درخواست کمک اتحادیه اروپا از ایران برای آرام کردن تنش های منطقه

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/1

12:05


ساعدنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر امورخارجه ایران ‌خاطرنشان کرد که از تهران خواسته است تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند.

درخواست کمک اتحادیه اروپا از ایران برای آرام کردن تنش های منطقه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وکوی تلفنی خود با وزیر امورخارجه کشورمان خبر داد.

وی نوشت: با حسین امیرعبداللهیان درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کردم. موضع اتحادیه اروپا در همه حال برای محکومیت تروریسم و محافظت از غیر نظامیان روشن است.

بورل ادامه داد: به نفع همه است که از گسترش درگیری‌ها جلوگیری شود. از ایران نیز خواستم تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند.

نوار غزه پس از عملیات غافلگیرکننده جبهه مقاومت فلسطین (حماس) علیه شهرها و شهرک‌های صهیونیستی موسوم به «طوفان الاقصی» هدف حملات سهمگین رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که در نتیجه آن بیش از 2800 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان بی دفاع فلسطینی در غزه در حالی ادامه می‌یابد که این رژیم از ساکنان مناطق شمالی نوار غزه خواسته است تا هرچه سریعتر خانه‌های خود را ترک کنند تا آنها بتوانند عملیات زمینی را در این منطقه آغاز کنند.

حسین امیرعبداللهیان شامگاه دوشنبه علاوه‌براین با همتایان خود از تونس، مالزی و پاکستان درباره تحولات اخیر در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کرد.

وی در جریان این گفت‌وگوهای خود بر ضرورت توقف فوری کشتار و جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه و ارسال سریع کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه ایران همچنین هشدار داد: زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو