بیوگرافی گلاره عباسی ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

بیوگرافی گلاره عباسی ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او


منبع: پلازا

2

1402/7/25

11:22


بیوگرافی گلاره عباسی ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

گلاره عباسی یکی از هنرپیشگان زن  ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی گلاره عباسی برویم.

گلاره عباسی متولد تیر ۱۳۶۲ بازیگر، صداپیشه، کارگردان و رمان‌نویس ایرانی است. وی تحصیلاتش را دانشکده هنر و معماری آغاز کرد و پس از آن به کارگاه آزاد بازیگری رفت و زیر نظر امین تارخ آموزش دید. او تا کنون برنده سه جایزه بهترین بازیگر از جشنواره اسب نقره‌ای روسیه، بهترین بازیگر از فستیوال فیلم زنان فرانسه و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شده‌است.

«واقعی» و «باورپذیر» بودن، ویژگی‌ای است که به نوعی به سبک بازی گلاره عباسی تبدیل شده‌ است. در سال ۱۴۰۱ عباسی اولین فیلم نیمه بلند خود، «هما» را ساخت. این فیلم مستند ۴۷ دقیقه‌ای برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی مستند ملبورن به نمایش درآمد. در سال ۱۳۹۸ بنیاد سوینا را تاسیس کرد. بنیادی که برای اولین بار در ایران و به منظور دسترس پذیر کردن محصولات فرهنگی و فیلم‌های سینمایی برای نابینایان و مشارکت نابینایان متخصص و نخبه در ساخت محصولات فرهنگی تأسیس شد.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی گلاره عباسی

نام و نام خانوادگی: گلاره عباسی
تاریخ تولد: 29 تیر ماه 1362
محل تولد: تهران
سن گلاره عباسی: 40 سال
قد گلاره عباسی: 166 سانتی متر
وضعیت تاهل: متاهل
صفحه اینستاگرام گلاره عباسی: gelarehabbasi@

بیوگرافی گلاره عباسی

بیوگرافی گلاره عباسی

در این بخش به زندگی نامه گلاره عباسی می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم. اکنون زندگی خصوصی گلاره عباسی را بررسی می‌کنیم.

زندگی خصوصی گلاره عباسی

گلاره عباسی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون 29 تیرماه 1362 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری است. گلاره در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده و فقط یک خواهر به نام بهار دارد که دارای تخصص در زمینه تغذیه است و در کشور امارات زندگی می‌کند. مادرش خانه دارد و پدرش بهرام عباسی اهل شعر و ادبیات است. معنی اسم گلاره به زبان کردی، مردمک چشم یا همان نورچشمی است.

از گفته گلاره عباسی: من به ادبیات خیلی علاقه داشتم و دبیرستان هم ادبیات خواندم، روی همین علاقه کتاب و مقاله زیاد می‌خوندم و عاشق کارهای هنری‌ بودم و به همین دلیل وارد کلاس‌های بازیگری شدم.

در مورد همسر گلاره عباسی، این زوج بعد از چند سال آشنایی و شناخت تصمیم به ازدواج گرفتند و به صورت سنتی زندگی مشترکشان را آغاز نمودند. گلاره عباسی با انتشار عکس و متن زیر خبر ازدواجش را منتشر کرد، این بازیگر جوان کشورمان نوشت :

«به نام پرودگارمون آغاز می کنیم زندگی مشترکمون را تا در کنار هم جوان تر شویم و عمیق تر و امید است که همراه ما در این پیوند صداقت باشه و شرافت …»

همسر گلاره شخصی به نام ادیب راد است. همچنین او در زمان حضور در برنامه دورهمی، درباره آشنایی و ازدواج خود با همسرش به مهران مدیری گفت: آشنایی من با همسرم راد ادیب به سال‌ها قبل و زمان دستیاری من برای خانم مرضیه برومند اتفاق افتاد. ایشان من و همسرم را به هم معرفی کرده و ما به طور کاملا سنتی مدتی را برای شناخت یکدیگر صرف کردیم تا اینکه در روز 28 خرداد 1394 مراسم ازدواج خود را برگزار کردیم.

زندگی شغلی گلاره عباسی

طلاعات گلاره عباسی

گلاره عباسی با تحصیل در دانشگاه و گذراندن 3 دوره از کلاس‌های آزاد بازیگری، فعالیت خود را با دستیاری کارگردان و برنامه ریزی آغاز کرد. او در بیست سالگی پس از گذراندن کلاس‌های بازیگری امین تارخ توسط ایشان به عوامل سریال در چشم باد معرفی شده و برای اولین بار در سال 1382 مقابل دوربین این مجموعه نقش آفرینی کرد. تا اینکه بعد از طول 6 سال ضبط در نهایت سال 1387 از تلویزیون پخش شد.

گلاره عباسی در این سریال نقش خواهر کامبیز دیرباز و پارسا پیروز فر را به عهده داشت و در کنار بازیگران بزرگی مثل سعید نیک پور ، فریبا متخصص و اکبر عبدی به ایفای نقش پرداخت.

ایشان سپس بعنوان دستیار کارگردان فعالیت خود را ادامه داد. بعد از تجربه حضور در چند تله فیلم اولین بار در سال 1384 با فیلم سینمایی قتل آنلاین بازی در سینما را شروع کرد. گلاره عباسی در سال 1387 با بازی در فیلم سینمایی یک گزارش واقعی به کارگردانی داریوش فرهنگ به صورت جدی وارد عرصه سینما شد. او در این فیلم با اساتید بزرگی مثل مرحوم داوود رشیدی و داریوش فرهنگ همبازی شد و توانست به شهرت برسد. این فیلم روایتگر داستان زندگی دو دوست است که به دور از انتظار همه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و داستان فیلم را جلو می‌برند. این فیلم برنده تندیس بهترین عکس از چهاردهمین دوره از جشن خانه سینما شد.

خانم عباسی در سال 1390 با بازی در سریال شیدایی دیده شد و به شهرت زیادی رسید ، شیدایی به کارگردانی محمدمهدی عسگر پور در سال 1390 ساخته و در همان سال از قاب شبکه سوم سیما دیده شد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرد. داستان این سریال درباره پسری به نام طاها است که بیماری قلبی دارد و عاشق دختری به نام لیلا با بازی گلاره عباسی می‌شود.

گلاره عباسی در سال 1394 با سریال 110 قسمتی کیمیا در قاب تلویزیون دیده شد او در این سریال نقش فرزانه خواهر پوریا پور سرخ را بازی کرد و توانست بخوبی بدرخشد. گلاره عباسی با بازی در سریال شهرزاد اولین کار خود در شبکه نمایش خانگی را آغاز کرد و توانست با بازی خوب و روان خود به شهرت زیادی دست پیدا کند. او در این سریال نقش اکرم مستخدم خانه بزرگ آقا را بازی می‌کند که به طور پنهانی با قباد دیوان سالار ازدواج کرده و از وی یک فرزند به دنیا می‌آورد.

این بانوی هنرمند برای نقش آفرینی در فیلم «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند» به کارگردانی نرگس آبیار موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره اسب نقره ای روسیه شد. فیلم شیار143، شادروان، سریال شهرزاد، کیمیا، مدینه، شیدایی و برادر از آثار پرمخاطب و موفق کارنامه هنری گلاره عباسی محسوب می‌شود.

فیلم های گلاره عباسی ؛ بهترین فیلم و سریال‌ها

گلاره عباسی که بیشتر به عنوان بازیگر تلوزیون اورا می‌شناسیم تا کنون در فیلم و سریال‌های متعددی نقش‌آفرینی کرده‌است. اما اخرین سریال او در تلوزیون سریال برادر بوده و بعد از آن در دو سریال نمایش خانگی دراکولا از مهران مدیری و آکتور از نیما جاویدی بازی کرد. اما فعالیت‌های بیشتر او در این سال‌ها در سینما بوده او از سال 1398 کار خود را به صورت جدی در سینما آغاز کرد، و در آثار شاخصی مانند ابلق شادروان و.. نقش آفرینی کرد. در این قسمت از بیوگرافی او قصد داریم به معرفی چندی از ماندگار‌ترین نقش‌های او بپردازیم.

سریال در چشم باد به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال 1382 است که پخش آن 6 سال بعد آغاز شد. این سریال تاریخی و حماسی درباره قصه‌های تلخ و شیرین خانواده‌ای از دوران قیام میرزا کوچک خان تا آزادساز خرمشهر را روایت می‌کند. گلاره عباسی در این سریال نقش خواهر کامبیز دیرباز و پارسا پیروز فر را به عهده داشت و در کنار بازیگران بزرگی مانند سعید نیک پور، فریبا متخصص، اکبر عبدی، ماه چهره خلیلی، لاله اسکندری و… به ایفای نقش پرداخت.

سریال شیدایی به کارگردانی محمدمهدی عسگر پور در سال 1390 است که به روی آنتن شبکه 3 سیما رفت.

سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی یکی از مجموعه‌های موفق و ماندگار نمایش خانگی است که فصل اول آن در سال 1394 منتشر شد. در سریال شهرزاد بازیگران مطرح دیگری همچون علی نصیریان، ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار، پرویز فلاحی پور، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص و… به هنرمندی پرداخته‌اند.

ابلق فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار در سال 1399 است که موفق به دریافت 4 سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد. این فیلم داستانی زندگی زنی را روایت می‌کند که در حاشیه شهری بزرگ به همراه همسر و فرزندش زندگی کرده و با یک ماجرایی زندگی او به هم می‌ریزد. گلاره عباسی در این فیلم نقش شهلا را در کنار هنرمندانی چون هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، بهرام رادان، گیتی معینی، شادی کرم رودی و مهران احمدی ایفا می‌کند.

فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی در سال 1400 است که سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، رویا تیموریان، بهرنگ علوی، رضا رویگری و بهرام بهرامیان در آن نقش آفرینی کرده اند.

سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی زینب تقوایی در سال 1393 است که در ماه رمضان به روی آنتن شبکه 3 سیما رفت. گلاره عباسی در این سریال نقش بیتا مشفق را در کنار بازیگرانی همچون مهرداد صدیقیان، شبنم مقدمی، پریوش نظریه، مهدی سلطانی، آناهیتا افشار، مجید صالحی، مریم کاویانی، بهزاد فراهانی و… ایفا می‌کند.

بازی در فیلم شیار 143 این بازیگر در کنار مریلا زارعی به عنوان خواهر یک رزمنده که لهجه کرمانی داشت ایفای نقش کرد. شیار 143 فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی محصول سال 1392 است.

فیلم های گلاره عباسی

سالعنوانکارگردان
1380نگیناصغر هاشمی
1381سرزمین مادریکامبیز کاشفی
1384قتل آنلاینمسعود آب‌پرور
1386هندونه شب یلداسعید آقاخانی
1387مجنون لیلیقاسم جعفری
1388یک گزارش واقعیداریوش فرهنگ
1388میان ماندن و رفتنبهروز شعیبی
1389دوراهی بارانیمحمدحسین قاسمی
1389صدای پای خندهکامبیز کاشفی
1390یک تصادف سادهعلیرضا امینی
1390شب سال نوسعید ابراهیمی فر
1390متولدین ایدزعلیرضا رزای فر
1391آذرفرزاد موتمن
1391آخرین روز سال نوبهروز شعیبی
1391اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترندنرگس آبیار
1392وقت بزرگ شدنهژرژ هاشم‌زاده
1392شیار 143نرگس آبیار
1394نفسنرگس آبیار
1398چپ راستحامد محمدی
1399دختر ایرانسید جلال دهقانی اشکذری
1400بعد از حادثهپوریا حیدری اوره
1401ابلقنرگس آبیار
1401شاهینسالار طهرانی
1401شهربانومریم بحرالعلومی
1401شادروانحسین نمازی
1401پدرانسالم صلواتی
_هم آهنگبهروز شعیبی
1402کت چرمیحسین میرزامحمدی

سریال های گلاره عباسی

سالعنوانکارگردانشبکه
1382-85در  چشم بادمسعود جففری جوزانیشبکه یک
1384راه شبداریوش فرهنگشبکه سه
1385کتاب فروشی هدهدمرضیه برومندشبکه سه
1387همه بچه‌های منمرضیه برومندشبکه یک
1389غریبه‌هایزدان فتوحیشبکه سه
1389نون و ریحانفرزاد موتمنشبکه پنج
1390شیداییمحمدمهدی عسگرپورشبکه سه
1391مهرآبادفرید سجادی حسینیشبکه پنج
1391یک دقیقه و یک ثانیهمصطفی رزاق کریمی_
1391رویای کنجشک‌هاراما قویدلشبکه دو
1391تکیه بر بادمحمود معظمیشبکه پن
1393مدینهسیروس مقدمشبکه یک
1394کیمیاجواد افشارشبکه دو
1394-97شهرزادحسن فتحیشبکه خانگی
1395بچه‌ها نگاه می‌کنندحمیدرضا صلاحمندشبکه دو
1387ترانه مادریحسین سهیلی‌زادهشبکه سه
1395برادرجواد افشارشبکه دو
1400دراکولامهران مدیریشبکه خانگی
1402آکتورنیما جاویدیشبکه خانگی

جوایز و افتخارات گلاره عباسی

تئاترهای گلاره عباسی

این هنرمند محبوب و دوست داشتنی در طول سال‌های فعالیت درخشان خود در سینما و تلویزیون تا کنون جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و مورد تقدیر منتقدان قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات گلاره عباسی در طول چندین سال فعالیت در عرصه بازیگری را مشاهده کنید.

عنوان جایزهجشنوارهاثر
جایزه اسب نقره‌ای بهترین بازیگر زنجشنواره بین‌المللی فیلم‌های ملی و قومی Akbuzat روسیهاشیاء در آینه از آنچه به نظر می‌رسند نزدیکتر هستند.
جایزه بهترین بازیگر زنجشنواره زنان فرانسه_
جایزه بهترین بازیگر نقش مکملجشنواره فیلم فجر_
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زنجشن منتقدان سینمای ایران_
نامزد بهترین بازیگر زنجوایز حافظ_

گلاره عباسی در چندین فسیتوال داخلی و بین‌المللی به عنوان داور حضور داشته‌است.

  • ۱۴۰۰ – عضو هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
  • ۱۴۰۰ – عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی پادکست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • ۱۳۹۸ – عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • ۱۳۹۸ – عضو هیئت داوران جشن سینمای ایران
  • ۱۳۹۶ – عضو هیئت داوران شانزدهمین جشنواره پونا در هند
  • ۱۳۹۴ – عضو هیئت داوران جشنواره ملی بهار
  • عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

حقایق پنهان گلاره عباسی

در ادامه بیوگرافی گلاره عباسی بر علایق و حقایقی درباره این بازیگر پی می‌بریم.

تأسیس سوینا (سینمای ویژه نابینایان)

از جمله فعالیتهای فرهنگی گلاره عباسی تأسیس سوینا (سینمای ویژه نابینایان) است که در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در ایران و به منظور دسترس پذیر کردن محصولات فرهنگی و فیلم‌های سینمایی برای نابینایان و مشارکت نابینایان در ساخت محصولات فرهنگی تأسیس شد. در این مجموعه فیلم‌های سینمایی در حال اکران و فیلم‌های سابقاً اکران شده به‌همراه توضیحات صوتی برای مخاطبان نابینا نمایش داده می‌شود. از دیگر فعالیت‌های سوینا می‌توان به تهیه کتاب‌های صوتی برای جامعهٔ نابینایان کشور اشاره کرد.

نویسندگی

گلاره عباسی در اولین داستان خود کتاب «مریلین مونرو سر جردن» به تنهایی‌های یک زن افسردهٔ خانه‌دار عینیت بخشیده‌است. عباسی پیش از آنکه به بازیگری روی بیاورد نویسنده بوده و چندین داستان کوتاه از او در نشریات مختلف منتشر شده‌است. نسخهٔ اولیهٔ این رمان کوتاه هم حاصل تلاش‌های نوشتاری او در انتهای دههٔ هشتاد شمسی است و دردههٔ نود بارها بازنویسی شده‌است.

تفریح با خانواده

جدا از کتاب و فیلم که معمولا همراه ماست و بخشی از کار ما هم به حساب می‌آید، موسیقی را هم خیلی دوست دارم و همیشه گوش می‌دهم. کارهای مهدی یراحی و محسن چاوشی را دوست دارم و گوش می‌دهم، اما مهم‌ترین تفریح من وقت گذراندن با خانواده است.

عمل زیبایی

خانم عباسی که تابه‌ حال تجربه عمل زیبایی نداشته می‌گوید: اگر بازیگر هم نمی‌شدم عمل نمی‌کردم چون خودم چهره‌های بدون عمل و آرایش را بیشتر دوست دارم.

غذای مورد علاقه

غذای مکزیکی یکی از غذاهای مورد علاقه من است اما در هر رستورانی آن را به یک شکل سرو می‌کنند، خودم هر شب آشپزی می‌کنم، در گذشته خورش بادمجان را خیلی حرفه‌ای درست می‌کردم اما کلا سلیقه‌ام غذاهای دریایی است.

بیماری گلاره عباسی

سال‌ها پیش درگیر یک بیماری سخت شدم، توموری داشتم که مجبور به جراحی شدم. گلاره عباسی ادامه داد که مورد حمایت عاطفی دوستانش و همچنین گروه شهرزاد و حسن فتحی قرار گرفته که به او گفته بودند که نگران چیزی نباشد و ما تا آخرین لحظه حمایتت می‌کنیم و نقش تو محفوظ است و حتی یک سکانس از نقشت کم نمی‌کنیم

تجربه کارگردانی

تجربه کار کردن پشت دوربین را با دستیار و برنامه‌ریز شروع کرده بوده و از بیرون ماجرا را می‌دیده و دوره پر مسئولیت‌‌تری داشته است. گلاره عباسی دستیار کارگردان مرضیه برومند بوده است و از او برای آن‌ چه آدم مسئول‌تری شده است تشکر کرد.

وسواسی بودن گلاره عباسی

مهران مدیری در مورد گلاره عباسی می‌گوید که او مرتب سر صحنه می‌آید، دیالوگ‌هایش را حفظ هست و دیگران بخاطر این اخلاق او عصبانی می‌شوند. چون بی‌نظم هستیم. حوصله نداریم اعصاب نداریم.

من آدم باحالی نیستم

او می‌گوید زمانی به خبرنگاری گفته است من آدم لوتی و باحالی نیستم. اگر به دنبال چنین کسی می‌گردید فرد مناسبی برای این کار نیست.

آلبوم عکس های گلاره عباسی

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی گلاره عباسی از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. گلاره عباسی بازیگر، کارگردان، رمان‌نویس مطرح سینما، تلویزیون است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو