بیوگرافی حسین تهی خواننده مشهور ایرانی؛ از شروع فعالیت تا مهاجرت و شهرت

بیوگرافی حسین تهی خواننده مشهور ایرانی؛ از شروع فعالیت تا مهاجرت و شهرت


منبع: تاپ ناز

2

1402/7/26

11:32


بیوگرافی حسین تهی خواننده مشهور ایرانی؛ از شروع فعالیت تا مهاجرت و شهرت

حسین‌ تهی نامی آشنا برای دوستداران رپ ‌فارسی است و کمتر کسی است که این خواننده محبوب را نشناسد. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ‌ناز به زندگی شخصی و هنری حسین تهی خواهیم پرداخت، پس تا آخر همراه تاپ‌ناز بمانید.

تولد

سید حسین موسوی مقلب به حسین تهی در 6 بهمن سال 1368 در تهران به دنیا آمد.

خانواده و اصالت

خانواده و اصالت

حسین تهی در منطقه تهرانپارس بزرگ شد. او یک خواهر بزرگتر از خود دارد. پدر حسین از سهامداران کارخانه شکو پارس بود و مادرش خانه دار . حسین تهی اصالتا اهل ملایری (شهری از استان همدان) است.

علاقه به موسیقی در سنین نوجوانی

علاقه به موسیقی در سنین نوجوانی

علاقه حسین تهی به رپ و موسیقی خیلی زود او را از دوران مدرسه وارد این حرفه کرد، حسین در سال 1379، وقتی 15 ساله بود بصورت غیرحرفه‌ای شروع به ضبط ترانه‌هایش در استودیو‌ های خانگی کرد.

وی در این باره چنین میگوید: من از سال 79 به رپ علاقه شدیدی پیدا کردم چون از سبک و طرز بیان جملات توی آهنگایی که سبک رپ دارند خیلی خوشم میومد و دوست‌ داشتم بیشتر با این سبک آشنابشم.

 اواخر سال81 بود که من شروع کردم به رپ کردن اما کارهامو تو خونه و فقط برای خودم میخوندم و اصلا قصد بیرون دادن و حتی گذاشتن آهنگا روی سایتو نداشتم مثلا از آهنگای ظبط شده تو خونه تا اونجایی یادمه میتونم: ادعای باحالی _ دیس فتال و…… میتونم اسم ببرم که فقط برای خودم بود و هیچکدومشون هیچ جا پخش نشد.

تحصیلات و اخراج از دانشگاه

حسین در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی دماوند فوق دیپلم کامپیوتر گرفته است. البته او  زمانی که دانشجوی کارشناسی بوده به دلیل رپ خوانی های زیر زمینی و غیر مجاز از دانشگاه اخراج شد.

آغاز شهرت تا مهاجرت

آغاز شهرت تا مهاجرت

حسین در نهایت در 17 سالگی و در سال 1381، به صورت حرفه ای وارد عرصه موسیقی شد. وی با آهنگ ( رقص ) به شهرت رسید. آن زمان این آهنگ به شدت شنیده شد. حسین دوره ای را با امیر تتلو گروه T&T را داشتند و باهم فعالیت میکردند.

 سپس او مدتی هم با امیر تتلو و رضا پیشرو گروه 021 را تشکیل دادند و یک ویدیو کلیپ برای آهنگ برو از پیش من هم در سال 1384 منتشر کردند.

تا اینکه در سال 1388 برای اینکه آرادانه تر بتواند به کارش و علاقه اش در موسیقی بپردازد به دبی مهاجرت کرد 2 سال آنجا بود و کنسرت های زیادی هم در آنجا اجرا کرد و سپس به کشور انگلیس و شهر لندن رفت و مدت زیادی در لندن بود و اکنون ساکن لس آنجلس آمریکا است.

حسین تهی درباره همکاری با امیر تتلو و 2ای‌اف‌ام گفته است: از اولین کسانی بودم که خوانندگی به سبک رپ را شروع کردم. از باقی بچه‌های هم سبکم قدیمی‌تر بودم. کم کم 2ای‌اف‌ام و امیر تتلو هم اضافه شدند.

مسیر و سلایق ما کم کم جدا شد. خط فکری ما تغییر کرد و از هم جدا شدیم. همچنان برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. از صمیم قلب دوست دارم موفق باشند و به جایی که لیاقت آن‌هاست برسند.

مطلب مشابه: بیوگرافی آرمین 2 ای اف ام خواننده مشهور ایرانی از شروع فعالیت تا مجاز شدن

ماجرای بیماری سخت و شفا از امام حسین

من از امام حسین درکودکی شفا گرفته‌ام. وقتی حدود پنج شش سالم بود یک بیماری عجیب و بدی سراغم آمد و درست در ایام دهه اول محرم بستری شدم یک شب روی تخت بیمارستان به شدت حالم بد بود آن شب صدای عزاداری دسته جان می آمد، همان لحظه از ته دلم گفتم ای کاش حالم خوب بود، توی دسته  دهل می زدم و شربت می دادم.

شب خوابیدم و روز بعد حالم به طرز معجزه واری بهتر شد طوری که صبح روز عاشورا از بیمارستان مرخص شدم و توانستم نذرم را ادا کنم.  از آن زمان تا حالا عاشورا با همان حس و حال آن سال ها دهل میزنم. برای همین تصمیم گرفتم قطعه آقاجون را برای امام حسین بخونم،  قطعه ای که در آن، همه احساسم به آقا را آوردم  و هنوز هم زمانی که آن را می شنوم، یاد آن لحظات می افتم.

همکاری با خواننده های سرشناس

همکاری با خواننده های سرشناس

حسین تهی در سابقه خوانندگیش با خواننده های دیگر ایرانی و خارجی هم همکاری داشته است, از جمله :افشین و کامیار و همینطور یک کار مشترک هم با ابراهیم حامدی دارد. او در سال های اخیر با اندی نیز کار مشترکی انجام داده است.

او در ترانه‌های «گیر می‌دادی» و «خانوم خوشگله» با افشین، در ترانه‌های «باغ‌وحش»، «پیشی»، «گیر می‌دادی» و «فاز بد» با امیر تتلو، در ترانه «از دست تو» با کامیار و در ترانه «ترشیدی» با اشکین همکاری داشته ‌است. حسین در سال 2012 با همکاری «گلی» (به انگلیسی: Gely) آهنگ قول بده را با آهنگسازی و ترانه‌سرایی خود اجرا کرد و همچنین در آهنگ دیگر او یعنی اتحاد از راه دور نیز با رضا پیشرو همکاری داشت.

موفقیت های حسین تهی

موفقیت های حسین تهی

حسین  در سال 2016  توانست جایزه بهترین خواننده هیپ هاپ پارتی  و برنده جایزه بهترین آهنگ دف باما را از آن خود کند و در سال 2017 برای دومین بار نیز برنده جایزه مسابقه جهانی شد.

آهنگی برای کودکان بی‌سرپرست

یکی از آثار مهم حسین تهی آهنگ «بغض» می‌باشد، ترانه‌ای که برای کودکان بی‌سرپرست خواند و طبق گفته خودش مدت زیادی بود که تصمیم به خواندن این آهنگ داشت و خوشحال است که این کار را کرده است.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

خبرهای متفاوتی از زندگی شخصی حسین به گوش رسیده است که حسین ازدواج نکرده و مجرد است برخی نیز می گویند که او نامزدش را که ایران بود در دبی عقد کرده است و یک مراسم کاملا خصوصی برگزار کرده است. اما تا به حال هیچ خبر موثق و عکسی از همسر وی پخش نشده است.

مادر و خواهرم فرشته های زندگی منن…

حسین می‌گوید: مادرم مانند فرشته همیشه هوای مـن را داشته اسـت و خواهرم نیز همین‌ طور اسـت. خیلی دوست شان دارم، انها تاثیرگذارترین آدم های زندگی مـن هستند.

مطلب مشابه: بیوگرافی عرفان پایدار خواننده رپ؛ از شروع رپ تا رابطه عاشقانه با کیمیا

همیشه اهداف بزرگی داشتم…

همیشه اهداف بزرگی داشتم...

حسین تهی می‌گوید: از اول مسیر هدفم بزرگ بود. میخواهم خواننده‌ ایرانی باشم کـه در جهان موفق بوده اسـت. همان‌ گونه هرروز و شب برای هدفم تلاش میکنم و معتقدم هنوز بـه تمام اهدافی کـه در ذهن داشتم نرسیدم. اما روزهای خوب را همیشه میبینم. دوست دارم جایگاه خودم را داشته باشم و برای موسیقی کشورم در دنیا افتخار آفرین باشم.

لقب تهی از زبان حسین

لقب تهی از زبان حسین

سر کلاس ریاضی برای نخستین بار سمبل تهی را دیدم. معلم ریاضی بـه مـا گفت:‌ تهی زیر مجموعه‌ تمام مجموعه ‌هاست. این مفهوم ریاضی برای مـن جالب شد. از نظر خودم تهی یعنی خالی از کینه، نفرت، بدی‌ها و انرژی‌هاي منفی. بـه خاطر همین لقبم تهی شد. البته در درس ریاضی چندان قوی نبودم و در آهنگ روح هم گفتم: لقبم تهی شد با این کـه ریاضی رد شده بود.

بهترین اثر حسین از زبان خودش

بهترین اثر حسین از زبان خودش

حسین تهی: بهترین حس را به کار«خدایا مرسی» دارم. حس خوبی در اینکار است. این آهنگ باعث میشود شـما ناخودآگاه آنرا تکرار کنید و خدا را شکر کنید.

بـه نظرم اثر خوبی روی کائنات دارد. این آهنگ شکر برای داشتن پدر، مادر، بچه، برادر، خواهر، همسر و هر شخصی اسـت کـه برای شـما مهم اسـت. همین طور برای آهنگ رویا بسیار تلاش کردیم. یکسال روی این آهنگ کار کردیم و ارزشش را داشت، زیرا ماندگار شد.

اگر صد بار بمیرم و زنده بشم باز رپر میشوم

اگر صد بار بـه عقب برگردم بازهم همین راه را انتخاب می کنم. بازهم ریسک می کردم و همه ی چیز را در ایران پشت سر می‌گذاشتم. می‌توانستم در ایران در رفاه باشم؛ اما می خواستم دنبال علاقه‌ام بروم چون هر شخصی فقط یک‌بار زندگی می کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی سیاوش قمیشی؛ شروع فعالیت تا مهاجرت، ماجرای فرزندش و دعوا با ابی

استانبول را دوست دارم…

استانبول را دوست دارم...

سفر به استانبول برای من خیلی جالب است. دوستان جدید خوبی پیدا کردم. به مراسم‌های زیبا و هیجان‌انگیزی سر زدم. رقص سماع، بازارهای مختلف و چندین هتل زیبا را هم دیدم. استانبول را دوست دارم چون نزدیک به ایران است. هموطنان ایرانی زیادی در استانبول هستند که معمولاً آن‌ها را در کنسرت‌ها می‌بینم و به نظرم استانبول شهر بسیار خوبی است.

متن موسیقی تکون بده رو من نوشتم…

برای آرش ترانه‌های مختلفی را نوشتم. چند آهنگ در آلبوم سوپرمن، آهنگ دلهره و آهنگ اخیرش دوستت دارم را. متاسفانه وقت کافی برای نوشتن خواننده‌های عزیز دیگر را نداشتم و معمولاً فقط برای خودم و آرش متن موزیک می‌نویسم. چند پروژه جدید هم دارم که به زودی می‌شنوید.

سرگرمی های حسین تهی

سرگرمی های حسین تهی

معمولاً با دوستانم دور هم جمع می‌شویم و مهمانی می‌گیریم یا با هم سفر می‌کنیم. بازی فیفا را دوست دارم و گاهی هم بولینگ بازی می‌کنم. خرید کردن را هم به عنوان یک سرگرمی دوست دارم. کلا بیشتر وقتم رو با دوستام میگذرونم.

علایق حسین تهی

غذای مورد علاقه‌اش در میان غذاهای ایرانی (قرمه سبزی) و در غذاهای خارجی (مرغ بریان فرانسوی) می‌باشد او همچنین علاقه زیادی به تابلو نقاشی معروف لئوردو داوینچی یعنی مونالیزا دارد. رنگ مورد علاقه او سیاه و سبز است. خواننده محبوبش 2Pac رپر معروف آمریکایی فقید میباشد.

قلبم همیشه برای مردم ایران میتپد

قلبم همیشه برای مردم ایران میتپد

قلبم در ایران و برای ایران می تپد. از زندگی‌ام راضی‌ام و هر جای دنیا که باشم تنها دغدغه‌ام راضی بودن مخاطبانم یا همان ارتش تهی است.

ماجرای آهنگ فساد از زبان حسین

حسین تهی: داستانش طولانی ولی مختصر توضیح میدم. من اول قرار بود آهنگ  رسم بازی زندگی  رو با حسین ابلیس بخونم اما به دلایلی نشد و حسین اونو با کیلر خوند بعد از اون کار من به حسین پیشنهاد دادم آهنگ فساد رو باهم بخونیم واونم قبول کرد.

هدفمون هم این بود که آقا جامعه رو فساد برداشته یه تکونی بخورین. با اینکه روش وقت کمی گذاشتیم اما خیلی خدا شد.

با کسی مشکلی ندارم…

مشکلی با کسی ندارم. فاصله زیاد باعث شده که کمتر با هم در ارتباط با دوستان قدیم باشیم. ولی نداشتن ارتباط دلیل اختلاف بین ما نیست. ما و همه کسانی که با هم شروع کرده ایم همه مان توانسته‌ایم هنوز فعالیت هایمان را ادامه دهیم.

با سروش هیچکس در ارتباطم

با سروش هیچکس در ارتباطم

سروش از دوستان قدیمی و خوب من است. همیشه اینجا هم جویای احوال هم هستیم. هر چقدر که او درگیر باشد و من هم درگیر کارها و برنامه هایم باشم، باز هم هر چند وقت همدیگر را می بینیم و اتفاقا منزل سروش هم در لندن نزدیک ماست و همیشه در ارتباط گرمی هستیم.

علاقه به هدیه مادر و انگشتر و مدال

علاقه به هدیه مادر و انگشتر و مدال

وسیله مورد علاقه حسین گردنبدش که نشان (تهی) دارد و در روز تولدش از سوی مادرش هدیه گرفته است. وی همچنین علاقه زیادی به گردنبد و انگشتر دارد.

ای بی زد خیلی کمکم کرده است…

در دنیای موسیقی آهنگ‌سازم ABZ همیشه کمکم کرده و مدیر برنامه‌های من نورز، نیز همیشه کنارم بوده است و در زندگی هنری من تاثیر مثبتی دارد.

برنامه کنسرت های حسین

برنامه کنسرت های حسین

برنامه‌ کنسرت‌ها متفاوت هستند. اگر روی موزیک ویدئوی خاص کار کنم، تعداد کنسرت‌ها را کمتر می‌کنم. اگر کارم کمتر باشد، کنسرت‌ها را تا 20 تا هم می‌رسانم. تور بعدی من از عید نوروز در آمریکا شروع خواهد شد، بعد به اروپا و استرالیا خواهم رفت.

حس و حال حسین تهی برای اولین آهنگش

همین چند روز پیش دوباره آن را گوش دادم و با خودم گفتم این کار باحالی بود. در آن زمان 13  سال داشتم و در آن دوران این کار برای من شیرین بود. برای خودم جالب است که در آن زمان چنین دیدگاه و طرز فکری داشتم. پیشرفتم را تماشا می‌کنم و حس خوبی می‌گیرم. این اولین آهنگی بود که در استودیو خواندم، قبل از آن هم چند آهنگ در خانه ضبط کرده بودم.

همکاری با مساری (خواننده لبنانی) برایم جالب بود…

همکاری با مساری (خواننده لبنانی) برایم جالب بود...

کار با Massari خیلی جالب بود. به این فکر می‌کردم که اولین آهنگ اصیل 6 و 8 رقص ایرانی را با همکاری یک خواننده‌ خارجی بخوانم. بسیاری از ایرانی‌ها با آهنگ Real love ماساری خاطره دارند. او با خواننده‌های بزرگ دنیا مانند French Montana کار کرده است.

زمانی که آهنگ را برایش پخش کردم بسیار خوشش آمد. آهنگ عاشقت منم را با هم کار کردیم. به زودی یک تور کنسرت بزرگ با ماساری خواهیم داشت.

دوست دارم با ویکند (خواننده آمریکایی ) همکاری داشته باشم

در بازار بین‌المللی دوست دارم با The weekend کار کنم. از بین هنرمندان جدید خارجی هم چند نفری را در ذهن دارم. با هنرمندان ایرانی هم قبلاً کار کرده‌ام.

ماشین حسین تهی

ماشین حسین تهی

اکثر خواننده ها و سلبریتی ها مجموعه ماشین های خاص و لوکس مانند بنز و بی ام و را خریداری می کنند. اما تهی از یک شرکت آمریکایی ماشینی به نام تانک خریداری کرده است. این مدل ماشین حسین تهی طرفدار زیادی دارد و از جمله بهترین ماشین ها است که بسیار فوق العاده و قوی می باشد.

حسین تهی و فضای مجازی

حسین تهی و فضای مجازی

حسین تهی پیج اینستا خود را طوری مدیریت کرده است که در آن سعی بر این داشته بیش تر در غالب عکس های شخصی، عکس با هنرمندان و هم چنین فعالت های موزیکی پست و استوری منتشر کند. وی با خوانندگان مشهور و معروف که همه ما آن ها را می شناسیم و با موزیک هایشان خاطره داریم در پیجش عکس دارد از جمله این سلبریتی ها ابی، سیاوش قمیشی، آرش و اندی هستند. وی هم اکنون بیش از 12 میلیون دنبال کننده دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو