خواص گیاه تلخ بیان و کاربرد آن در ترک اعتیاد

منبع: آرگا

2

1402/8/4

20:11


خواص گیاه تلخ بیان بسیار زیاد می باشد و این گیاه را معمولا برای درمان اعتیاد نیز استفاده می کنند ولی چون برخی از بخش های این گیاه سمی می باشد بهتر است زیر نظر متخصص استفاده شود تا مشکلی بد تر برای شما ایجاد نشود.

تلخ بیان یکی از گیاهان بسیار خوب برای درمان اعتیاد می باشد و دارای فواید زیادی برای بدن می باشد. این گیاه دارای نام های دیگری مانند تلخ بن، سوخورا، مامکه سفید، قورزه، تلخک و بوزونداک می باشد. این گیاه را به انگلیسی و فرانسوی به ترتیب Sophora و Pagoda Tree نیز می نامند و از گیاهان خانواده Leguminosae و تیره فرعی ‏Papilionaceae است و دارای گونه های متفاوتی می باشد. در ادامه شما را با خواص گیاه تلخ بیان آشنا می کنیم و اطلاعاتی مفید در این زمینه به شما عزیزان خواهیم داد.

 

فواید برگ های تلخ بیان

آشنایی با خواص گیاه تلخ بیان

این گیاه دارای فواید بسیار زیاد می باشد و استفاده های زیادی در طب سنتی دارد و شما نیز در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد این گیاه کسب کرده و به صورت درست از آن استفاده کنید و مشکلات خود را از بین ببرید. بسیاری از افراد در طب سنتی بیان کرده اند که این گیاه دارای خاصیت قابض می باشد و همچنین برای انگل ها و دفع آن ها از بدن نیز بسیار خوب خواهد بود.

این گیاه همچنین برای مواردی مانند قطع خونریزی و ترشحات سفید مخاطی و زرد لکوره، قطع خونریزی های ماهیانه و قطع خونریزی بینی و خروج خلط های خونی از ریه و درمان بواسیر و زخم های روده ای بسیار خوب خواهد بود و مانع از این می شود که لخته های خونی در بدن شما باقی بماند.

استفاده از برگ های این گیاه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید یبوست خود را درمان کنید و برای ناراحتی های معده نیز از آن ها استفاده نمایید. همچنین استفاده از ریشه های جوان این گیاه برای درمان ترشحات کیسه صفرا مناسب می باشد و میوه این گیاه برای دفع باکتری ها و انگل های ویروسی بسیار خوب می باشد و باید بدانید که استفاده از این مورد باید زیر نظر متخصص باشد در غیر این صورت هیچ فایده ای نخواهد داشت.

دانه های میوه این گیاه سمی می باشد از این رو نباید به صورت خودسرانه از آن استفاده کنید در غیر این صورت امکان بروز مشکلات زیاد در این زمینه برای شما عزیزان وجود دارد و بهتر است برای این که مشکلی برای شما ایجاد نشود از یک فرد آگاه در این زمینه مشورت بگیرید و نحوه درست کردن جوشانده و دم کرده این گیاه را بهتر بشناسید.

خواص گیاه تلخ بیان

تلخ بیان برای اعتیاد

از عصاره گیاه تلخ بیان برای اعتیاد نیز استفاده می شود. در واقع این گیاه نوعی سم زدا برای ترک کردن اعتیاد می باشد و در معتادان بسیار اهمیت دارد زیرا منجر به این می شود که مواد سمی از بدن این افراد خارج شود و افراد معتاد با استفاده از این گیاه راحت تر می توانند اعتیاد خود را ترک کرده و مشکلی برای این افراد ایجاد نخواهد شد. این دارو بیش تر برای افرادی که به تریاک و هروئین معتاد می باشند مناسب است و برای سایرین نمی شود از این گیاه استفاده کرد. این گیاه همچنین دارای مقادیر زیادی از سوفوکارپین و ماترین و سوفورامین می باشد و این مواد از آلکالوئید های دانه تلخ بیان می باشند.

برای این مورد مطالعات زیادی انجام شده است و در یکی از این مطالعات  ۴۰۰ میلی گرم از پودر این گیاه به عنوان نوعی داروی فعال به افراد داده شد و به گروه شاهد نیز پودر نان تست داده شد تا این بررسی ها اهمیت پیدا کنند. بررسی های انجام شده نشان دادند که ترک کردن اعتیاد با این گیاه حدودا ۸ روز طول می کشد و بعد از آن مواد سمی از بن افراد خارج می شود و دیگر درد و ناراحتی در افراد معتاد که تازه ترک کرده بودند دیده نشد.

همچنین باید بدانید که استفاده از این دارو می تواند سمی باشد و نباید بیش تر از حد مجاز در روز استفاده شود از این رو نیاز است تا بدانید که استفاده از این مورد نیز باید زیر نظر متخصص باشد و اگر چنین نباشد امکان دارد مشکلات بی شماری در روز برای افرادی که در حال ترک کردن اعتیاد خود می باشند ایجاد می شود.در صورتی که شما از این گیاه زیر نظر متخصص استفاده شود عارضه های جانبی نداشته و در کاهش نشانه های ترک شما را یاری خواهد کرد. به صورت کلی مکمل های زیادی در این زمینه وجود دارد که برای ترک استفاده می شود و بسیاری از این مکمل ها بر پایه این گیاه می باشد.

فواید ریشه تلخ بیان

اعتیاد یکی از بد ترین بیماری هایی می باشد که جامعه امروزی با آن رو به رو می باشد. در صورت کلی باید بدانید که ترک آن کار ساده ای نمی باشد و نیازمند اراده است از این رو برخی از دارو ها برای درمان تنها منجر به کاهش نشانه های بد مانند بدن درد و … می شوند و در غیر این صورت تا زمانی که فرد نخواهد نمی توان او را وادار به ترک کرد زیرا امکان بازگشت مجدد او وجود دارد. در ادامه شما می توانید خواص گیاه شیرین بیان و خواص گیاه رازیانه را نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو