بررسی ناتینگ فون 1 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

بررسی ناتینگ فون 1 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد


منبع: تکراتو

3

1402/7/29

07:59


در این مطلب به بررسی ناتینگ فون 1 می‌پردازیم؛ یک محصول کاملاً متفاوت از یک شرکت لندنی با طراحی شفاف و سخت‌افزاری قدرتمند.

بررسی ناتینگ فون 1 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب به بررسی ناتینگ فون 1 می‌پردازیم؛ یک محصول کاملاً متفاوت از یک شرکت لندنی با طراحی شفاف و سخت‌افزاری قدرتمند.

فون 1 دومین محصول سخت‌افزاری شرکت ناتینگ است. محصولات قبلی این شرکت ایربادهای بی سیمی بودند که در سال‌های 2021 و 2022 به بازار عرضه شدند. عناصر طراحی خاص این محصولات حالا در گوشی‌های این شرکت هم مشاهده می‌شود.

ناتینگ فون 1 محصولی متفاوت از گوشی‌های موجود در بازار است؛ طراحی پشت این گوشی با آنچه در سایر موبایل‌های امروزی بازار دیده می‌شود کاملاً فرق دارد و در ساخت آن از سخت‌افزار و نرم‌افزاری بسیار قدرتمند و کامل استفاده شده است.

البته دوربین‌های این گوشی چندان پیشرفته نیستند و ماندگاری شارژ این گوشی زیاد نیست؛ اما در مجموع بررسی ناتینگ فون 1 نشان می‌دهد که این گوشی یک محصول توانمند است که انتظارات خیلی از کاربران را برآورده می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بررسی ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1، اولین گوشی هوشمند شرکت ناتینگ با قابلیت‌هایی مثل اینترنت فایوجی، نمایشگر 120 هرتزی OLED، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 778G پلاس، دوربین 50 مگاپیکسلی و طراحی بسیار متفاوت است. این گوشی هم مثل بیشتر گوشی‌های امروزی بدون شارژر به دست کاربران می‌رسد.

بررسی ناتینگ فون 1

بررسی ناتینگ فون 1

جدول زیر مشخصات ناتینگ فون 1 را نشان می‌دهد؛ پس از آن با بررسی کامل این محصول همراه شما هستیم.

بررسی ناتینگ فون 1 مشخصات ناتینگ فون 1
طراحی و ساختار
  • 159.2×75.8×8.3 میلی‌متر
  • 193.5 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس 5) و فریم آلومینیومی
  • گواهی IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • چند چراغ ال‌ای‌دی در پنل پشت (اعلان‌ها، وضعیت شارژ، دور ماژول دوربین)
  • چراغ چشمک زن قرمز پشت (وضعیت ضبط ویدیو)
  • رنگ بندی مشکی و سفید
نمایشگر
  • OLED، نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از +HDR10، روشنایی 500 نیت typ و 1200 نیت peak
  • 6.55 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.8 درصد
  • رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 402 ppi
  • گوریلا گلس 5
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار اندروید 12 قابل ارتقاء به اندروید 13، رابط کاربری Nothing OS 2.0
تراشه
  • اسنپدراگون 778G+ 5G (6 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (1 هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 3 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 642L
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • رم 12 با حافظه 256 گیگابایت
  • نوع حافظه داخلی UFS 3.1
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید 24 میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/1.56 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر، PDAF و OIS
  • 50 مگاپیکسل،‌ لنز اولترا واید با پوشش 114 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/2.76 اینچ، سایز پیکسل 0.64 میکرومتر، فوکوس خودکار
  • فلش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیو 4K با سرعت 30 فریم‌برثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم‌برثانیه، gyro-EIS و live HDR
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.1 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 33 وات، PD3.0 ،QC4، شارژ صد درصد طی 70 دقیقه (به ادعای کمپانی)
  • شارژ بی‌سیم 15 وات
  • شارژ معکوس 5 وات
صدا
  • اسپیکرهای استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دوبانده
  • بلوتوث نسخه 5.2، A2DP ،LE
  • NFC
  • GPS ،GLONASS ،BDS ،GALILEO ،QZSS
  • USB Type-C 2.0 با پشتیبانی از OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما
قیمت ناتینگ فون 1 449 دلار – از 16,799,000 تا 22,850,000 تومان

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر طراحی و ساختار

طراحی ناتینگ فون 1 با سایر گوشی‌های امروزی تفاوت زیادی دارد به همین دلیل استفاده از این محصول و در دست گرفتن آن تجربه کاملاً خاصی محسوب می‌شود.

بررسی ناتینگ فون 1

طراحی ناتینگ فون 1 شباهت زیادی به طراحی آیفون 12 شرکت اپل دارد چون در این گوشی هم از یک فریم فلزی تخت با گوشه‌های گرد، قسمت جلو و پشت صاف و سیستم دو دوربینه استفاده شده که کمی نسبت به گوشی اپل بزرگتر است و اجزای داخلی آن دیده می‌شوند! چون قسمت پشت این گوشی طراحی کاملاً شفافی دارد.

قبلاً هم گوشی‌هایی با طراحی شفاف به بازار عرضه شده بودند؛ اما معمولاً یا فقط بخشی از قطعات داخلی آنها دیده می‌شد (مثل اچ‌تی‌سی U12 پلاس) یا اینکه این قطعات کاملاً فیک بودند (مثل شیائومی می 8 نسخه اکسپلورر). اما ناتینگ، طوری این گوشی را طراحی کرده که اجزای داخلی قابل مشاهده آن، هم کاربردی باشند و هم زیبایی گوشی را افزایش دهند.

با وجود استفاده از گوریلا گلس 5 برای پشت این گوشی، طراحی ناتینگ فون 1 به صورتی است که اثر انگشت به راحتی روی گوشی باقی نمی‌ماند و در صورت ایجاد لک انگشت هم می‌توان به راحتی آن را پاک کرد. اما قاب شفافی که برای ناتینگ فون 1 در جعبه این گوشی قرار گرفته، راحت‌تر دچار لک می‌شود و پاک کردن این قاب نسبت به خود گوشی کمی سخت‌تر است.

بررسی Nothing Phone 1

بررسی Nothing Phone 1

با وجود طراحی زاویه دار ناتینگ فون 1، لبه‌های این گوشی یک انحنای ظریف دارند تا نگه داشتن گوشی در دست کاملاً راحت باشد. بعلاوه، وزن این گوشی (193.5 گرم) از آنچه نسبت به طراحی آن انتظار می‌رود، سبک‌تر است.

دکمه پاور سمت راست و دو دکمه کنترل صدا در سمت چپ گوشی به راحتی در دسترس قرار دارند و برای استفاده از آنها نیازی به فشردن شدید این دکمه‌ها نیست. وجود گواهینامه IP53 هم باعث شده که این گوشی در شرایطی مثل بارش باران سبک، قابل استفاده باشد و شن و خاک به داخل آن نفوذ نکند؛ اما نباید این گوشی را داخل آب غرق کرده یا در جایی مثل لب ساحل رها کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو F5

بررسی پوکو X5 پرو

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر نمایشگر

نمایشگر ناتینگ فون 1 با یک پنل فول اچ‌دی پلاس 6.55 اینچی OLED ساخته شده که از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و از قابلیت‌های +HDR10 و رنگ‌های 10 بیت برخوردار است.

نمایشگر ناتینگ فون 1

در اطراف نمایشگر ناتینگ فون 1 حاشیه‌هایی کمی پهن وجود دارند؛ اما ضخامت این حاشیه‌ها در سرتاسر گوشی یکسان و منسجم است (کاری که انجام آن از منظر مهندسی همیشه آسان نیست). این قابلیت به دلیل استفاده از یک نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر به جای پنل‌های محکم‌تر، اما ارزان قیمت‌تر میسر شده است.

دوربین جلوی گوشی، در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر قرار گرفته و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر هم در قسمت پایین و نزدیک به لبه پایینی پنل قرار دارد.

زمانی که کل نمایشگر خاموش باشد، یک حلقه کمرنگ که محل قرار گرفتن حسگر اثرانگشت را نشان می‌دهد، روشن می‌شود و با وجود اینکه این گوشی قابلیت raise-to-wake (برداشتن گوشی برای روشن شدن) را دارد، می‌توانید بدون روشن کردن نمایشگر هم روی حسگر اثرانگشت ضربه بزنید تا صفحه گوشی روشن شده و به آن دسترسی پیدا کنید.

رزولوشن فول اچ‌دی پلاس این پنل هم باعث ایجاد تصاویری بسیار واضح می‌شود که برای لذت بردن از محتوای شبکه‌های اجتماعی و استریم کردن ویدیوها بسیار مناسب است. روشنایی این نمایشگر در حالت معمولی 500 نیت و در اوج 1200 نیت است.

تکنولوژی OLED نمایشگر ناتینگ فون 1 امکان ایجاد تصویری خوشرنگ و شاداب را فراهم کرده که دو پروفایل رنگی مختلف دارد؛ یعنی Alive (حالت پیش‌فرض) و حالت استاندارد که رنگ‌هایی طبیعی‌تر و خنثی‌تر دارد و با اسلایدر تنظیم دمای رنگ هم می‌توان رنگ‌ها را دقیق‌تر تنظیم کرد.

نمایشگر ناتینگ فون 1

نمایشگر ناتینگ فون 1

نرخ نوسازی 120 هرتز نمایشگر ناتینگ فون 1 در ترکیب با نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز باعث شده که کار کردن با این موبایل بسیار روان باشد. نرخ نوسازی پویا در نمایشگر ناتینگ فون 1 به افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش مصرف باتری کمک می‌کند؛ یعنی نرخ نوسازی به صورت خودکار و بر اساس آنچه که با گوشی انجام می‌دهید، افزایش و کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو X5

بهترین گوشی های 2023

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر رابط کاربری Glyph

طراحی شفاف پنل پشت ناتینگ فون 1 یکی از ویژگی‌هایی است که در نگاه اول جلب توجه می‌کند؛ اما مهم‌ترین ویژگی در طراحی این گوشی، رابط کاربری Glyph است. این رابط از یکسری ال‌ای‌دی سفید تشکیل شده که پشت گوشی چیده شدند و به نوعی نقش چراغ اعلان را بازی می‌کنند.

این ال‌ای‌دی‌ها به صورت یکسری نوار نورانی در اطراف قسمت‌هایی مثل ماژول دوربین و سیم پیچ شارژ بی‌سیم گوشی قرار گرفته‌اند و هر یک از این قسمت‌ها به صورت مجزا از بقیه روشن می‌شود.

مشخصات ناتینگ فون 1

با استفاده از منوی تنظیمات رابط کاربری Glyph می‌توانید مشخص کنید که این چراغ‌ها در چه مواقعی به چه رویدادهایی واکنش نشان دهند. در حالت پیش‌فرض، برای هر یک از این عناصر، یکی از صداهای اعلان و زنگ‌های برند ناتینگ اختصاص یافته و الگوهای لمسی و چراغ‌های مختلف (از نظر میزان روشنی و نوع حرکت) کاملاً با این صداها هماهنگ هستند.

اما کاربرد این چراغ‌ها فراتر از نمایش اعلان است و میزان شارژ گوشی را برای هر دو حالت شارژ باسیم و شارژ بی‌سیم معکوس نشان می‌دهند؛ همچنین این چراغ‌ها مشخص می‌کنند که دستیار گوگل چه زمانی در حال گوش دادن به دستورات شما است و در هنگام عکاسی پرتره یا ضبط ویدیو هم نقش یک چراغ با نور ملایم را دارند.

می‌توانید برای مخاطبان خودتان، زنگ و الگوی glyph خاصی تعریف کنید؛ اما قطعاً جای زیادی برای گسترش این قابلیت به اعلان‌های اپلیکیشن‌ها و کارهای درون بازی وجود دارد. همچنین وجود قابلیتی برای تعریف الگوهای glyph دلخواه در کنار زنگ‌ها و صداها می‌توانست بسیار مفید باشد.

مشخصات ناتینگ فون 1

مشخصات ناتینگ فون 1

خوشبختانه تیم ناتینگ در هنگام رونمایی از این گوشی اعلام کرد که توسعه جنبه‌های مختلفی از فون 1 از جمله رابط کاربری glyph همچنان ادامه خواهد داشت و حالا که این گوشی روانه بازار شده، قطعاً نظرات کاربران تأثیر زیادی در توسعه و طراحی این محصول خواهد داشت.

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر نرم‌افزار

قبل از رونمایی ناتینگ فون 1، شرکت ناتینگ یک نسخه خاص از رابط کاربری خودش را منتشر کرده بود که روی گوشی‌های برخی از برندها قابل نصب بود؛ اما قطعاً تجربه کاربری نرم‌افزاری روی خود این گوشی کاملاً متفاوت است.

فونت ماتریس نقطه‌ای این برند که در سخت‌افزار آن مشاهده می‌شود (از جمله روی پشتی شیشه‌ای و حتی در خشاب سیم‌‌کارت) در رابط کاربری ناتینگ فون 1 موسوم به Nothing OS هم وجود دارد.

مشخصات ناتینگ فون 1

رابط کاربری Nothing OS به‌نوعی شبیه به رابط‌های کاربری اختصاصی موتورولا و گوگل برای اندروید است که یکسری تغییرات خاص در آن ایجاد شده؛ مثلاً می‌توان پوشه‌ها را بزرگتر کرد تا فضای 2×2 از صفحه اصلی را اشغال کنند. همچنین می‌توان بین ویجت‌های تنظیمات فوری جابه‌جا شد و غیره.

برخی از این قابلیت‌ها، مثل میانبر کنترل خانه هوشمند در صفحه قفل بسیار قدرتمند به نظر می‌رسند؛ اما باز هم این رابط کاربری جای ارتقاء و اضافه شدن قابلیت‌های جدید را دارد تا تجربیات کاربری با این محصول ناتینگ ارتقاء پیدا کند.

ناتینگ اعلام کرده که برای این گوشی سه سال آپدیت نرم‌افزار و چهار سال آپدیت سیستم عامل منتشر می‌کند که این استراتژی، جذابیت و ارزش ناتینگ فون 1 را برای کاربران افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 20 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 30 میلیون

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر اسپیکر و کیفیت صدا

بررسی Nothing Phone 1 را با نگاهی به سیستم صوتی این گوشی ادامه می‌دهیم. با توجه به اینکه اولین محصول ناتینگ یک ایرباد بلوتوث بوده، جای تعجب نیست که این گوشی هم جک هدفون ندارد.

بررسی ناتینگ فون 1

بررسی ناتینگ فون 1

قابلیت جفت شدن سریع ناتینگ باعث شده که اتصال ایرباد (مثل Nothing Ear 1 و Ear Stick خود این شرکت) به گوشی به‌سرعت و راحتی انجام شود.

همچنین این گوشی موبایل از اسپیکر استریو برخوردار شده، اما قدرت صدای دو اسپیکر در یک حد نیست. حجم بیشتری از قدرت صدا از اسپیکر پایینی پخش می‌شود و اسپیکر بالایی صداهای متوسط و اوج را پخش می‌کند.

وضوح صدای اسپیکرهای ناتینگ فون 1 حتی برای بیشترین میزان شدت صدا، بسیار بالا است و هیچ اعوجاجی در صدا شنیده نمی‌شود. تفکیک صدای اسپیکرها هم با دقت و قدرت بالایی انجام می‌شود.

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر عملکرد

یکی از مهم‌ترین مشخصات ناتینگ فون 1 که پیش از رونمایی از این گوشی اعلام شده بود، انتخاب چیپست نسبتاً قدیمی اسنپدراگون 778G پلاس برای این محصول بود. در کنار این تراشه از 8 گیگابایت رم استفاده شده اما حداکثر میزان رم این گوشی به 12 گیگابایت می‌رسد.

بررسی ناتینگ فون 1

بررسی Nothing Phone 1 و استفاده از این گوشی در شرایط واقعی نشان می‌دهد که با وجود استفاده از چنین پردازنده قدیمی، نتیجه این انتخاب چندان هم بد نبوده است.

تراشه 778G پلاس در تست‌های بنچمارک به دستاوردهای خاصی دست پیدا نکرده، اما قدرت این تراشه برای انجام کارهای مختلف، از مالتی تسکینگ با تقسیم نمایشگر گرفته تا گیمینگ معمولی کافی است. این پردازنده کال آف دیوتی موبایل را با تنظیمات گرافیکی Very High و حداکثر نرخ فریم به صورت کاملاً روان اجرا می‌کند.

چالش اصلی این است که پس از استفاده‌های طولانی مدت هم قدرت فون 1 در این سطح باقی بماند و اینکه ناتینگ بتواند کیفیت عملکرد فعلی را پس از یک سال رفع باگ، آپدیت امنیتی و ارتقای قابلیت‌ها، حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 15 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر باتری و ماندگاری شارژ

همان‌طور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 1 اشاره شده، این گوشی یک باتری 4500 میلی آمپرساعتی دارد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که ماندگاری شارژ این باتری چندان زیاد نیست.

بررسی Nothing Phone 1

بررسی Nothing Phone 1

با یک بار شارژ این گوشی می‌توانید کارهایی مثل همگام‌سازی ایمیل‌ها، حدود 45 دقیقه استریمینگ، یک ساعت استفاده از شبکه‌های اجتماعی، استفاده سبک از دوربین، حدود 20 دقیقه وبگردی و پیام‌رسانی و همچنین 15 دقیقه بازی را انجام دهید. در مجموع، با استفاده متوسط می‌توان انتظار داشت که ماندگاری شارژ این گوشی به حدود یک روز برسد.

ناتینگ فون 1 ظرف 30 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود؛ البته، در صورت استفاده از یک آداپتور سازگار با فناوری PD 3.0/Quick Charge 4.0 که با حداکثر سرعت شارژ 33 واتی این گوشی تطبیق داشته باشد.

باتری ناتینگ فونن 1

ناتینگ یک آداپتور 45 واتی (با قیمت حدود 35 یورو) برای این گوشی در نظر گرفته که باید آن را جداگانه بخرید؛ چون در جعبه گوشی فقط یک کابل تبدیل USB-C به USB-C وجود دارد.

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر دوربین

در جدول مشخصات ناتینگ فون 1 اشاره کردیم که دوربین ناتینگ فون 1 متشکل از دو حسگر 50 مگاپیکسلی پشت و یک حسگر 16 مگاپیکسلی سلفی است.

دوربین ناتینگ فون 1

حسگر اصلی IMX766 سونی که تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال (OIS) هم دارد، در خیلی از گوشی‌های امروزی مثل شیائومی 12 و وان پلاس نورد 2 به کار رفته و حسگر بعدی دوربین ناتینگ فون 1 یک حسگر 50 مگاپیکسلی اولتراواید JN1 سامسونگ است.

عکاسی با دوربین ناتینگ فون 1 لذت زیادی دارد چون شاتر دوربین این گوشی در نور روز و همچنین در نور مصنوعی سرعت عمل بالایی داشته و حسگر 50 مگاپیکسلی اصلی گوشی هم تصاویری با جزئیات زیاد، رنگ‌های زیبا و اشباع کافی ثبت می‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که تصاویر این گوشی برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مناسب باشند.

وقتی با حسگر اصلی از سوژه‌های نزدیک عکاسی می‌کنید، یک جلوه بوکه زیبا در تصاویر ایجاد می‌شود که باعث شده تصاویر کلوزاپ گوشی نسبت به حالت ماکروی اختصاصی (که به جای حسگر اصلی از حسگر اولتراواید استفاده می‌کند) جذابیت بیشتری داشته باشند.

تصاویر دوربین اولتراواید گوشی نسبت به دوربین اصلی جزئیات کمتر، رنگ‌های خنثی‌تر و محدوده پویای کمتری دارند. با این وجود، این دوربین هم کیفیت خوب و زاویه دید 114 درجه‌ای دارد که فرصت بیشتری برای خلاقیت در عکاسی ایجاد می‌کند.

تفاوت بین حسگرها در نور کم بیشتر می‌شود، به‌خصوص از نظر محدوده پویا و جزئیات تصویر. اما دمای رنگی تصویر در حالت Night Mode با حسگر اولتراواید گرم‌تر است که این ویژگی جذابیت تصاویر را افزایش می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی دوربین سلفی گوشی، تشخیص دقیق لبه‌ها در حالت پرتره و اضافه کردن یک سطح جلای جدید روی تصویر است که باعث می‌شود کیفیت تصاویر گوشی در حد تصاویر یک دوربین قدرتمندتر باشد.

دوربین ناتینگ فون 1 قابلیت ضبط ویدیوهای 1080 پیکسلی با نرخ 60 فریم‌برثانیه و ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه را دارد. سیستم لرزشگیر EIS و OIS گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارند. اما بهتر بود که امکان جابه‌جایی بین حسگرهای اصلی و اولتراواید حین ضبط ویدیو وجود داشته باشد.

بررسی ناتینگ فون 1 از نظر قیمت

ناتینگ فون 1 تابستان سال 2022 رونمایی شده و پس از چند روز در اروپا، انگلیس، هند، ژاپن، هنگ کنگ و استرالیا عرضه شد. پاییز سال 2022 هم ناتینگ اعلام کرد که در حال مذاکره با آمریکایی‌ها است تا گوشی‌های این شرکت به بازار آمریکا هم راه پیدا کنند.

قیمت ناتینگ فونن 1

قیمت ناتینگ فونن 1

قیمت ناتینگ فون 1 با 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب 469 و 499 یورو است. همچنین قیمت این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 549 یورو اعلام شده است.

قیمت ناتینگ فون 1 برای اولین گروه از خریداران مقداری تخفیف داشته و این شرکت یک سیستم دعوت هم داشت که با استفاده از آن، افراد می‌توانستند وارد فهرست مجاز برای ثبت پیش سفارش فون 1 شوند. این گوشی در بازار ایران با قیمت 16,799,000 تا 22,850,000 تومان به فروش می‌رسد.

جمع‌بندی

قطعاً طراحی ناتینگ فون 1 اولین ویژگی این گوشی است که در اولین نگاه، مخاطبان را به خود جلب می‌کند. شرکت ناتینگ، درس‌های خوبی از طراحی و عرضه اولین محصولات خودش گرفته و طراحی گوشی موبایل این شرکت هم بسیار فراتر از حد انتظار است. وجود قابلیت‌هایی مثل قاب پشت شفاف و سیستم نورپردازی خاص این گوشی که ابتکار و نوآوری‌های جدید و متفاوتی را به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی کرده‌اند، می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

سوالات متداول

ناتینگ فون 1 ساخت چه شرکتی است؟

ناتینگ، یک شرکت لندنی است که تحت هدایت کارل پی (Carl pi) فعالیت می‌کند. کارل پی هم‌بنیانگذار وان پلاس است که یکی از برندهای شناخته شده چینی محسوب می‌شود.

آیا ناتینگ فون 1 ضد آب است؟

وجود گواهینامه IP53 باعث شده که این گوشی در شرایطی مثل بارش باران سبک قابل استفاده باشد و شن و خاک به داخل آن نفوذ نکند؛ اما نباید این گوشی را داخل آب غرق کرده یا در جایی مثل لب ساحل رها کنید.

قیمت ناتینگ فون 1 چقدر است؟

قیمت ناتینگ فون 1 با 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب 469 و 499 یورو است. همچنین قیمت این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 549 یورو اعلام شده است. این گوشی در بازار ایران با قیمت 16,799,000 تا 22,850,000 تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

منبع:  techradar

نظر شما درباره بررسی ناتینگ فون 1 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو