امیرعبداللهیان هشدار داد: گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها

منبع: ساعد نیوز

4

1402/7/25

08:24


ساعد نیوز: وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی گفت: زمان برای راه‌حل‌های سیاسی رو به پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

امیرعبداللهیان هشدار داد: گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه 24 مهر ماه در پاسخ به تماس تلفنی «جلیل عباس جیلانی» وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات علیه غیر نظامیان در غزه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان با تشکر از مواضع وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص تحولات جاری در فلسطین و غزه اظهار داشت: رژیم کودک‌کش اسرائیل به دلیل ناتوانی برای مقابله با مقاومت، به قتل عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است.

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی غزه جنایت دیگری است که تل آویو پیگیری می‌کند.

امیرعبداللهیان افزود: زمان برای راه‌حل‌های سیاسی رو به پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اعلام آمادگی برای حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری‌ اسلامی در خصوص ضرورت تشریک مساعی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور تسهیل آتش بس فوری بین طرف‌های درگیر و گشودن کریدورهای ارتباطی منتهی به غزه تأکید کرد.

این دیپلمات عالیرتبه پاکستانی کوچ دادن فلسطینی‌ها از مناطق شمالی به جنوبی غزه را به مثابه جنایت جنگی و نسل کشی ملت فلسطین خواند و تأکید کرد: هرگز نباید اقدام دفاعی فلسطین را با اقدامات اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی یکی دانست.

وی در پایان اضافه کرد: ملت فلسطین بر اساس حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو