پنیر پیتزا برای کودکان چه فواید و چه مضراتی دارد؟

پنیر پیتزا برای کودکان چه فواید و چه مضراتی دارد؟


منبع: آرگا

2

1402/7/28

16:11


در آدم های بزرگسال و چه در کودکان، میزان علاقمندی به پنیر پیتزا قابل چشم پوشی نیست. این پنیر از شیر پرچرب تهیه شده که در دمای بسیار بالا بر روی خوراکی های متنوع ذوب می شود و به دلیل درصد چربی افزوده از شیر، بسیار زیان آور و سرطان زا می باشد. پنیر پیتزا برای کودکان اگر به درستی تغذیه شود، آسیبی به سلامت آن ها ندارد چون این ماده لذیذ سرشار از پروتئین و کلسیم می باشد و سلامت رشدی آن ها را تامین می کند. خواص پنیر پیتزا و ممنوعیت های مصرف آن چگونه است؟

مصرف پنیر پیتزا به میزان کافی و همراه با ترکیبات مواد غذایی سالم و پرارزش، می تواند در رژیم غذایی بسیار پر فایده باشد. در کنار خانواده و در یک روز دل انگیز با خیالی آسوده پیتزا را با کیفیت عالی مواد غذایی سالم آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

آشنایی ابتدایی با انواع پنیر پیتزا برای کودکان

آیا مصرف پنیر پیتزا برای کودکان با آسیب هایی همراه است؟

پنیر پیتزا با ترکیبات تهیه شده پنیر های رایج دیگر تفاوت محسوسی ندارد. در دستور تهیه تمامی پنیر ها پروتئین و کلسیم شرکت داشته که در نتیجه با صورت استفاده معقولانه آسیبی هم در کار نخواهد بود. در صورت افراط این پنیر در تغذیه، جذب چربی در بدن زیاد شده و در شکل گیری بیماری هایی همچون قلبی، عروقی، کبد چرب و افزایش وزن و چاقی مفرط تاثیرات خود را به جای می گذارد. حتی درصد نمک موجود برای سرانه مصرفی روزانه آدم های جوامع که حدودا باید ۳ تا ۵ گرم باشد با خوردن فست فود های پر کالری به ۷ تا ۱۰ گرم افزایش پیدا می کند. با اشاره به این لینک مقابل همه چیز درباره پنیر پیتزا را بدانید و بیآموزید.

ارزش های غذایی پنیر پیتزا کدام اند؟

هر گاه در هر مبحث آشنایی با ماده غذایی مورد نظر، درگیر می شوید به این سوال برخورد می کنید که بازتاب ارزشی این ماده غذایی برای سلامت شما چیست و چگونه بهتر است به شما ارسال شود. تغذیه از پنیر پیتزا برای کودکان هم علاوه بر مضرات دارای ارزش های غذایی بسیاری می باشد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

  • پنیر پیتزا سرشار از کالری است:

پنیر پیتزا سرشار از چربی بوده در نتیجه بسیار پر کالری است، برای افرادی که به دنبال راهکاری برای افزایش وزن خود هستند گزینه مناسبی است اما افراد چاق هیکل باید خودداری کنند و یا مصرف آن را در زندگی خود کاهش دهند.

  • پنیر پیتزا سرشار از کلسیم است:

در تمامی محصولات لبنی تولید شده طبیعتا کلسیم نقش پر رنگی را دارد. این عنصر غذایی با ارزش در سلامت طولی و استحکام سازی استخوان ها به ویژه کودکان در حال رشد و بزرگسالان دارای ناراحتی های مفصلی بسیار مفید می باشد.

  • پنیر پیتزا در سلامت رشدی مفید است:

کلسیم علاوه بر رشد و تقویت استخوان های بدن، برای ماندگاری دندان های سالم و مینای دندان هم بسیار گزینه مناسبی است.

  • پنیر پیتزا سرشار از ویتامین E است:

شاید برای شما جالب باشد که چطور پنیر پیتزا سرشار از ویتامین E است اما باید بدانید که این داستان غذایی صحت دارد و به بازسازی سلول ها از جمله سلول های پوستی بسیار کمک می کند.

  • پنیر پیتزا سرشار از پروتئین است:

پروتئین تنها به ماده های غذایی گوشتی محدود نمی شود، حتی در شیر و محصولات لبنی همچون پنیر پیتزا هم یافت می شود. این عنصر غذایی با ارزش به بازسازی اندام ها و بافت ها برای تولید اسید آمینه بیشتر بسیار کمک بخش است.

  • پنیر پیتزا سرشار از فیبر است:

فیبر در آرد و گندم به خصوص یافت می شود و برای تولید پنیر پیتزا بسیار واجب است. از جمله مزیت های فیبر برای بدن می توان به حفظ سلامت سیستم گوارشی هضم و خروج ماده غیر ضروری همچون کلسترول اشاره کرد.

  • پنیر پیتزا سرشار از سدیم است:

با وجود اینکه سدیم به دلیل افزایش فشار خون و تاثیرات منفی بر قلب و عروق از دید مردم فراموش شده است اما نمی توان از نقش مهم آن در حفاظت از ماهیچه ها و تنظیم متعادل مایعات بدن چشم پوشی کرد.

  • پنیر پیتزا سرشار از سلنیوم است:

با توجه به سایر عناصر مهم در تهیه پنیر پیتزا بهتر است بدانید که سلنیوم هم نقش بسیار پرکاربردی در متابولیسم بدن دارد. علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان در ترکیب با پتاسیم به حفظ سلامت قلب و مشکلات قلبی عروقی هم کمک بخش است.

  • پنیر پیتزا سرشار از فسفر است:

فسفر هم با تغذیه از پنیر پیتزا به راحتی وارد بدن می شود و به همراه کلسیم در استحکام استخوان و تقویت انرژی عملکرد مثبتی را ایجاد می کند.

ارزش های غذایی پنیر پیتزا برای کودکان کدام اند؟

زیان های غذایی پنیر پیتزا کدام اند؟

پنیر پیتزا برای کودکان تنها محدود به فواید و ارزش های غذایی بالا نمی شود، تغذیه بی رویه از این ماده غذایی زیان هایی را هم برای سلامت کودکان و بزرگسالان به دنبال دارد. از جملات زیان ها:

  • چربی و کالری بالا را به دنبال دارد:

تمامی پنیر ها به دلیل استفاده از شیر های پرچرب برای تهیه، دارای مقادیر زیادی از چربی و کالری درون خود می شوند. مصرف افراطی از پنیر پیتزا می تواند در شکل گیری مشکل اضافه وزن نقش داشته باشد در نتیجه بهتر است میزان آن با دقت کنترل شود تا در رژیم کودک ارزش بالایی داشته باشد. میزان کالری پنیر های متنوع دیگر چه مقدار است؟

  • حساسیت های لبنی را به دنبال دارد:

در برخی از کودکان امکان ایجاد حساسیت یا آلرژی لبنی وجود دارد که مصرف این پنیر برای آن ها مناسب نخواهد بود و بهتر است از پنیر های گیاهی در رژیم خود بهره بگیرند.

  • افزوده شدن مواد ناسالم را به دنبال دارد:

یکی از دلایلی که گفته می شود، خوراکی های غذایی در خانه تهیه شوند استفاده از مواد غذایی سالم برای تهیه است. چون در تهیه پیتزا هم امکان به کارگیری سس های چرب، نمک بیش از اندازه، گوشت قرمز چرب و… وجود دارد که برای سلامتی بسیار پر خطر است و مشکلات اضافه وزن، بیماری های قلبی عروقی و گوارشی را به دنبال خواهد داشت.

زیان های غذایی پنیر پیتزا برای کودکان کدام اند؟

چگونه زیان های پنیر پیتزا را کاهش دهید؟

در ازای استفاده از پنیر های پرچرب، پنیر های کم چرب و پنیر های سفید را اولویت داشته باشید. برای تهیه سالم تر این غذا از مواد غذایی سالم و تازه همچون سس های خانگی، سبزیجات و مرغ و ماهی بهره بگیرید و برای سلامتی بیشتر بدن مصرف پیتزا را در رژیم غذایی به حداقل برسانید و برای ترکیب با سایر مواد مغذی پخت آن را در منزل انجام دهید.

صحبت پایانی:

پنیر پیتزا برای کودکان همانطور که تعریف شد، جدای از زیان ها دارای ارزش های غذایی بالا در صورت استفاده درست می باشد. این ماده غذایی خوشمزه در انواع موزارلا، چدار، پارمزان و رومی برای آدمی در دسترس خرید قرار می گیرد تا با تغذیه، لذت بی مانندی را احساس داشته باشد. در مصرف پیتزا و پنیر پیتزا بر رژیم خود کنترل برقرار کنید و با کمک پزشک یا تغذیه شناس تناسب های غذایی دیگری را برای سلامت برنامه ریزی کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو