بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن


منبع: پلازا

3

1402/8/1

12:22


بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

همانطور که کم و بیش میدانید برند پلی استیشن میزبان عناوین اول شخص ثابت بسیاری بوده که بسیاری از محبوب ترین آنها مربوط به دهه 2000 بوده است که در این مقاله نگاهی به بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن خواهیم داشت.

از زمان آغاز بکار کردن پلی استیشن در دهه 90 این برند در طول دهه های بسیار بازی های بسیار خوبی را منتشر نمود که بسیاری از آنها درصد بالایی از سرگرمی را برای گیمرها به ارمغان آوردند. یکی از طلایی ترین این نسل ها مربوط به دهه 2000 بوده است که در ادامه این مطلب پلازا قصد داریم شما را با بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن آشنا کنیم که بی تردید انتخاب این بازی ها از لحاظ فنی و رتبه بندی انجام گرفته است که میتواند بار دیگر شمارا با خاطرات خوب قدیمی آشنا کند.

فهرست مطالب

بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

امروزه کمپانی سونی روی بازی های گرافیکی و مطرح بسیاری برای پلی استیشن 5 تمرکز نموده است و این موضوع سبب شده تا بسیاری از بازی های قدیمی که پایه و اساس این کمپانی ژاپنی بوده اند کم کم فراموش شوند. به همین دلیل برای تجدید فراش با بازی های قدیمی این عرصه تصمیم داریم تعدادی از محبوب ترین بازی های تاریخی را برایتان معرفی نماییم که پیشنهاد میشود تا انتهای لیست با ما همراه باشید.

1. Resident Evil 4

بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

فرقی نمیکند که کامپیوتر یا پلی استیشن و یا ایکس باکس داشته باشید زیرا بسیاری از گیمرها معنای واقعی ترس را از طریق سری بازی های رزیدنت اویل فهمیدند. مجموعه ای قدرتمند و عالی که توانست برای سالیان دراز گیمرهای متعددی را به سمت خود جذب کند. بازی Resident Evil 4 یکی از بهترین بازی های پلی استیشن بود که از همان زمان های اولیه انتشار توانست نظرات بسیاری را به سمت خود جذب کند که در ادامه اطلاعات بیشتری را از آن در اختیارتان قرار خواهیم داد.

Resident Evil 4 یک بازی تیراندازی و ترسناک سوم شخص با تلفیق سبک های اکشن و ترسناک بود که از همان روز های اولیه انتشار توانست مکانیک های وحشتناک بسیار خوبی را در اختیار گیمرها قرار دهد. این فرنچایز موفق یکی از اصلی ترین دلایل خود را مدیون Resident Evil 4 بوده که باید بدانید این نسخه از بازی به نسبت نسخه قبل و حتی بعد از خود رشد بسیار خوبی را دریافت نمود به نحوی که توانست امتیاز بالایی را از پلتفرمهای مختلف از کاربران کسب کند. در ادامه لیست جهت معرفی بازی های بیشتر باما همراه باشید.

2. Grand Theft Auto IV

بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

کمتر دیده میشود که عناوین راک استار بد از آب در بیایند زیرا رشد بازی های امروزی که سبب تنوع پذیری بالایی بوده را میتوان مدیون شرکت های قدیمی و قدرتمند نظیر راک استار دانست. در این زمینه Grand Theft Auto IV یک محصول جهان باز و کلیدی از این برند بود که با روایت گری عالی خود در سال 2008 توانست نظرات جهانی را به سمت خودش جذب کند. این بازی محبوب با داستانی قهرمانانه و جذاب در کنار ساختارهای کلیدی جدید توانست به این محبوبیت دست پیدا کند.

Grand Theft Auto IV در مورد قهرمانی بنام نیکو بلیک بوده که با اربابان جنایت شهر لیبریتی رو به رو میشود. وی از گذشته تاریک و شوم خود دور شده و به هیچ وجه قصد ندارد آنرا برگرداند و برای جلوگیری از این موضوع از انجام هرکار خلافی طفره میرود. زمانی که داستان و شرایط بازی Grand Theft Auto IV علیه نیکو میشود راهی جز بازگشت به اصل خود را نداشته و مجبور میشود در برابر نیروهای ظالمی که به دنبال پول های بیشتر از طریق فسار هستند ایستادگی کند. گیم پلی چند جانبه و طولانی بازی میتواند شمارا برای مدت زمان بسیار سرگرمی نماید که یکی از دلایل برجسته محبوبیت بازی گیم پلی اصلی آن بوده است.

3. Metal Gear Solid 3: Snake Eater

بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

Metal Gear Solid 3: Snake Eater از لحاظ زمانی به عنوان بزرگترین دستاورد بازی از سری بازی های متال گیر سولید شناخته میشود که برای مدت زمان بسیاری مورد ستایش گیمرها قرار گرفت و رفته رفته با آمدن بازی های جدیدتر محبوبیت خود را از دست داد ولی هنوز هم به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن معروف است. این بازی در مورد ماموریت های دوران جنگ سرد تمرکز داشته است که باید در نقش یک مبارز از فاجعه هسته ای جلوگیری کنید و مربی یا رئیس فاسد خود را از بین ببرید.

این بازی برگرفته از یک فیلم مشابه سینمایی بود که توانست احساسات بسیاری را به بیننده منتقل کند. وجود کات سین های عالی در طول گیم پلی Metal Gear Solid 3: Snake Eater شمارا به شکل بهتری با بازی آشنا خواهد ساخت که بدنیست بدانید این بازی از بهترین های سبک بقا و مبارزات مخفیانه بوده است. تمام ویژگی های ذکر شده دست به دست هم داده اند تا محصول خوبی منتشر شود که با حضور در آن میتوانید زمان بسیاری سرگرم مراحل بازی شوید.

4. Batman: Arkham Asylum

بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

اگر از طرفداران سری بازی های بتمن باشید حتما میدانید که Rocksteady مسلما ژانر ابرقهرمانی خود را در بازی Batman: Arkham Asylum در سال 2009 ارتقا داد و همین موضوع عامل مهمی روی نسخه های بعدی بازی گذاشت. داستان بازی حول محور یک سریال پرسود جریان داشته که Arkham Asylum در اطراف شوالیه تاریکی می چرخد ​​که شورش تحریک شده توسط دلقک شاهزاده جنایتکار را در جزیره Arkham سرکوب می کند. قدرت اولیه بتمن در برابر دلقک یا همان جوکر کافی نبوده و همین موضوع سبب خواهد شد تا در طول مراحل بسیار شاهد درگیری های بسیار میان این دو شخصیت باشید.

بازی‌های موفق Arkham بر پایه‌ی اصلی بتمن ساخته شده‌اند، اما Arkham Asylum با مکانیک‌های رزمی و کاوش‌های شبیه به مترویدوانیا توانست ساختار بهتری را در اختیار گیمرها قرار دهد که نسخه کامل آن با یک کتاب کمیک عالی و داستان دیگر به نام Batman: The Animated Series ساخته شد. سکانس های مخفی کاری متعدد و درگیری های هیجان انگیز بی تردید میتواند گیم پلی بسیار خوبی را برای سرگرمی در اختیار شما قرار دهد.

5. Shadow Of The Colossus

بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن

در لیست بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن بازی Shadow Of The Colossus عنوان پنجم را کسب نموده اما باید بدانید که این محصول از نظر تکنولوژی کاملا توسعه یافته است و در زمان خودش توانست عنوان یک محصول جاه طلبانه را کسب کند. خلق داستانی عالی از استودیو ژاپنی سبب شد تا این بازی از جهات مختلف به ویژه طراحی هنری به یک الگو برای شرکت های دیگر تبدیل شود به نحوی که امروزه شاهد حضور گیمرهای بسیار در این بازی هستیم.

بازی Shadow Of The Colossus به خاطر داستان فانتزی و غوطه ور خود که مملو از احساسات و تراژی های عالی بوده مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. سفر واندر برای نجات مونو با توجه به اینکه طراحی مینیمالیستی بازی روی کاربر تاثیر مستقیم خواهد گذاشت سبب نمایان شدن یکی از احساسی ترین بخش های بازی Shadow Of The Colossus شد. باید بدانید که این بازی از بهترین های پلی استیشن در سال 2000 به بعد بود.

سخن پایانی

معرفی بهترین بازی های دهه 00 برای پلی استیشن به پایان رسید که برای شروع به 5 مورد از بازی های برتر این حوزه اشاره نمودیم. شما عزیزان در ادامه میتوانید نظر خود را نسبت به این بازی های ویدیویی بیان کنید و اگر بازی خوب دیگری را میشناسید که در لیست قرار نگرفته است آنرا برایمان در بخش نظرات ارسال کنید و به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو