ایجاد شبکه دیجیتال ارزی و ممنوعیت گردش اسکناس محور

منبع: تکراتو

5

1402/8/1

21:30


عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اشاره به تدوین طرحی موسوم به «مدیریت شبکه‌ای ارز» از را‌ه‌اندازی شبکه دیجیتال ارزی جهت حذف اسکناس دلار خبر داد.

ایجاد شبکه دیجیتال ارزی و ممنوعیت گردش اسکناس محور

عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اشاره به تدوین طرحی موسوم به «مدیریت شبکه‌ای ارز» از را‌ه‌اندازی شبکه دیجیتال ارزی جهت حذف اسکناس دلار خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «رضا تقی‌پور»، رئیس فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده‌ها، در مورد شرایط شبکه ارزی کشور بیان داشت: «در حال حاضر مدیریت ارزی کشور سامان ندارد و برخلاف تاکید‌های صورت‌گرفته، هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد. از زمانی که آقای فرزین سکان بانک مرکزی را بر عهده گرفته، ما چندین جلسه با او در زمینه رفع مشکلات ارز چند نرخی برگزار کردیم.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


راه‌اندازی شبکه دیجیتال ارزی

تقی‌پور در ادامه ضمن اشاره به موضوعاتی همچون بهره‌مندی از عصر اطلاعات و استفاده از فناوری‌ها درباره مشکلات ارزی در جلسه با بانک مرکزی، در مورد طرح راه‌اندازی شبکه دیجیتال ارزی نیز اعلام داشت: «در این جلسات و در قالب طرح تدوین‌شده ارزی به رئیس بانک مرکزی پیشنهاد دادیم که اسکناس دلار از چرخه اقتصادی حذف و همه مدیریت ارزی از جمله تحصیل، تخصیص و توزیع ارز در شبکه دیجیتالی ارزی لحاظ شود.»

شبکه دیجیتال ارزی

وی با اشاره به هدف حذف اسکناس دلار از چرخه اقتصاد تصریح کرد: «در قالب این طرح عنوان شده اسکناس دلار حذف و گردش اسکناس ممنوع شود. به‌واقع این پیشنهاد امکان‌پذیر و مبتنی بر داده‌های ملی و کشور است و امیدواریم این طرح که می‌تواند آرامشی به بازار ارز بدهد، مد نظر قرار گیرد.»

بنابر اعلام وی طی این طرح پیشنهادی اعطای کارت ارزی به مردم پیش‌بینی شده و ATMهای مورد نیاز نیز در مرزهای خروجی قرار می‌گیرد تا زمانی که افراد پاسپورت خود را دریافت و پای سفر به هواپیما ارزشان را کسب کنند. تقی‌پور با اشاره به در نظر گرفتن برخی از گشایش‌های اقتصادی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: «با در نظر گرفتن این گشایش‌ها می‌توان با برخی از کشورها در زمینه بهره‌مندی از کارت‌های منطقه‌ای و جهانی صحبت کرد تا این کارت‌ها در خارج از کشور هم مورد استفاده قرار گیرد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی شبکه دیجیتال ارزی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو