پزشکیان: پزشکانی که در کشور می مانند مجبورند سکه و ارز بگیرند

منبع: ساعد نیوز

2

1402/7/25

00:08


ساعد نیوز: نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: با این مهاجرت‌ها شرایط بهداشتی و درمانی ما در آینده بدتر می‌شود؛ پزشکان و آن‌هایی که در کشور می‌مانند مجبور هستند پول اضافه، سکه و ارز بگیرند و قوانینی که وجود دارد را بشکنند.

پزشکیان: پزشکانی که در کشور می مانند مجبورند سکه و ارز بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از عصر ایران، مسعود پزشکیان نماینده مجلس در مورد موج مهاجرت پزشکان به خارج از کشور گفت: با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم طبیعتا این روند روز به روز بدتر می‌شود. مدیرانی را سرکار آورده ایم که ممکن است از نظر رتبه علمی خیلی از پایین‌تر از کسانی باشند که در دانشگاه تدریس می‌کنند. حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است در خارج باید یک دلار بدهید که دستشویی بروید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این مطلب افزود: هر روز مکانیزم پرداخت بدتر می‌کنند. بیمه هم این پول را نمی‌دهد. از آن طرف پزشک را به روستا می‌فرستند که با پولی که می‌دهند حتی زندگی اش نمی‌چرخد. آن طرف مرز چهل برابر اینجا پول می‌دهند. این فشار‌ها را هم ندارند، بار کاری شان نیز کمتر است. طبیعتا وقتی اینطوری باشد پزشکان ترجیح می‌دهند مهاجرت کنند نه تنها پزشکان بلکه پرستاران هم ترجیح می‌دهند بروند.

وی تاکید کرد: با این مهاجرت‌ها شرایط بهداشتی و درمانی ما در آینده بدتر می‌شود. پزشکان و آن‌هایی که در کشور می‌مانند مجبورند پول اضافه، سکه و ارز بگیرند و قوانینی که وجود دارد را بشکنند. وقتی قوانینی که ما می‌نویسیم عادلانه نباشد انتظار تبعیت از آن قانون انتظار غیرواقعی است. مجلس، قوه قضاییه و دولت برای کارکنانشان با بیرون قرارداد بسته اند و پول‌های چند برابر می‌دهند. اگر قرار است آن پول‌ها را بدهند چرا به سیستم‌های دولتی و به همان‌هایی که کار می‌کنند نمی‌دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: با این بی عدالتی که وجود دارد امکان ادامه برای برخی پزشکان وجود ندارد طبیعتا عده‌ای ترجیح می‌دهند بروند عده‌ای هم که معتقد به انقلاب، مردم و کشور هستند می‌مانند و با سختی زندگی شان را می‌چرخانند. اگر من همین الان با همین حقوق پزشک می‌شدم دیگر نمی‌توانستم حتی خانه کرایه کنم و نمی‌توانستم ماشین بخرم و خیلی کار‌های دیگر انجام دهم.

پزشکیان افزود: در قدیم با همان پول‌های دولتی که گرفتم خانه و ماشین خریدم، اما از این به بعد دیگر کاری نمی‌توانم انجام دهم. پزشک و استاد دانشگاهی که کارش را الان شروع می‌کند با این حقوق چگونه می‌خواهد خانه یا یک وسیله نقلیه بخرد یا فرزندشان را در این مدارسی که بزرگان ما درست کردند که پول ثبت نامش هشتاد میلیون تومان است ثبت نام کنند.

وی گفت: الان از بسیاری از کشور‌ها افراد برای درمان به کشور ما می‌آیند، ولی در آینده مردم خودمان مجبورند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به خارج بروند. این چیز‌هایی که الان وجود دارد را ما درست نکردیم. از قبل از انقلاب وجود داشته، اما آن چیز‌های که بعدا قرار است درست شود بدتر می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو