دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته و رفع مشکل آن

دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته و رفع مشکل آن


منبع: همگردی

2

1402/7/25

09:03


دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته

برای رسیدن به پاسخ دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته و رفع مشکل آن ، ابتدا می توانید دوربین را به یک مانیتور متصل کرده و تنظیمات و تصاویر خروجی را بررسی کنید. سپس با مرور و بررسی موارد مختلف، می توانید به ریشه یابی مشکل پرداخته و آن را برطرف کنید. اگر شما به دنبال حفظ امنیت خود هستید و به فکر آینده اید، حتما به دنبال شرکت دوربین مداربسته معتبر باشید که از لحاظ قیمت، کیفیت و گارانتی خیالتان راحت باشد. نمایندگی دوربین مداربسته تیاندی در تهران، با ارائه قیمت دوربین تیاندی و دادن خدمات پس از فروش به شما کمک می کند تا بهترین را انتخاب کنید.

دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته

اختلال در منبع تغذیه:

لازم به ذکر است که با استفاده از فیش آداپتور، به ندرت با مشکل ضبط نکردن دوربین مدار بسته روبرو خواهید شد. دلیل این امر این است که این فیش ها و آداپتورها از تأثیر نوسانات برق جلوگیری کرده و از خراب شدن دوربین های مداربسته جلوگیری می کنند. خوشبختانه، نمایندگی تیاندی تمامی تجهیزات لازم برای یک سیستم امنیتی کامل را در قالب پکیج دوربین مداربسته فراهم کرده است. با خرید این پکیج، صاحب آداپتور و فیش آداپتور متناسب هم می شوید.

راه حل:

با توجه به توضیحات فوق، مشخص است که علت ضبط نکردن دوربین مداربسته به خاطر وجود مشکل درعملکرد صحیح منبع تغذیه و جریان ورودی آن واقع شده است. بهترین راه برای رفع این مشکل و جلوگیری از خاموش شدن دوربین های مداربسته، تهیه یک آداپتور با ولتاژ مناسب برای دوربین ها می باشد. هرچند، قبل از هر اقدامی، پیشنهاد می شود ابتدا دلیل قطعی تصویر دوربین مداربسته خود را به دقت بررسی نمایید.

مانع های ارتباطی و اینترنتی:

قطع ارتباط با اینترنت یا از دست دادن سیگنال رادیویی، یکی دیگر از عواملی است که ممکن است باعث عدم تغذیه دوربین های مداربسته شود. همانطور که ذکر شد، این مشکلات منجر به عدم نمایش تصاویر و به تبعیت از آن، عدم ضبط و یا حتی پاک شدن فیلم های ضبطی دوربین ها می شود.

علاوه بر این، قطع یا شلی در سوئیچ یا انژکتور PoE می تواند یکی دیگر از علت های این مشکل باشد. این نوع اختلالات منجر به اختلال در انتقال داده می شوند، که نهایتاً موجب از بین رفتن فیلم ضبط شده می گردند، به ویژه در دوربین های تحت شبکه IP.

راه حل:

در بسیاری از موارد، کاهش سیگنال Wifi باعث می شود که اتصال BNC دچار اختلال شود و در نتیجه، سیگنال از دست رود. این نوع قطعی سیگنال باعث می شود تا مانیتور نتواند فیلمی را دریافت کند و در نتیجه، دوربین مداربسته قادر به ضبط تصاویر نشود. این نوع اختلالات در دوربین های مداربسته آنالوگ رخ می دهند.

دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته

مشکلات نرم افزاری و سیاه شدن تصویر در دوربین های مداربسته:

گاهی اوقات، سیاه شدن تصویر در دوربین های مداربسته ناشی از مسائل نرم افزاری مانند سیستم عامل دستگاه شما است، که ممکن است باعث نمایش پیام "عدم فید" در مانیتور شود.

راه حل:

روشنایی مسأله به سادگی با به روزرسانی سیستم عامل حل می شود. همچنین، اهمیت دارد که قبل از اقدام به به روزرسانی، مطالب مربوط به آن را دقیقاً بخوانید و با جزئیات آگاه شوید. خوشبختانه، بسیاری از تولیدکنندگان دوربین های مداربسته امکان به روزرسانی آنلاین را برای سهولت کاربران فراهم کرده اند.

دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته

بررسی تنظیمات دستگاه NVR یا DVR:

در این قسمت به یکی از دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته و رفع مشکل آن می پردازیم. یکی از روش های متداول در نصب دوربین مداربسته، تنظیم ضبط تصاویر در حالت زمانبندی یا با تشخیص حرکت می باشد. در این تنظیمات، برخی از مواقع تعیین بازه های زمانی ممکن است به پاک شدن فیلم های دوربین های مداربسته منجر شود. هدف از این تنظیمات بهینه سازی مصرف حافظه در دستگاه DVR یا ان وی آراست، به خصوص برای دوربین هایی که حافظه پشتیبان ندارند. در این حالت، دستگاه ذخیره ساز فقط در زمانهای مشخص یا وقوع حرکت در مقابل دوربین، فیلم را ضبط می کند. لازم به ذکر است که دستگاه ذخیره ساز دوربین تیاندی NVR است.

در طی این بازه های زمانی که هیچ حرکتی مشاهده نمی شود، دوربین های مداربسته در حالت استندبای قرار می گیرند و تصاویری را ضبط نمی کنند. بسیاری از افراد ممکن است خطاهای ضبط تصاویر یا سیاه شدن تصاویر دوربین های مداربسته خود را به خرابی دستگاه نسبت دهند، درحالی که اصلی ترین علت این مشکلات، تنظیمات دستگاه می باشد. با بررسی دقیق تنظیمات و بخش آرشیو، می توان به راحتی به این مسائل پی برد. اگر ضبط تصاویر به صورت ناقص انجام می شود، مشخص می شود که دلیل عدم ضبط تصاویر چیزی جز تنظیمات نیست.

راه حل:

برای ذخیره سازی تصاویر به صورت پیوسته در طول شبانه روز، کافیست به بخش تنظیمات دستگاه مراجعه کرده و تنظیمات ضبط را به حالت اتوماتیک تغییر دهید. حالت پیش فرض در بیشتر دستگاه های گیرنده به صورت 24 ساعته فعال است، لذا اگر کسی از ابتدا این تنظیمات را تغییر ندهد، نیازی به ویرایش آن نیست.

بررسی موس، فلش، و کانکتور ها متصل به دستگاه:

از آنجا که این قطعات الکترونیکی هستند، منطقی است که اگر خراب شوند، ممکن است در سیستم دی وی آر یا دستگاه NVR و حتی در ضبط تصاویر اختلال ایجاد کنند. گاهی اوقات ممکن است باعث پاک شدن فیلم های دوربین مداربسته نیز شوند. این مشکل به علت فشاری است که اجزای معیوب بر روی دستگاه دی وی آر ایجاد می کنند. گاهی این مسئله ممکن است منجر به خاموش شدن دوربین مداربسته گردد. هرچند این احتمال کم است، اما بررسی و تعویض موس، فلش، و کانکتورهای دیگر، کاری کم هزینه است و ارزش امتحان را دارد.

راه حل:

این مسائل معمولاً اختلالات شایع در ضبط تصاویر نیستند، اما با چک کردن و یا تعویض آنها، می توان به راحتی سعی در حل این مشکلات کرد.

خرابی هارد و عدم ضبط تصویر در دوربین های مداربسته:

هنگامی که هارد دستگاه خراب شود، عدم ضبط تصاویر دوربین های مداربسته یکی از دلایل اصلی می شود که در مانیتور پیام خطای هارد را نمایش می دهد. این مشکل تنها در صورتی رخ می دهد که کاربر از یک هارد تعمیر شده یا دست دوم استفاده کند.

راه حل:

اولین گام، اطمینان حاصل کردن از خرابی هارد است، زیرا تعویض هارد هزینه بر است. پس از تأیید خرابی هارد، می توانید آن را به تعمیرکاران متخصص بسپارید یا یک هارد جدید تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که هزینه تهیه هارد جدید بیشتر خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو