نقد و بررسی بازی V Rising

نقد و بررسی بازی V Rising


منبع: پلازا

3

1402/7/29

07:45


نقد و بررسی بازی V Rising

برخلاف آن چیزی که فکر میکنید بازی V Rising هنوز بطور رسمی منتشر نشده و هنوز در حالت ارلی اکسس قرار داشته است که اخبار خوشایند جدیدی بدستمان رسیده که قرار است بازی در فاز رسمی و اصلی قرار گیرد. جهت نقد و بررسی بازی V Rising باما همراه باشید.

بازی وی ریسینگ محصولی شگرف در سبک بازی های جهان باز و بقاء بوده که باید در سرزمین های مختلفی به دنبال اقلام مورد نیاز جهت ساخت و ساز قلعه تان باشید. فارغ از این موضوع المان های بسیاری در بازی وجود داشته که به شکل عجیب و غریبی هنوز برای گیمرها معنایی ندارند. V Rising یکی از وسیعترین بازی هایی بوده که قرار است در قالب یک زاویه دید مناسب و گیم پلی روان در اختیار گیمرها قرار گیرد. در ادامه این مطلب پلازا به دلایل محبوبیت بازی در میان گیمرها اشاره خواهیم داشت.

فهرست مطالب

بازی V Rising

نقد و بررسی بازی V Rising

بازی وی ریسینگ محصول شرکت Stunlock Studios بوده که برای اولین بار به صورت آزمایشی در ماه می 2022 منتشر شد و هنوز با گذشت بیش از یکسال بطور رسمی منتشر نشده است. محدودیت پلتفرم یکی از عوامل رشد بازی بود که خوشبختانه Stunlock Studios توانست از پس آن به خوبی بربیاید زیرا در این زمینه بازی فقط برای رایانه های شخصی منتشر شد و خبری از کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس نبود. شاید این موضوع یک دلیل برجسته برای حضور بازی در لیست بهترین بازی های کامپیوتری جهان بوده است. رده بندی سنی بازی نیز 16+ تعیین شده است.

خوناشام تازه متولد شده

در طول گیم پلی بازی باید در نقش یک خوناشام تازه متولد شده ایفای نقش کنید. در بخش داستانی سرایی شاهد تلف شدن زمان نیستیم زیرا تمام خط داستانی روی گیم پلی بازی متمرکز شده است و این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل رشد بازی در طول یکسال بوده است.

دنیایی که در آن حضور دارید انسان ها بیشتر هم نوعان شمارا در سایه ها دنبال کرده اند و این موضوع دلیل بود تا نیروهای تاریکی با تکامل دادن شما به عنوان یک خوناشام قدرتمند به دنبال انتقام از انسان ها باشند. در طول گیم پلی بازی با باس فایت های بسیاری مواجه خواهید شد که بسیاری از انها از دنیای تاریکی دزده شده اند تا در برابر نیروهایی امثال شما از انها استفاده کنند. این موضوع سبب بوجود آمدن گیم پلی دشواری شده است که به آسانی نمیتوانید از سد مشکلات و نیروهای قرار گرفته در طول مراحل عبور نمایید.

نکته ای که میتواند مفید باشد در اختیار داشتن سلاح های متنوع بوده است که در شرایط مختلف قادر به استفاده از آنها خواهید بود. سلاح هایی که از زمان های قدیم به صورت افسانه باقی مانده اند و اگر نتوانید از قدرت انها برای شکست دشمنان استفاده کنید شاهد از بین رفتن قدرت های افسانه ای سرزمین های خود خواهید بود. چه خوب و چه بد شما در نقش یک شکارچی هستید که در این میان با تلفیق فناوری های نوین میتوانید از سد موانع عبور کنید. در ابتدای بازی لیستی از دشمنان ویژه برای شما نشانه گذاری خواهند شد که با شروع مراحل باید به دنبال انها باشید تا بتوانید امنیت هم نوعان خود را بار دیگر برقرار کنید.

ساخت و ساز دشوار

نقد و بررسی بازی V Rising

اگر با بازی V Rising اشنا هستید حتما میدانید که برای عبور از موانع نیاز به یک قلمرو یا قلعه خواهید داشت. برای ساخت و ساز قلعه چوبی نیاز به یکسری اقلام اولیه دارید که متاسفانه جمع آوری این موارد به کندی انجام میگیرد و در اکثر اوقات میتواند مشکلات متعددی را برایتان به ارمغان بیاورد. فارغ از این موضوع باید بدانید که V Rising به صورت رایگان چیزی ارائه نخواهد داد و هرچیزی که نیاز دارید باید خودتان را اثبات کنید تا در اختیارتان قرار گیرد. در زمان هایی که نیاز به انرژی دارید میتوانید به سراغ ماهیگیری بروید و یا از ذوب نمودن سنگ معدن برای چرخش اسیاب ها استفاده کنید که این موضوع با دستورالعمل های پیچیده بسیاری همراه بوده است.

فارغ از این موارد باید بدانید که بازی V Rising مملو از قدرت ها و نیروهای پیشرفت دهنده بوده که برای دستیابی به آنها باید مسیرهای مختلفی را پاکسازی کنید. ازادسازی قفل مراحل و پاداش در طول بازی بسیار دشوار بوده که همین موضوع یکی از اصلی ترین دلایل محبوب شدن بازی بوده زیرا گیمر را در شرایط دشوار بسیاری قرار میدهد. همین موضوع سبب شده تا با جمع آوری بیشتر منابع با محدودیت های بیشتری مواجه شوید که استفاده اصولی و صحیح از انها یک رکن مهم در V Rising بوده است.

خوناشام برای بقاء نیست!

موضوعی که وبسایت IGN به خوبی به آن پرداخته است در طول سال ها شاهد عدم بقاء خوناشام ها بوده ایم یعنی چنین نیروهایی برای بقاء ساخته نشده اند اما این بازی برخلاف تمام ساختارهایی که تا به امروز ثبت شده عمل نموده است. اگر دقت داشته باشید و تریلرهای بازی را مشاهده نموده باشید حتما دیده اید که در برخی مراحل باید به دنبال ساخت و ساز و المان های مربوط به بقاء باشید که این موضوع نه تنها میتواند روی تقویت گیم پلی تاثیر مثبتی داشته باشد بلکه میتواند گیمر را با سبک جدیدی از بازی های بقاء اشنا کند.

فارغ از این مبحث باید گفت که نیرو و منابع بسیاری در بازی وجود نداشته که به آسانی بتوانید از انها برای رشد خود استفاده کنید. دشواری جمع آوری منابع شمارا وادار خواهد نمود تا از منابع موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. سبک فانتزی بازی با موارد ذکر شده سبب خواهد شد تا بتوانید برای مدت زمان طولانی تری در بازی حضور داشته و سرگرم چالش هایی شوید که برایتان درنظر گرفته شده است.

در سبک آنلاین بازی میتوانید این موضوع را با خیال آسوده تری دنبال کنید زیرا ذخیره سازی اقدامات انجام شده به شکل بهتری انجام خواهد گرفت اما در بخش آفلاین این موضوع با محدودیت مواجه بوده که باید دقیقا بخش مربوط را به سطحی که بازی تعیین میکند برسانید تا بتوانید بازی را ذخیره سازی کنید. در بخش PVP بازی رقابت های بسیار خوبی میان شما و دیگر گیمرها برپا خواهد شد که این مورد نیز برای تقویت گیم پلی مفید بوده است.

طراحی و صدای عالی

نقد و بررسی بازی V Rising

شرکت توسعه دهنده بازی در بخش ظاهری از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 استفاده نموده که این امر سبب شده تا شاهد کیفیت بسیار خوبی در طول مراحل باشیم. فارغ از این مبحث باید بدانید که در هربروز رسانی این بخش با ساختارهای بهتری آپدیت خواهد شد تا گیمرها به صورت مداوم با موارد جدیدی که شایسته اش هستند سروکار داشته باشند. استفاده از المان های صوتی ویژه یکی دیگر از دلایل تقویت گیم پلی و محبوبیت بازی بوده است زیرا میتوانید صداهایی را بشنوید که به شکل کاملا اصولی توسعه یافته اند. با این وجود میتوان گفت که بازی V Rising یکی از بهترین های سال 2022 بوده که برخلاف انتظارات توانست به خوبی ایفای نقش کند و سبب سرگرمی گیمرهای بسیاری از سراسر جهان باشد.

جهت اجرای بازی نیازی به سیستم های گیمینگ قوی نخواهید داشت زیرا برای بازی سیستم حداقلی زیر درنظر گرفته شده است:

  • OS: Windows 10 64 bit
  • Processor: Intel Core i5-6600, 3.3 GHz or AMD Ryzen 5 1500X, 3.5 GHz
  • Memory: 12 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti (Maxwell or newer), 2 GB or AMD Radeon R7 360, 2 GB
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Storage: 7 GB available space
  • Additional Notes: Minimum System Requirements might change in the future

اما اگر سیستم بهتری را در اختیار دارید میتوانید کیفیت بهتری را در خروجی دریافت کنید که امکان تنظیم نمودن کیفیت بازی بسته به سخت افزار وجود داشته است. سیستم پیشنهادی که از سوی توسعه دهنده برای گیمرها درنظر گرفته شده است به شرح زیر میباشد:

  • OS: Windows 10 64 bit
  • Processor: Intel Core i5-11600K, 3.9 GHz or AMD Ryzen 5 5600X, 3.7 GHz
  • Memory: 12 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1070, 8 GB or AMD Radeon RX 590, 8 GB
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Storage: 7 GB available space
  • Additional Notes: Recommended System Requirements might change in the future

سخن پایانی

نقد و بررسی بازی V Rising به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید قرار است با یکی از بهترین بازی های قرن سروکار داشته باشید. امتیاز بالای بازی بازگو کننده کیفیت بالای آن بوده است که اگر هنوز با ابهام مواجه هستید پیشنهاد میشود برای مدت کوتاهی بازی را اجرا کنید تا بتوانید شاهد ساختار های تقویت یافته بازی باشید. نظر شما نسبت به بازی وی ریسینگ چیست؟ شما عزیزان میتوانید نظرات خود نسبت به مقاله نقد و بررسی بازی V Rising را بیان کنید که با انجام اینکار به تقویت مقاله از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو