کمبود معلم باعث تعطیلی مدارس شد | ضوابط سخت گیرانه برای جذب معلم باعث این اتفاق است؟!

3

1402/7/27

17:14


کمبود معلم باعث تعطیلی مدارس شد | ضوابط سخت گیرانه برای جذب معلم باعث این اتفاق است؟!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

۲۴ روز از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته و دانش آموزان راهی مدارس شده‌اند، ولی گویا کمبود معلم در برخی مدارس ارومیه موجب تعطیلی کلاس‌های درس در این مدارس  شده است.

تعدادی از شهروندان با ارسال پیام و یا تماس تلفنی از تعطیلی کلاس‌های درس فرزندان خود به دلیل کمبود معلم شکایت کرده و گفتند: با وجود گذشت بیش از ۲۰ روز از بازگشایی مدارس هیچ کلاس درسی برای فرزندان ما تشکیل نمی‌شود.

مشخص شد تعدادی از مدارس شهر ارومیه کلاس‌های درس را به دلیل نبود معلم تعطیل کرده‌اند بیشتر این مدارس مقطع ابتدایی هستند.

به گفته والدین، برخی از مدیران این مدارس در تماس تلفنی با آن‌ها درخواست عدم حضور دانش آموزان به دلیل نبود معلم را کردند.

سیدسلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس از کمبود معلم در ۵۰۶ مدرسه شهرستان ارومیه خبر داد و اظهار کرد: تعدادی از معلمین در قالب نهضتی، خرید خدمتی، پیش دبستانی و طرح مهرآفرین داریم که متاسفانه کنار گذاشته شده‌اند.

ذاکر افزود: در واقع این معلمان تحصیلات لازم را دارند و سال‌ها در خدمت محصلین بودند و متاسفانه با وجود این معلمان تعدادی از مدارس ارومیه با کمبود معلم مواجه هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به درخواست خود از مجلس برای هموار کردن جذب جوانان در ادارات، گفت: باید جذب و گزینش جوانان در ادارات سهل شود.

ذاکر ادامه داد: در هفته سوم مهر قرار داریم و کمبود معلم به‌ویژه در مناطق محروم به شدت مشکل آفریده است. در این مناطق بحث کمبود معلم بسیاری از دانش آموزان و خانواده‌های آنان را با مشکل مواجه کرده است./خبرگردون

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو