان و سایر حیات‌وحش به حساب می‌آید.

اگر قصد داشتید چند روز در مشهد بمانید و همه این جاذبه‌های توریستی را تجربه نمایید، هتل درویشی مشهد گزینه مناسبی برای اقامت به حساب می‌آید و بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین می‌توانید برای خود اتاق رزرو کنید..

طرقبه شاندیز

یکی از مقصدهای اصلی توریست‌های طبیعت گرد در مشهد، طرقبه و شاندیز است. این منطقه‌ها آب و هوای بسیار پاکیزه و دلنشینی دارند و پر از درخت و زیبایی‌های طبیعی دیگر هستند. طرقبه و شاندیز یک مقصد فوق‌العاده برای تفریح و لذت بردن از هوای خوب به شمار می‌آیند.

اقامتگاه‌های پایتخت معنوی ایران

برای دیدن همه جاذبه‌های مشهد بیشتر از یک روز زمان نیاز دارید، به همین دلیل در این بخش بهترین اقامتگاه‌های شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

هما ۱

هما ۱ یک گزینه اقامتی مجلل به شما می‌آید. این مجموعه که در مجاورت حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد، آسایش و راحتی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند. همچنین با معماری مدرن و طراحی زیبا، فضایی دلپذیر را برای مسافران تفریحی و تجاری فراهم می‌کند.

این مجموعه دارای طیف وسیعی از اتاق‌ها و سوئیت‌های مجهز و مجهز به تمام امکانات لازم برای اقامتی دلپذیر است. میهمانان می‌توانند در رستوران محل از غذاهای لذیذ ایرانی لذت ببرند هما ۱ همچنین دارای امکانات پیشرفته از جمله مرکز تناسب‌اندام، اسپا و اتاق کنفرانس است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استراحت و اهداف تجاری تبدیل می‌کند.

مدینه الرضا

اقامتگاه مدینه الرضا مشهد مجموعه‌ای مجلل و شیک در قلب مشهد واقع شده است. این مجموعه با موقعیت عالی خود در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) اقامتی مناسب را برای زائران و گردشگرانی که از این شهر مقدس بازدید می‌کنند، فراهم می‌کند.

همچنین دارای اتاق‌های مدرن و بزرگی است که با سلیقه تزیین شده‌اند و امکانات کاملی را به مراجعین خود ارائه می‌دهند. میهمانان می‌توانند از انواع غذاها در رستوران‌های این مجموعه لذت ببرند و غذاهای لذیذ ایرانی و بین‌المللی سرو کنند.

این اقامتگاه همچنین دارای مدرن‌ترین امکانات از جمله مرکز تناسب‌اندام، اسپا و استخر است که فرصت‌هایی برای استراحت و تجدید قوا را برای مهمانان فراهم می‌کند. مدینه الرضا مشهد با خدمات استثنایی و مهمان‌نوازی گرم خود نوید تجربه‌ای فراموش نشدنی را می‌دهد و یکی از بهترین هتل‌های مشهد به حساب می‌آید.

هتل درویشی مشهد

این مجموعه یک اقامت پنج ستاره مجلل است، این هتل با معماری زیبا و طراحی بدیع خود، ترکیبی بی نظیر از راحتی مدرن و مهمان‌نوازی سنتی ایرانی را ارائه می‌دهد. اقامتگاه درویشی با دارا بودن ۳۰۰ اتاق و سوئیت مجهز که هر کدام به امکانات رفاهی پیشرفته مجهز هستند، تا تجربه‌ای راحت و خاطره انگیز را برای مهمانان خود تضمین می‌کند.

این مجموعه همچنین دارای گزینه‌های متنوعی برای غذاخوری است، از جمله رستوران‌های عالی که غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌کنند. علاوه بر این، اقامتگاه درویشی مجموعه‌ای از امکانات مانند اسپا، مرکز تناسب‌اندام، استخر و اتاق کنفرانس را برای پاسخگویی به نیازهای مسافران تفریحی و تجاری ارائه می‌دهد.

برای رزرو هر کدام از این گزینه‌ها می‌توانید به اسنپ تریپ که معتبرترین مجموعه خدمات مسافرتی است، مراجعه نمایید. این شرکت هم قیمت‌های خوبی دارد و هم به‌صورت ۲۴ ساعته در بخش پشتیبانی پاسخگوی مشکلات و سؤالات شما هستند.

جمع بندی

یکی از زیباترین شهرهای کشور که مزین به حرم مطهر امام رضا (ع) است، مشهد بوده که هر سال افراد زیادی برای زیارت و تفریح به این شهر سفر می‌کنند. ما در این مطلب در مورد جاذبه‌های گردشگری مشهد مطالبی را خدمتتان ارائه دادیم تا در سفر آتی خود، شما نیز از آنها دیدن کنید. برای رزرو هتل‌های مشهد می‌توانید به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید و از تخفیفات آن بهره‌مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو