نشانه‌های روشن فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/1

16:35


غده سرطانی خاورمیانه در حال متاستاز و نابودی است. طوفان الأقصی هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر را فروریخت و امروز جهان یک صدا وحشی گری و جنایات آن را محکوم می کند. دکتر سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه و سفیر اسبق ایران در لیبی در این یادداشت نشانه های روشن فروپاشی اسرائیل را می کاود.

نشانه‌های روشن فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی

عملیات طوفان‌الاقصی، ضربه‌ای بسیار کاری و غافلگیرانه به رژیم‌صهیونیستی بود که ستون فقرات این رژیم را شکست و صدماتی جبران‌ناپذیر به اشغالگران وارد کرد. صهیونیست‌ها و متحدان‌شان با انواع و اقسام جنایات تلاش دارند بر‌شکستی که خورده‌اند، سرپوش بگذارند اما نشانه‌هایی که در دو هفته گذشته از خود بروز داده‌اند، عمق وحشت صهیونیست‌ها و متحدان‌شان از یک واقعیت قریب‌الوقوع را آشکار کرده‌است؛ واقعیتی غیرقابل انکار به نام فروپاشی رژیم‌صهیونیستی.

یکی از این نشانه‌ها که بسیار مهم است، موج گسترده خروج صهیونیست‌ها به‌ویژه اتباع‌دولت‌های غربی از سرزمین‌های اشغالی است و جالب‌تر از آن، درخواست دولت‌های غربی از اتباع‌شان برای خروج از این مناطق است. این نشان می‌دهد دولت‌های غربی، خطر فروپاشی را احساس کرده‌اند و می‌دانند رفتن به پناهگاه، مشکلی را حل نمی‌کند و تنها راه چاره، خروج از سرزمین‌های اشغالی است. شهروندان صهیونیست‌ هم دیگر هیچ اعتمادی به دولت این رژیم ندارند و خروج از فلسطین اشغالی را تنها راه‌حل می‌دانند.
یکی دیگراز نشانه‌های روشن که فروپاشی قریب‌الوقوع رژیم‌صهیونیستی را ثابت می‌کند، دستپاچگی کشورهای غربی در ارسال سلاح برای اشغالگران است. آنها عملا تلاش دارند این ارسال سلاح با پوشش تبلیغاتی وسیع و به طور آشکار و علنی انجام شود. این در حالی است که معمولا ارسال سلاح به‌ویژه در زمان جنگ به صورت مخفی صورت می‌گیرد. از سوی دیگر رژیم‌صهیونیستی که همواره خود را در خطر می‌بیند، در این سال‌ها این‌قدر سلاح ذخیره کرده که برای مدت‌ها جنگ علیه غزه کافی است. بنابراین چنین عملکردی از سوی کشورهای غربی صرفا برای روحیه دادن به ساکنان سرزمین‌های اشغالی و همچنین ارتش رژیم‌صهیونیستی است و البته می‌خواهند به نوعی به گروه‌های مقاومت نیز هشدار دهند که قاطعانه از رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند. اما از میان این تلاش‌ها آنچه بیشتر به جهان مخابره می‌شود هراسی است که حامیان رژیم‌صهیونیستی از فروپاشی قریب‌الوقوع این رژیم دارند.
سفر پی درپی مقامات غربی به سرزمین‌های اشغالی، نشانه دیگری از این فروپاشی است. این‌که رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی که فرودگاه‌های رژیم‌صهیونیستی زیر آتش مقاومت است، به این منطقه می‌رود و نخست‌وزیر انگلیس با هواپیمای باری خودش را به سرزمین‌های اشغالی می‌رساند، همگی نشانه‌های روشنی از هراس غرب به همراه دارد.
اجلاس قاهره نشانه دیگری است که می‌توان در مورد فروپاشی رژیم‌صهیونیستی به آن اشاره کرد. در این اجلاس 30 نفر از مقامات کشورهای مختلف به صورت فوری گرد هم آمدند و این در حالی است که برگزاری چنین اجلاسی نیاز به نشست‌های مقدماتی در سطح کارشناسی و وزرای خارجه دارد؛ اما بانیان این اجلاس با دستپاچگی، این اجلاس را برگزار کردند تا حمایت خود را از رژیم‌صهیونیستی نشان دهند. جالب این‌که هیچ دستاورد خاصی هم نداشت و اگرچه عنوان صلح را یدک می‌کشید اما هیچ نماینده‌ای از حماس که یک طرف درگیری است، در آن حضور نداشت. اینها همه نشانه‌های یک فروپاشی کامل است و حامیان رژیم‌صهیونیستی به خوبی این فروپاشی را درک کرده‌اند.
الان حتی شهروندان صهیونیست‌ هم به این ذهنیت رسیده‌اند که رژیم موقت اسرائیل رفتنی است و به دنبال جایگزین‌هایی برای آینده می‌گردند. اکنون دیگر چیزی به نام رژیم‌صهیونیستی وجود ندارد بلکه صرفا شهروندانی هستند که در فکر فرار از منطقه هستند و دولت این رژیم نیز توان اداره امور را ندارد. در چنین شرایطی حامیان غربی این رژیم تلاش دارند با تبلیغات گسترده و اقدامات نمایشی، شیرازه رژیم‌صهیونیستی را نگه‌دارند اما قطعا برای مدت طولانی موفق به این کار نخواهندشد و در آینده نه چندان دور، شاهد محو اسرائیل خواهیم‌بود.

** این یادداشت در روزنامه جام جم منتشر شده و با هماهنگی با نویسنده در اینجا بازنشر می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو