بیوگرافی افسانه پاکرو؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری 

بیوگرافی افسانه پاکرو؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری 


منبع: پلازا

5

1402/7/28

09:33


بیوگرافی افسانه پاکرو؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری 

افسانه پاکرو از بازیگران خوش قریحه و جوان سینما و تلویزیون است که کارش با بازی در فیلم محکومین بهشت به کارگردانی حجت الله سیفی آغاز کرد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی افسانه پاکرو در بپردازیم.

افسانه پاکرو تاکنون در حوزه سینما و تلویزیون با کارگردان‌های نامداری چون پوران درخشنده، مرحوم ایرج قادری و حسن فتحی همکاری داشته است. این بازیگر در سال 1398 برای یک پروژه سینمایی محصول مشترک ایران و ترکیه به نام ترانه ای عاشقانه برایم بخوان کاری از مهرداد غفارزاده به ایفای نقش پرداخت. همچنین بازی در فیلم رؤیای خیس محصول سال 1385 در شهرت وی نقش بسزایی داشت. چنانچه مایلید تا بیشتر با ابعاد زندگی و کارنامه هنری افسانه پاکرو آشنا شوید، با تا انتهای این مقاله همراه باشد.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی افسانه پاکرو

  • نام و نام خانوادگی: افسانه پاکرو
  • تاریخ تولد: 4 اردیبهشت 1362
  • محل تولد: اهواز
  • پیشه: بازیگر، کارگردان یک فیلم کوتاه
  • تاریخ شروع فعالیت هنری: 1383 تاکنون
  • تحصیلات: کاردانی گرافیک – کارشناسی نقاشی
  • دوره هنری: دوره یک ساله بازیگری در آکادمی مرحوم استاد حمید سمندریان
  • وضعیت تاهل: مجرد (در زمان نگارش این مقاله)
  • قد افسانه پاکرو: 159 سانتی‌متر
  • اینستاگرام افسانه پاکرو: afsanehpakroo@

زندگی خصوصی افسانه پاکرو

در این بخش از بیوگرافی افسانه پاکرو با زندگی او از زمان تولد تا روابط کاری و خانواده این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم هستیم‌.

زندگی خصوصی افسانه پاکرو

خانم پاکرو در چهارمین روز از ماه اردیبهشت سال 1362 و در فصل سرسبز بهار این سال در اهواز به دنیا آمد. افسانه یک خانواده‌ پنج نفره با اصالتی تبریزی دارد و خودش از دوران کودکی در تهران بزرگ شد. وی یک خواهر بزرگتر به نام سعیده و یک برادر کوچکتر از خودش هم دارد. او از دوران دودکی ورزش‌های شنا، تکواندو و ژیمناستیک را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرد. افسانه در دوران نوجوانی به حرفه بازیگری علاقه‌مند شد و پس از گرفتن فوق دیپلم گرافیک به خاطر علاقه‌اش به حرفه بازیگری یک دوره در آکادمی مرحوم استاد حمید سمندریان گذراند. در سال 1383 در همان کلاس‌ها، وقتی که 21 سال سن داشت با فیلم محکومین بهشت در کنار بازیگری چون دکتر محمود عزیزی و مهدی میامی جلوی دوربین ظاهر شد.

مادر افسانه پاکرو به حرفه نقاشی اشتغال دارد و به همین خاطر وی هم تحصیلات آکادمیک خود را در نقاشی گذارند.

زندگی شغلی افسانه پاکرو

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد افسانه پاکرو در کلاس‌های سمندریان زمانی که 21 ساله بود برای فیلم محکومین بهشت کاری از حجت الله سیفی مقابل دوربین رفت. یک سال بعد از ورودش در عرضه بازیگری، سال 1384 برای سریال پیدا و پنهان به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل برای یک نقش انتخاب شد. اما در همان سال با بازی در نقش نازنین برای فیلم رویای خیس اثری از پوران درخشنده، به شهرت زیادی رسید. در این فیلم علاوه بر افسانه بازیگرانی مانند محمدرضا غفاری، همایون ارشادی، مجید مشیری، شراره دولت‌آبادی، فلور نظری و فرامرز قریبیان به نقش آفرینی پرداختند.

زندگی شغلی افسانه پاکرو

در اواخر اردیبهشت سال 1395، افسانه پاکرو در صفحه اینستاگرامش عکسی از خود در کشور چین را انتشار داد. پس از چند روز مشخص شد که زنده‌یاد عباس کیارستمی قرار است یک فیلم در چین به حضور این بازیگر را بسازد. خبرهای ساخت این فیلم به نام راهبه‌ها، حسابی داغ بود که متاسفانه با درگذشت ناگهانی این کارگردان بزرگ سرنوشت فیلم تاکنون بلاتکلیف ماند.

بیوگرافی افسانه پاکرو

فیلم های افسانه پاکرو

افسانه در سال 1383 حرفه بازیگری در عرصه سینما را تجربه کرد و خیلی زود موفق شد تا در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش بپردازید. او پس از بازی در چند فیلم برای نقش پرستو در اثر سینمایی محاکمه کاری از زنده‌یاد ایرج قادری انتخاب شد. در این فیلم بازیگرانی چون مرحوم ایرج قادری، گوهر خیراندیش، مهناز افشار، ثریا قاسمی، پوراندخت مهیمن، مهدی میامی، محمدرضا شریفی‌نیا و افسانه بایگان حضور داشتند.

فیلم های افسانه پاکرو

افسانه پس از بازی در چند فیلم برای دومین بار در فیلم شبکه مقابل دوربین مرحوم ایرج قادری قرار گرفت. این فیلم که آخرین ساخته زنده‌یاد ایرج قادری بود، پس از اکران با استقبال بالایی مواجه شد و در در شهرت این بازیگر نقش بسزایی داشت. در فیلم شبکه علاوه بر افسانه پاکرو بازیگرانی چون اکبر عبدی، نیما شاهرخ شاهی، زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی، مرحوم سیروس گرجستانی، مریم امیرجلالی، الیزابت امینی، میرطاهر مظلومی، مجید مشیری، مرحوم عباس امیری مقدم و زنده‌یاد ایرج قادری حضور داشتند.

سالنام فیلمکارگرداننقش
1384محکومین بهشتحجت‌الله سیفی
1384رویای خیسپوران درخشندهنازنین
1385محاکمهمرحوم ایرج قادریپرستو
1387زندگی شیرینقدرت‌الله صلح میرزاییهستی
1388شیر و عسلآرش معیریان
1389چشمجمیل رستمی
1389شبکهایرج قادری
1393یادگارینیما طباطبایی
1394بیخوابی اسب‌هاشهرام اسدزاده
1394دو عروسداوود موثقی
1394این زن حقش را می‌خواهدمحسن توکلیسحر
1394دلتا ایکسعلیرضا امینی
1397بهشت گمشدهحمید سلیمیانآیدا
1398ترانه ای عاشقانه برایم بخوانمهرداد غفارزاده

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد افسانه پاکرو در سال 1398 در فیلم ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان کاری از مهرداد غفارزاده محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه حضور یافت. در این اثر سینمایی علاوه بر افسانه بازیگرانی چون پژمان بازغی، یوسف چیم، دکتر امید روحانی، سارا احمدی، علی بوراک جیلان، هازال تورسان، آیتک جاویدنژاد، الیف ارول، عایشه اینجی، سمرا دینچر، علیهان تورک دمیر و خواننده آذربایجانی چناره ملک‌زاده به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی افسانه پاکرو

فیلم های تلویزیونی افسانه پاکرو

افسانه پاکرو در حوزه فیلم‌های تلویزیونی کارش را با فکر بد نکن به کارگردانی بهرام کاظمی آغاز کرد و در چند فیلم حضور یافت.

سالنام فیلمکارگردان
1390فکر بد نکنبهرام کاظمی
1391خط آفتابمحمدرضا خاکی
1391من کجا خوابم بردمحمد جواد کاسه ساز
1392آقای عبدی نسب و بانوحمید اکرامی
1392زیباتر از رؤیامحمدرضا رحمانی

سریال های افسانه پاکرو

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد افسانه پاکرو در حوزه تلویزیون کارش را با سریال پیدا و پنهان آغاز نمود و همان سال برای نقش طوبی در مجموعه تلویزیونی رسم عاشقی به کارگردان سعید سلطانی انتخاب شد. در این سریال بازیگرانی چون سروش صحت، احمد مهرانفر، لاله اسکندری، دکتر محمود عزیزی، مینا جعفرزاده، فرهاد بشارتی، صالح میرزاآقایی، جمشید جهان‌زاده، مهوش وقاری و زنده‌یاد محمدعلی کشاورز حضور داشتند.

سریال های افسانه پاکرو

افسانه در سال 1389 با بازی در نقش جواهر برای سریال در مسیر زاینده‌ رود کاری از حسن فتحی به شهرت بالایی رسید. این سریال پس از پخش با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد که در آن علاوه بر افسانه پاکرو بازیگرانی چون حسین محجوب، دکتر مهدی سلطانی، مهرانه مهین‌ترابی، اشکان خطیبی، بهنوش طباطبایی، مسعود رایگان، مهرداد ضیایی، پردیس افکاری، هومن برق‌نورد، مهدی باقربیگی، مهران نائل و حمیدرضا آذرنگ به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی افسانه پاکرو؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری 

سالنام سریالکارگردانشبکه پخش
1384پیدا و پنهانحجت قاسم‌زاده اصلشبکه یک
1384رسم عاشقیسعید سلطانیشبکه پنج
1389در مسیر زاینده رودحسن فتحیشبکه یک
1391تکیه بر بادمحمود معظّمیشبکه پنج

تئاترهای افسانه پاکرو

افسانه پاکرو در سال 1397 برای بخستین بار بازیگری در عرصه تئاتر را با اپرا نمایش هفت شهر عشق کاری از محمد عبدی زاده تجربه نمود. در این نمایش بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، مريلا زارعی، انديشه فولادوند، پانته آ بهرام، محمدعلی ساربان، نسيم ادبی وابوالفضل پورعرب حضور داشتند. این نمایش در روزهای نخستین اجرا با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد، اما چند وقت بعد به دلایلی نامعلوم توقیف شد.

تئاترهای افسانه پاکرو

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1397اپرا نمایش هفت شهر عشقمحمد عبدی زادهسالن وزارت کشور

جوایز و افتخارات افسانه پاکرو

متاسفانه افسانه پاکرو تاکنون در زمینه بازیگری موفق به دریافت جایزه‌ای نشده است، که این نکته چیزی از ارزش‌های وی کم نمی‌کند.

شایعات و حواشی افسانه پاکرو

شایعات و حواشی افسانه پاکرو

به‌طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که بازیگری مانند افسانه پاکرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به تیتر همسر افسانه پاکرو اشاره کرد، که مدتی در فضای مجازی و رسانه‌های زرد مطرح بود. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، وی حداقل تا زمان نگارش این مقاله مازدواج نکرده و در دوران مجردی به سرمی‌برد.

از دیگر حواشی داغ درباره این بازیگر، شایعه حضورش در یک دیسکوی ترکیه بود، که خیلی زود مشخص شد افسانه برای بازی در فیلم ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان در این کشور حضور دارد و عکس مربوط به یکی از صحنه‌های این اثر سینمایی است. همچنین مدتی پیش شایعه شده بود که این بازیگر با یوسف چیم بازیگر ترک فیلم ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان ازدواج کرده که طی مصاحبه‌ای با افسانه پاکرو کذب بودن خبر مشخص شد.

در ادامه با عکسی از افسانه پاکرو در کنار عوامل فیلم ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی افسانه پاکرو

حقایق پنهان افسانه پاکرو

در این قسمت از بیوگرافی افسانه پاکرو با چند حقیقت درباره این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

  • افسانه طی مصاحبه ای اذعان نمود که در 14 سالگی قرار بود وارد عرصه بازیگری شود که به دلایلی قسمت نشد.
  • به فوتبال و دروازه بانی بسیار علاقه دارد و از بازیکنان فوتبال ایرانی یکی از طرفداران سرسخت علی کریمی و علی دایی محسوب می‌شود و همچنین بازیکن مورد علاقه‌اش در فوتبال جهان رونالدو است.
  • افسانه پاکرو هنوز در دوران مجردب به سرمی‌برد و طی یک مصاحبه اذعان نمود که به خاطر جدا نشدن از خواهرش، تمایلی به ازدواج ندارد.
  • افسانه پاکرو یک فیلم کوتاه به نام فروشی را با خواهر خود سعیده کارگردانی نمود.

در ادامه با عکسی از افسانه پاکرو در کنار خواهش سعیده، این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان افسانه پاکرو

آلبوم عکس های افسانه پاکرو

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت پلازا به زندگی نامه افسانه پاکرو، بررسی کارنامه هنری این بازیگر پرداختیم. وی بازیگری را در سال 1383 آغاز کرد و تاکنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. افسانه در کارنامه هنری خود به کارگردان‌هایی چون پوران درخشنده، مرحوم ایرج قادری، حسن فتحی و یک کار نیمه تمام با زنده‌یاد عباس کیارستمی دارد.

امید است بیوگرافی افسانه پاکرو جوان و خوش چهره کشورمان برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو