معرفی انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه | کاراگاهی از نسل شرلوک هلمز

معرفی انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه | کاراگاهی از نسل شرلوک هلمز


منبع: پلازا

4

1402/7/28

17:54


معرفی انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه | کاراگاهی از نسل شرلوک هلمز

اگر فکر می‌کنید کارآگاه‌ها همیشه افرادی سرد و جدی  هستند که بارونی بلند به تن دارند و با تحقیق و مطالعه پرونده‌ها را حل می‌کنند، حتما انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه را ندیده‌اید. انیمه Ron Kamonohashi: Deranged Detective داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که با هر آن‌چه که تاکنون دیده‌اید، متفاوت است.

انیمه kamonohashi ron no kindan surui یک داستان پلیسی و معمایی است که داستان بسیار زیبای دو کارآگاه با شخصیت‌هایی متفاوت را روایت می‌کند. اگر به دنبال انیمه‌ای هستید که در کنار خنداندن شما مغزتان را درگیر معماهای متفاوت کند، تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه

کاراکترهای انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه

داستان انیمه کارآگاه دیوانه از آن‌جایی آغاز می‌شود که قتل‌های سریالی در شهر مدام در حال رخ دادن هستند. نیروی پلیس نیز نمی‌تواند این معمای پیچیده را حل کند. در این بین، توتومارو ایشیکی (Totomaru Isshiki) یکی از پلیس‌های بخش یک اداره بخاطر عدم توانایی در حل کردن پرونده‌های پیشینش در شرف اخراج شدن است. تا این که یکی از پلیس‌های کارکشته و قدیمی اداره به او پیشنهاد می‌دهد برای حل پرونده قتل‌های سریالی و همچنین جلوگیری از اخراج شدنش از کارآگاهی به نام رون کومونوهاشی (Ron Kamonohashi) کمک بگیرد.

توتومارو نیز قبول می‌کند و به آدرسی که او داده است می‌رود. در کمال تعجب می‌بیند که کارآگاهی که همکارش از او به عنوان یک کارآگاه باهوش و کارکشته یاد کرده بود، درواقع یک فرد تنبل و ژولیده بود. به طوری که تمام خانه‌اش را بالش و تشک پهن کرده تا هر زمان که دوست دارد، بخوابد.

ظاهر ژولیده و تنبلی بیش از حد کومونوهاشی، توتومارو را ناامید می‌کند. اما وقتی با تحلیل‌های بسیار زیرکانه توتومارو روبرو می‌شود، می‌فهمد که او همان‌ کسی که می‌تواند معما را حل کند. توتومارو با اصرار زیاد او را راضی به حل پرونده می‌کند. کومونوهاشی نیز می‌پذیرد، اما به توتومارو هشدار می‌دهد که از بیماری خاصی رنج می‌برد و باید مراقب او باشد.

بدین ترتیب، داستان این دو کارآگاه با هم شروع می‌شود. یکی از آن‌ها ساده‌لوح و مهربان است و دیگری زیرک و بی‌رحم، باید دید این دو چگونه پرونده‌های مختلف جنایی را حل و فصل می‌کنند. برای پی بردن به این موضوع در دانلود انیمه kamonohashi ron no kindan surui شتاب کنید و به دنیای جرم و جنایت پا بگذارید.

شخصیت های انیمه رون کامونوهاشی کارآگاه دیوانه

به دلیل اپیزودیک بودن این انیمه ممکن است در هر قسمت با کاراکترهایی آشنا شوید که حضور کوتاهی دارند. با این حال، برخی از کاراکترهای انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه هستند که در تمام قسمت‌ها حضور دارند و داستان حول محور آنان می‌چرخد. در ادامه با کاراکترهای اصلی این انیمه آشنا خواهید شد:

رون کومونوهاشی (Ron Kamonohashi)

بررسی انیمه kamonohashi ron no kindan surui

رون کوکوموهاشی از نوادگان شرلوک هلمز و جیمز موریاتی بوده و هوش و زکاوت آنان را نیز به ارث برده است. او بسیار باهوش است و در تحلیل مسائل مختلف تبحر خاصی دارد. اما به دلیل کشتاری که 5 سال پیش و پس از حل یک پرونده رخ داد، مدرک کارآگاهی او باطل شد. این امر او را از حل هرگونه پرونده‌ای منع کرد.

کومونوهاشی یک قدرت خارق‌العاده و بی‌رحمانه دارد. آن هم این است که به هر گاه مجرم را شناسایی می‌کند، او را با هیپنوتیزم مجبور به خودکشی می‌کند؛ چرا که رون معتقد است کسی که جان دیگران را می‌گیرد، ارزش زندگی ندارد. این مهم‌ترین دلیل باطل شدن مدرک کارآگاهی او بود.

رون عادت دارد درباره همه چیز رک و راست سخن بگوید. حتی از این که به توتومارو اسم مستعار «توتو» را بدهد یا او را احمق و ساده‌لوح صدا کند نیز ابایی ندارد. با این حال، همکار بسیار خوبی برای توتومارو است و در حل پرونده‌ها به او کمک می‌کند.

یوهی آزاکامی (Yōhei Azakami) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. صدای گرم و زیبای این ویس‌اکتور را می‌توانید در انیمه‌هایی همچون انیمه تسورونه به جای شخصیت کنیو اوتاگورا (Kenyū Ōtaguro) و فصل چهارم انیمه سگ‌های ولگرد بانگو به جای شخصیت تتچو سویهیرو (Tetchō Suehiro) بشنوید.

توتومارو ایشیکی (Totomaru Isshiki)

زمان پخش انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه

توتومارو یکی از کارآگاه‌های اداره پلیس است که معمولا بخاطر دل‌رحم و ساده‌ بودنش در حل پرونده‌ها شکست می‌خورد. او به زودی با کومونوهاشی اخت می‌شود، به طوری که کومونوهاشی او را بهترین همکار خود می‌داند.

ویس اکتور این شخصیت کسی است که این روزها با نقش‌های بسیار محبوبش مورد توجه قرار گرفته است. جونیا انوکی (Junya Enoki) نقش‌هایی همچون یوجی ایتادوری در انیمه جوجوتسو کایسن و سنجورو رنگوکو (Senjuro Rengoku) در انیمه شیطان کش را بسیار زیبا دوبله کرده است.

آمامیا (Amamiya)

داستان انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه

آمامیا در انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه رئیس توتومارو است. او زنی خشن بوده که در کارش بسیار جدی است. او چندین بار قصد داشت توتومارو را اخراج کند. اما با موفقیتش در پرونده‌های اخیری که در دست دارد، از این کار منصرف شد. او به محض دیدن کومونوهاشی علاقه عجیبی به او پیدا می‌کند.

ویس اکتور این شخصیت یوکو هیکاسا (Yoko Hikasa) نام دارد. هیکاسا در انیمه برزک به جای شخصیت فارنس (Farnese) و انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت پرطرفدار اوتاهیمه ایوری (Utahime Iori) صحبت کرده است.

موفو اوساکی (Mofu Usaki)

اوساکی یک جراح مغز و اعصاب مشهور که بیرون از اتاق عمل به شدت دست و پا چلفتی است و به دلیل جراحاتش همیشه بانداژ می‌بندد. او ترکیبی از داروها را برای سرکوب سندروم «قاتل کش» رون می‌سازد، اما عوارض جانبی دارد.

نائو تویاما (Nao Tōyama) صداپیشگی این شخصیت بامزه را برعهده دارد. این ویس اکتور جوان در انیمه‌های بسیاری حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه بیلزباب به جای شخصیت یوکو (Yuuko) و انیمه زندگی فاجعه‌بار سایکی کی به جای شخصیت های سوزومیا (Hii Suzumiya) صحبت کرده است.

اومیتو کاواسمی (Omito Kawasemi)

او یک کارآگاه بسیار باهوش و کاردرست است که رکورد بیشترین پرونده حل شده در کل ژاپن را دارد. کاواسمی از همکاران قدیمی امامیا است. ویس اکتور دوست داشتنی و معروف او کسی نیست جز جون فوکویاما (Jun Fukuyama).

فوکویاما تاکنون شخصیت‌های بسیاری را برای ما خاطره‌انگیزتر کرده است. همچنین یکی از ویژگی‌های این ویس‌اکتور این است که نقش‌های بسیار متنوع و منحصر به فردی را دوبله می‌کند. از بین نقش‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به لولوش در انیمه کد گیاس، گرل سوتکلیف (Grell Sutcliff) در انیمه خادم سیاه و نیکایدو در انیمه تسورونه اشاره کرد.

اسپیتز فیر (Spitz Feier)

شخصیت های انیمه رون کامونوهاشی کارآگاه دیوانه

یکی دیگر از شخصیت‌های انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه اسپیتز فیر است. او مربی ردیابی در آکادمی کارآگاهی بلو بوده که برای بررسی اینکه آیا رون ممنوعیت کارآگاهی خود را نقض می کند یا خیر، فرستاده می‌شود. با این حال، هدف واقعی او این است که ران به او کمک کند تا برادر گمشده‌اش را پیدا کند. اسپیتز با رون و توتومارو دوست می‌شود و به آن‌ها در موارد مختلف کمک می‌کند.

تاکو یاشیرو (Taku Yashiro) صدا پیشه این شخصیت است. یاشیرو در انیمه‌های همچون انیمه به تو ای ابدی به جای شخصیت گوگو و در انیمه رورونی کنشین به جای شخصیت ساگارا سانوسوکه (Sagara Sanosuke) صحبت کرده است.

نقد انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه

انیمه Ron Kamonohashi: Deranged Detective براساس مانگایی با همین نام نوشته و تصویرگری شده توسط آکیرا آمانو (Akira Amano) ساخته شده است. مانگای این اثر دارای 12 ولوم بوده که از سال 2020 تاکنون در حال انتشار است.

زمان پخش انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه به 2 اکتبر 2023 (10 مهر 1402) برمی‌گردد. این انیمه را آقای شوتا ایهاتا (Shōta Ihata) در استودیو Diomedéa کارگردانی کرده است. همچنین تعداد قسمت های انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه نیز 13 قسمت پیش‌بینی شده است. ژانر انیمه رون کامونوهاشی کارآگاه دیوانه را نیز می‌توان کارآگاهی، کمدی، رازآلود و معمایی به حساب آورد.

همانطور که پیش‌تر گفتیم این انیمه حالتی اپیزودیک دارد؛ بدین معنی که هر قسمت چالش جدیدی گریبان‌گیر شخصیت‌های اصلی آن می‌شود. با این حال، نویسنده این اثر، از یک خط داستان مشخص نیز استفاده کرده است. آکادمی کارآگاهی بلو که کومونوهاشی در گذشته در آن درس می‌خواند به محض این که مطلع می‌شود او دوباره فعالیت‌های کارآگاهی خود را از سر گرفته است، به دنبال او می‌آید. این سبب بروز مشکلاتی برای او و توتو خواهد شد.

داشتن خط داستانی مشخص در کنار پرونده‌های جدیدی که هر قسمت دو کارآگاه ما حل می‌کنند، سبب جذاب‌تر شدن انیمه شده است. این که هر قسمت منتظر باشیم تا موانع پیش روی توتو و رون را ببینیم و پا به پای آن‌ها این موانع را از سر راه برداریم، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

علاوه بر پیچیدگی داستان، شخصیت‌های این انیمه نیز هوشمندانه طراحی شده‌اند. کومونوهاشی صریح که هر چه را که فکر می‌کند به زبان می‌آورد و توتومارو ساده‌لوح و مهربان که از کارهای او شگفت زده می‌شود. در کنار دیگر شخصیت‌ها، به زیبایی با هم هماهنگ شده و نقاط خالی و ضعف داستان را پر کرده‌اند. با تمام این اوصاف می‌توان گفت که این انیمه ارزش چند بار دیدن را دارد.

امتیازات انیمه Ron Kamonohashi: Deranged Detective

بررسی انیمه kamonohashi ron no kindan surui تاکنون در سایت‌های مختلفی صورت گرفته است. مخاطبین و طرفداران بسیاری نیز به آن رای داده‌اند. این انیمه در سایت IMDb توانسته نمره 7.5 و در سایت محبوب اوتاکوها یعنی سایت MyAnimeList نیز نمره 7.5 را به دست آورد.

کلام آخر

معرفی انیمه رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه را به پایان رساندیم. این انیمه کمدی و کارآگاهی در روزهای زیبای پاییزی مهمان شما خواهد بود. امیدواریم از دیدن آن لذت برده و فراموش نکنید بعد از دیدن آن نظرات ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو