بیوگرافی مجتبی گلیج و نگاهی به افتخارات این کشتی گیر محبوب

بیوگرافی مجتبی گلیج و نگاهی به افتخارات این کشتی گیر محبوب


منبع: آرگا

4

1402/7/26

11:05


در بیوگرافی مجتبی گلیج می خوانید که او کشتی گیر آزاد و عضو تیم ملی کشورمان است، آقای گلیج قهرمانی های بسیاری را تجربه کرده اند و توانسته اند مدال های طلا و نقره بسیاری را از آن خود سازند.

مجتبی گلیج با نام کامل مجتبی محمد شفیع گلیج کشتی گیر آزاد ایرانی است که در سوم ماه بهمن سال ۷۵ در تنکابن – مازندران به دنیا آمده است. او تجربه قهرمانی در کشتی جهان، رقابت های قهرمانی آسیا، مسابقات همبستگی کشورهای آسیایی، قهرمانی زیر بیست و سه سال دنیا و مسابقات آسیایی داخل سالن را دارد. این ورزشکار دارای ۱۸۰ سانتیمتر قد و ۹۷ کیلوگرم وزن می باشد. در این مطلب بیوگرافی مجتبی گلیج را با یکدیگر مرور می کنیم.

مرور زندگی ورزشی مجتبی گلیج

بیوگرافی مجتبی گلیج کشتی گیر آزاد موفق و محبوب

مجتبی گلیج کشتی گیر آزاد و از اعضای تیم ملی کشورمان در سوم ماه بهمن سال ۱۳۷۵ در تنکابن مازندران به دنیا آمده است. او موفق به کسب مدال برنز قهرمانی کشتی دنیای ۲۰۲۱ و نیز مدال طلای رقابت های قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۰ و نیز مدال نقره رقابت های قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۱۸ در وزن ۹۷ کیلوگرم گردیده است. در ادامه فعالیت های وی را با همراهی شما مرور می کنیم:

زندگینامه مجتبی گلیج و مرور فعالیت هایش

زندگینامه مجتبی گلیج کشتی گیر آزاد کشورمان

مسابقات آسیایی داخل سالن ۲۰۱۷

مجتبی گلیج در مسابقات ۹۷ کیلوگرمی رقابت های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی ۲۰۱۷ در پایتخت ترکمنستان در دور اول با نتیجه ۸ – ۱ بر حریف چینی خود «چائوکیانگ یانگ» پیروز شد و بعد ۴ – ۱ توانست بر حریف افغانی خود «نوراحمد احمدی» غلبه کرد و به دور نیمه نهایی راه یافت و با کسب امتیاز فنی عالی ۱۴ – ۳ بوسوف یوسوف ملیجانف ترکمنستانی را پشت سر گذاشت و به مرحله نهایی رفت. در این مرحله نیز با پیروزی بر رستم اسکندری مدال طلای قهرمانی را به دست آورد.

آشنایی با بیوگرافی مجتبی گلیج

آشنایی با زندگینامه مجتبی گلیج کشتی گیر موفق

قهرمان زیر بست و سه سال دنیای ۲۰۱۷

مجتبی گلیج در اولین دوره مسابقات قهرمانی زیر ۵۰ سال دنیا که در آرتگو آرنا، بیدگوشج – لهستان شروع و اجرا گردید موفق شد بر گئورگی نوگایف (اسلواکی) و نیز کاراس (رومانی) و همچنین رسول ماگموداف (روسی) به پیروزی رسیده و به مرحله نهایی راه پیدا کند. گلیج در مرحله نهایی ۸ – ۴ بر مورازی مچیدلیدزه (اوکراینی) غلبه کرده و در مسابقات نهایی هم در مقابل دزیانیس خرامیانکوف (بلاروسی) با امتیاز فنی عالی ۱۰ – ۰ به پیروزی برسد و قهرمان شود.

آشنایی با زندگینامه مجتبی گلیج کشتی گیر معروف

قهرمان آسیای ۲۰۱۸

مجتبی در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در بیشکک کشور قرقیزستان در مرحله اول استراحت نمود و در مرحله دوم مامد ابراگیم اف قزاقیزستانی ۴ -۰ را شکست داد و در مرحله سوم مسابقات موفق شد کیم جائه گانگ (کره جنوبی) را با کسب امتیار فنی عالی ۱۱ بر ۰ شکست دهد و به مسابقات نهایی راه بیابد. گلیج در این مرحله مقابل ماگومد ابراگیموف ۵ – ۳ باخت و مدال نقره را از آن خود ساخت.

زندگینامه مجتبی گلیج و مرور فعالیت هایش

قهرمان زیر بیست و سه سال دنیای ۲۰۱۸

مجتبی گلیج در بیست و دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ رقابت های قهرمانی دنیا برگزار شده در بوداپست با کسب امتیاز فنی عالی ۱۰ بر ۰ مقابل اصلان بک آلبروف از جمهوری آذربایجان شکست خورد، همچنین آلبروف در مسابقات ۱/۴ نهایی برابر الیزیار اودیکادزه گرجستانی ۴ – ۳ شکست خورد و به این ترتیب مجتبی گلیج از دور رقابت ها خارج شد.

آشنایی با بیوگرافی مجتبی گلیج

قهرمان زیر بیست و سه سال دنیای ۲۰۱۹

کشتی گیر آزاد ایرانی در ۲۰۱۹ برای مرتبه دوم در وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات زیر ۲۳ سال دنیا شرکت نمود و توانست قهرمان رقابت ها گردد. او در این تورنمنت نخست ۱۱ – ۰ در برابر حریف لیتوانی خود لوکاس کراساسکاس به پیروزی رسید و بعد مقابل گی وی ماتچاراشویلی گرجستانی ۸ – ۶ برد و جزو ۴ نفر برتر گردید. او در این مرحله ۸ – ۲ بر دزیانیس هرامیانکوف بلاروسی پیروز شد و در مرحله نهایی هم شامیل موسی اف روسی را ۸ – ۰ شکست داد و مثل ۲۰۱۷ توانست مدال مسابقات را از آن خود نماید.

بیوگرافی مجتبی گلیج با عکس

قهرمان آسیای ۲۰۲۰

در اولین دور ۱۱ – ۰ اولزیسایخان باسانتسوجت مغولستانی را شکست داد و بعد بر علیشیر یرگالی قزاقستانی ۶ – ۴ غلبه کرد و جزو ۴ فر برتر شد. او در این مرحله ۱۲ – ۲ ماگومد موسی اف را شکست داده و راهی مرحله نهایی شد که در آن موفق شد با کسب امتیاز فنی عالی ۱۰ – ۰ در مقابل ساتیوارت کادیان هندی به پیروزی رسیده و اولین بار به عنوان قهرمان آسیا دست پیدا کند.

زندگینامه مجتبی گلیج کشتی گیر آزاد کشورمان

قهرمان دنیا در سال ۲۰۲۱

مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلو در مرحله اول ۴ – ۰ حریف گرجستانی خود الیزبار اودیکادزه را شکت دهد و در مرحله دوم ۱۰ – ۰ رادو لفتر شرکت کننده مولداوی را از دور خارج کرد و به مرحله ۱/۴ نهایی راه یافت که در آن ۶ – ۱ در مقابل علیشیر برگالی قزاقستانی به پیروزی رسید و برای رقابت با قهرمان آمریکایی المپیک و دنیا به اسم کایل اسنایدر راهی شد ولی به خاطر خطای خود ۳ – ۲ شکست خورد.

زندگینامه مجتبی گلیج و مرور فعالیت هایش

مسابقات همبستگی اسلامی در سال ۲۰۲۱

گلیج در مرحله اول ۹۷ کیلوگرم ۱۰ – ۰ توانست برابر بایسال کوباتوف قرقیزستانی به پیروزی برسد، او در مرحله دوم ۱۰ – ۰ موفق شد رحمان جان ماحمدبکوف را کنار بگذارد و به دور نیمه نهایی راه پیدا کند. او در این دور محمد ابراهیمف ۱۳ -۲ را شکست دهد و به مرحله فینال راه پیدا کند. مجتبی در این رقابت با وجود جلو بودن از حریف ترکیه ای مصطفی سیسیز به خاطر آسیب دیدگی اش پیروز شد و طلا گرفت.

آشنایی با زندگینامه مجتبی گلیج کشتی گیر مشهور

قهرمان آسیای سال ۲۰۲۳

در مرحله نخست مسابقات ۹۷ کیلوگرم او ۱۲ – ۰ حریف مغولستانی خود به اسم اولزیسایخان باسانتسوگت را شکست داد. او در مرحله دوم و نیز مرحله ۱/۴ نهایی ۱۱ – ۰ تاکاشی ایشیگورو را شکست داد و راهی دور نیمه نهایی شد. در مرحله نیمه نهایی برابر حریف بحرینی خود به اسم احمد تاژدینوف ۱۳ – ۸ پیروز گردید و برای رده بندی راهی شد. او ۱۱ – ۰ بر حریف قزاقستانی اش به اسم بکزاد اورکیمبای غلبه کرد و مدال برنز گرفت.

بیوگرافی مجتبی گلیج همراه عکس

قهرمان جهان سال ۲۰۲۳

این ورزشکار بعد از استراحت در مرحله اول، در دومین مرحله ۸ – ۲ در برابر بن هونیس حریف ایتالیایی خود به پیروزی برسد. او در مرحله بعدی ۱۱ – ۱ در برابر حریف ژاپنی خود تاکاشی ایشیگورو ژاپنی را شکست داد و راهی مرحله ۱/۴ نهایی گردید و با وجود اینکه ۴ – ۲ از عبدالرشید سعدالله اف حریف روسی خود جلوتر بود، در ده ثانیه آخر به خاطر خطای خود راهی مرحله نیمه نهایی گردید. سپس در باقیمانده رقابت ها سعدالله اف در مرحله نیمه نهایی برابر احمد تاژدینوف کشتی گیر روسیه ای با اصالت بحرینی با نتیجه ۷ – ۲ باید شکست می خورد که اما مسابقه نداد و با باخت او گلیج نیز از دور مسابقات حذف گردید.

مرور زندگی ورزشی مجتبی گلیج

مسابقات آسیایی سال ۲۰۲۲

گلیج در وزن ۹۷ کیلو در مرحله نخست ۱۳ – ۷ محمد ابراهیم اف ازبکستانی را شکست داد، اما در مرحله پس از آن ۴ – ۲ گانیاتار گانخوباک مغولستانی را شکست داده و به دور نیمه نهایی رفت. در این دور ۳ – ۱ از سد علیشیر برگالی قزاقستانی عبور نمود و راهی مرحله فینال گردید. در این مرحله با احمد تاردینوف مسابقه داد و ۶ – ۱ پیروز شد و توانست مدال نقره را از آن خود نماید.

آشنایی با بیوگرافی مجتبی گلیج

در این مطلب که با همراهی شما عزیزان آرگایی به پایان رسید بیوگرافی مجتبی گلیج را مرور کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده و از مطالعه آن نهایت لذت را برده باشید. و اما برای آشنایی با غلامرضا تختی جهان پهلوان کشتی گیر محبوب و ابدی ایرانی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو