انشا محیط زیست؛ 10 انشا درباره حفظ محیط زیست و طبیعت

منبع: روزانه

3

1402/8/8

00:17


در این بخش روزانه 10 انشا محیط زیست درباره حفظ و نگهداری از محیط زیست و طبیعت را برای پایه های مختلف تحصیلی گردآوری کرده ایم. انشا محیط زیست برای کودکان محیط زیست چیز خوبی است. مادرم می گوید محیط زیست چیز خوبی است. معلم دبستانمان هم می گوید محیط زیست چیز خوبی است. ما […]

در این بخش روزانه 10 انشا محیط زیست درباره حفظ و نگهداری از محیط زیست و طبیعت را برای پایه های مختلف تحصیلی گردآوری کرده ایم.

انشا محیط زیست؛ 10 انشا درباره حفظ محیط زیست و طبیعت

انشا محیط زیست برای کودکان

محیط زیست چیز خوبی است. مادرم می گوید محیط زیست چیز خوبی است. معلم دبستانمان هم می گوید محیط زیست چیز خوبی است. ما باید محیط زیست را دوست بداریم.

رضا دوست من محیط زیست را دوست ندارد. اون پسر بدی است. چون محیط زیست را دوست ندارد. رضا می گوید من محیط زیست را دوست ندارم پس رضا پسر بدی است.

من پسر خوبی هستم چون محیط زیست را دوست دارم. چون بابا میگوید محیط زیست خوب است پس باید محیط زیست را دوست داشته باشیم. من پارسال تابستان با بابا و مادرم به محیط زیست رفتیم.

البته من هیچ وقت نفهمیدم کی به محیط زیست رسیدیم. من در ماشین خواب بودم که از محیط زیست عبور کردیم. من دیشب خواب محیط زیست را دیدم.

اما نفهمیدم محیط زیست چه شکلی است. مادرم میگوید محیط زیست محیطی است که در آن زیست می کنیم. من تا به حال زیست نکرده ام پس نمی دانم محیط زیست چه شکلی است.

دوستم رضا هم نمی داند محیط زیست چه شکلی است اما او محیط زیست را دوست ندارد. رضا پسر بدی است.

او همیشه در درس هایش نمره ی بد می گیرد. خانم معلم او را دوست ندارد چون او پسر بدی است و محیط زیست را دوست ندارد. من میخواهم وقتی بزرگ شدم یک محیط زیست بزرگ برای خودم بخرم و زن بگیرم و برای زنم هم یک محیط زیست بخرم.

برای بابا و مامان هم می خرم. اصلاً برای همه می خرم که کسی حسودیش نشود. اما همه باید آن را دوست داشته باشند تا خانم معلم بهشان نمره ی بد ندهد. اما برای رضا نمی خرم چون رضا پسر بدی است چون او محیط زیست را دوست ندارد و خانم معلم هم او را دوست ندارد.

دایی من یک محیط زیست دارد. من محیط زیست دایی مان را ندیده ام. او محیط زیستش را دوست دارد. احمد میگوید پدرش برایش یک محیط زیست خریده است اما اون دروغ میگوید چون هرچه به او میگویم به من نشان بده محیط زیستت را اون به من نشان نمی دهد.

در اینجا نتیجه میگیریم محیط زیست چیز خوبی است و حتی اگر نمیدانیم چه شکلی است باید آن را دوست بداریم حتی اگر نمی دانیم چرا! چون اگر محیط زیست را دوست نداشته باشیم خانم معلم به ما نمره ی بد میدهد.

مطلب مشابه: انشا چرا کتاب میخوانیم؛ 4 انشا درباره فواید کتاب خوانی و کتاب

انشا درباره حفظ محیط زیست

محیط زیست خود را باید تمیز نگه داریم ، جایی مثل خانه ، مدرسه و خیابان ، مثلا در مدرسه وقتی که خوراکی می خوریم نباید آشغال آن را روی زمین بریزیم ،

بلکه باید آن را در سطل زباله بریزیم وقتی که سوار ماشین هستیم و خوراکی می خوریم یا بطری آبی را که خالی شده است ، نباید از پنجره ی ماشین به خیابان پرتاب کنیم .

ما باید به هم کلاسی های خود و یا خواهرو برادر کوچکتر خود یاد بدهیم که این مقررات را رعایت کنند که باعث آلودگی محیط زیست نشود و درباره ی درختان و گل ها هم همین طور، روی درختان نباید خراش ایجاد کنیم و یا روی آنها یادگاری بنویسیم .

اگر درختان ، پر از شاخ و برگ نباشند محیط زیست ما معنایی ندارد . و نمی توانیم از طبیعت زیبا بهره مند شوند . درباره گل ها و سبزه های داخل پارک هم همین حرف را باید زد که روی علف های هرز که داخل پارک هستند نباید نشست و آشغال نباید ریخت ،

گل های زیبایی که نگهبان پارک به زحمت از آنها نگهداری می کند و آنها را آبیاری می کند ،نباید این گل ها را از ساقه جدا کرد ، چون پژمرده می شوند ، ولی وقتی که روی ساقه ی گل باشد ، محیط زیست ما خیلی زیبا و دلنشین می شود و ما لذّت می بریم .

در محیط زیست عوامل غیر زنده مانند خاک ، آب ، گازها و غیره به همراه جانداران وجود دارند ، موجودات زنده با هم و با محیط غیر زنده خود ارتباطی متقابل می سازند ، این ارتباط ها برای بقای محیط زیست بسیار لازم هستند. کارشناسان محیط زیست هنگام بررسی مناطق زیستی را مورد مطالعه قرار می دهند .

منطقه زیستی شامل موجودات زنده ، موجودات غیر زنده می باشد. اکوسیستم نام دارد و دانشی که بررسی می کند اکو سیستم ها را ، اکولوژی نام دارد .

انشا با موضوع محیط زیست و طبیعت

محیط زیست ما یعنی زمینی که روی آن زندگی می کنیم، هوایی که از آن تنفس می کنیم و آبی که برای آشامیدن و آبیاری زمین و پرورش ماهی ها از آن استفاده می کنیم.

آب، هوا و زمین از بزگترین نعمت های خداوند هستند وظیفه همه ما محافظت از این نعمت ها و استفاده درست از آنهاست. سلامت ما به محیط زیست وابسته است.

بسیاری از بیماریها که موجب درد و رنج و حتی مرگ انسان می شوند، در اثر زندگی در محیط زیست ناسالم بوجود میآیند. زندگی انسانها در روی زمین مانند زنجیری به هم پیوند دارد.

هر کس در هر نقطه از کره زمین به محیط زیست صدمه بزند، نتیجه آن بر تمام مردم کره زمین اثر می گذارد. انسان ها با فعالیت هایی که برای ادامه زندگی خود انجام می دهند، محیط زیست را به شدت آلوده کرده اند.

زمین چیزهای بسیاری در خود دارد و می تواند انواع و اقسام مواد اولیه کشاورزی و صنعتی را برای ما فراهم سازد. اما این چیزها مقدارشان خیلی هم زیاد نیست و مردم جهان با مصرف آنها حتی بیشتر از احتیاجاتشان موجب نابودی این منابع می شوند.

مطلب مشابه: انشا هنر؛ 4 انشا کامل با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای پایه های مختلف

انشا محیط زیست؛ 10 انشا درباره حفظ محیط زیست و طبیعت

انشا با موضوع محیط زیست

ما انسان ها و تمام موجودات زمین نیاز داریم که در محیطی زندگی کنیم که محیط زیست سالمی باشد تا برای زندگی کردن دچار مشکل نشویم و بدون وجود دردسر و مشکلی به زندگی مان ادامه بدهیم.

هر کدام از ما تلاش می کنیم تا در محیطی که هستیم پاکیزگی را انجام بدهیم و از الودگی های مختلف به دور باشیم تا خودمان را در برابر بیماری ها نیز محفوظ نگه داریم.

مدرسه که به عنوان خانه ی دوم نیز حساب می شود نیز سعی می کنیم تا پاکیزگی را رعایت کنیم و با اشغال نریختن و آسیب نرساندن به گل ها و درخت ها در مدرسه به زیباتر شدن آن نیز کمک می کنیم.

بارها دیده ایم که برخی از کودکان وقتی مشغول بازی در پارک محله هستند که البته پارکهای زیبایی هم هستند اشغال می ریزند یا گل های را که ماموران شهرداری کاشته اند و مدت های طولانی از آنها مراقب کرده اند را می چینند و بر روی زمین می اندازند.

این کارها همه غلط است و اگر از جانب عده ی زیادی از مردم انجام شود آسیب های بسیار جدی را به محیط زیست وارد می کند.

متاسفانه برخی از مردم فقط به خانه هایشان اهمیت می دهند و زمانی که به بیرون می آیند و هر پوست میوه یا اشغال را بر روی زمین می ریزند و فکر می کنند که محیط زیست فقط به خانه هایشان گفته میشود.

مثلا ما در یکی از تابستان ها که مدارس تعطیل شده بود تصمیم گرفتیم با خانواده به شهری نزدیک شمال برویم. واقعا وقتی به دریا رسیدیم و آن همه زیبایی را دیدیم حیرت زده شده بودیم از این همه زیبایی که خداوند برایمان آفریده است،

ولی آن چیزی که بیشتر از همه در طول سفر فکرمان را مشغول کرده بود و ناراحتمان می کرد اشغالهای بود که مردم کنار دریا ریخته بود.

مثلا بطری های خالی نوشابه و آب معدنی انقدر زیاد بود که واقعا نمی دانم اگر وارد دریا شوند چه اتفاقی می افتد؟ اینها همه از زباله های غیربازیافتی هستند و وجودشان در طبیعت می تواند بسیار آسیب پذیر باشد.

ممکن است بسیاری از موجودات با خوردن بعضی از تکه های پلاستیکی جانشان را از دست بدهند و بمیرند یا حتی مریض شوند. به همین دلایل من همیشه سعی می کنم وقتی با خانواده ام به مسافرت می روم با خود کیسه های پلاستیکی مخصوص جمع آوری زباله یا سطل ببرم

و در طول سفر اگر برای مدتی جای می نشینیم اشغال ها را جمع آوری می کنم و با خودم به جای میبرم که سطل های زباله وجود دارد و دسترسی ماموران شهرداری به آنجا برای جمع آوری زباله ها وجود داشته است.

با انجام این کارها می توانیم آینده بهتر و زیباتری را برای خودمان در نظر بگیریم و بهتر به زندگی مان ادامه بدهیم. به امید روزی که ما در طبیعت هیچ اشغالی را نریزیم و همه جا تمیز و پاکیزه باشد.

مطلب مشابه: انشا فصل های سال از بهار تا زمستان؛ انشا درباره چهار فصل پایه های مختلف

انشای کودکانه درمورد محیط زیست

زمینی که در آن زندگی می کنیم منزل ماست پس در نگهداری این منزل خویش باید کوشا باشیم .

به تعداد کودکان سبز دنیا، راه و نگاه برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست وجود دارد. مهم این نیست که کجاییم یا چقدر امکانات داریم؛ مهم این است که چطور از موقعیت مان استفاده می کنیم.

در کشور من، جوان ها به توسعه اقتصادی و ساخت و سازهای جدید خیلی علاقه دارند، حتی به ساخت انرژی هسته ای ! اما به مسئله ای مانند دفن زباله ها در زمین، که باعث آلودگی خاک می شود، بی توجه هستند.

من سعی می کنم عکس هایی بگیرم که به اهمیت حفاظت از طبیعت به دیگران هشدار بدهد. با بسیاری از گروه های کودکان همکاری می کنم تا کار هایی در باره حفاظت از محیط زیست انجام دهیم.

من قصد ندارم تا در آینده یک عکاس حرفه ای شوم، بلکه این کاری است که هم اوقات فراغتم را با آن می گذرانم و هم فکر می کنم از این طریق می توانم دیگران را نسبت به محیط زیست حساس کنم. من می خواهم در آینده مهندس شوم، یک مهندس دوستدار طبیعت.

من دوست دارم مردم را متوجه زیبایی ها و شگفتی های طبیعت کنم تا آنها متوجه نیاز به حفاظت از آن شوند. سعی می کنم هر روز صبح خیلی زود بیدار شوم تا قبل از طلوع خورشید از خانه خارج شوم. صبح زود طبیعت با همیشه متفاوت است و اثر جادویی دارد.

حیوان ها در جنب و جوش هستند، نور خورشید ملایم است و طبیعت در حال بیداری است. صبح زود می توانید منظره ها و دنیا را از نگاه دیگری ببینید. این کار به من کمک می کند تا بتوانم افراد را با زیبایی طبیعت بیشتر آشنا کنم.

پرندگان و حیواناتی که در شهرها زندگی می کنند به شرایط زندگی ما عادت کرده اند. خانه هایشان را در نزدیکی ما درست می کنند، بچه هایشان را در همسایگی ما به دنیا می آورند و خیلی وقت ها، مخصوصا در زمستان های سرد، منتظر باقی مانده سفره های غذایی ما هستند.

مادر من همیشه زیر سفره را در بهار خواب می پاشد تا گنجشکان از آن بخورند خانواده ما عادت دارد که در تعطیلات و اوقات فراغت به نقاط مختلف کشور سفر کند. در این سفرها ما فقط به بازدید از موزه ها، ساختمان های قدیمی و مراکز خرید نمی رویم.

یکی از عادت های ما این است که به پارک ها و مناظر دیدنی آن منطقه ها هم سر می زنیم و سعی می کنیم با ویژگی های هر منطقه و حیوانات آنجا و نحوه زندگی شان آشنا شویم.

مطلب مشابه: انشا درباره نعمت های خدا؛ 4 انشا درباره شکرگزاری از پروردگار

انشا درمورد محیط زیست و مراقبت از آن

محیط زیست یعنی محیط زندگی، همان طور که از نام این کلمه پیداست این محیط جایی است که تمامی موجودات کره ی زمین در آن زندگی می کنند و به هم وابسته هستند.

ما و دیگر موجودات نیاز داریم که محیط زیست سالمی داشته باشیم تا بتوانیم بدون دردسر در آن زندگی کنیم.

هر کدام از ما همیشه تلاش می کنیم محیط خانه ی خود را پاکیزه نگه داریم و آلودگی ها را از آن پاک کنیم در غیر این صورت به بیماری های مختلفی دچار می شویم.

در مدرسه که خانه ی دوم ما است نیز همیشه سعی می کنیم تا نظافت را رعایت کنیم، مثلا هنگام خوراکی خوردن آشغال روی زمین نمی ریزیم زیرا می دانیم که با این کار مدرسه را آلوده می کنیم و به خودمان ضرر می زنیم.

اما گاهی اوقات یادمان می رود که محله، شهر یا تمام اطراف ما نیز جزو محل زندگی ما است و اگر آلوده شود خود مان در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

مثلا بعضی وقت ها می بینم که بچه ها یا حتی بزرگ ها در پارک محله ی ما که بسیار زیبا است، آشغال ها را روی زمین می ریزند یا گل های زیبایی که آن جا کاشته شده را می چینند و روی زمین می اندازند، می دانم که نتیجه ی این کار های غلط آسیب زدن به محیط اطراف خود مان می باشد.

متاسفانه بیش تر انسان ها فقط همان محدوده ی خانه را محیط زیست شان در نظر می گیرند و زمانی که از خانه بیرون می آیند همه جا را آلوده می کنند.

مثلا همین تابستان گذشته من و خانواده ام به یکی از شهر های شمالی کشور مان رفتیم و زمانی که به دریا با آن همه زیبایی اش رسیدیم به جای لذت بردن از زیبایی های اطراف ناراحت زباله هایی بودیم که در ساحل ریخته شده بود.

زباله هایی مثل بطری آب، کیسه های پلاستیکی و ظرف های پلاستیکی که هیچ کدام قابل بازیافت نیستند، با خودم فکر کردم اگر این همه زباله وارد دریا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ممکن است بسیاری از موجودات دریایی با خوردن تکه های پلاستیکی بمیرند یا مریض شوند، به همین خاطر سعی کردم تا جایی که می توانم این زباله ها را جمع کنم و درون سطل زباله بیندازم تا سهم کوچکی در تمیزی و زیبایی محیط زیست داشته باشم.

قطع نکردن درختان، نریختن زباله در محیط زیست، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، کاشتن درخت، مصرف درست انرژی، استفاد از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی برای خرید و تفکیک زباله های تر و خشک،

کار هایی هستند که هر کدام از ما می توانیم برای سلامت و زیبایی محیط زیست خود انجام دهیم با این کار ها می توانیم آینده ای بهتر و سالم تر داشته باشیم، یاد مان باشد که حیوانات هم بخشی از محیط زیست هستند و ما اجازه نداریم به هیچ کدام از آن ها آسیب برسانیم.

محیط زیستی که امروزه ما در آن زندگی می کنیم متعلق به همه ی نسل هاست و ما باید از این امانت به خوبی نگه داری کنیم و آن را بدون آسیب به نسل های بعد بسپاریم.

مطلب مشابه: انشا درباره شهر من؛ 5 انشا درباره محل زندگی و شهر من برای پایه های مختلف

انشا درباره محیط زیست

قلم را در دست می گیرم و انشایم را آغاز می کنم . خداوند مهربان نعمت های بسیاری آفریده که نمی توانم از کدام یک شروع کنم.محیط زیست یعنی جایی که زندگی می کنیم ، یعنی طبیعت زیبا که از آن بهره های زیادی می بریم .

محیط زیست خود را باید تمیز نگه داریم ، جایی مثل خانه ، مدرسه و خیابان ، مثلا در مدرسه وقتی که خوراکی می خوریم نباید آشغال آن را روی زمین بریزیم ، بلکه باید آن را در سطل زباله بریزیم وقتی که سوار ماشین هستیم و خوراکی می خوریم

یا بطری آبی را که خالی شده است ، نباید از پنجره ی ماشین به خیابان پرتاب کنیم . ما باید به هم کلاسی های خود و یا خواهرو برادر کوچکتر خود یاد بدهیم که این مقررات را رعایت کنند که باعث آلودگی محیط زیست نشود،

و درباره ی درختان و گل ها هم همین طور، روی درختان نباید خراش ایجاد کنیم و یا روی آنها یادگاری بنویسیم . اگر درختان ، پر از شاخ و برگ نباشند محیط زیست ما معنایی ندارد و نمی توانیم از طبیعت زیبا بهره مند شویم .

درباره گل ها و سبزه های داخل پارک هم همین حرف را باید زد که روی علف های هرز که داخل پارک هستند نباید نشست و آشغال نباید ریخت ، گل های زیبایی که نگهبان پارک به زحمت از آنها نگهداری می کند و آنها را آبیاری می کند، نباید این گل ها را از ساقه جدا کرد ، چون پژمرده می شوند.

ولی وقتی که روی ساقه ی گل باشد ، محیط زیست ما خیلی زیبا و دلنشین می شود و ما لذّت می بریم . تعریف محیط زیست : همه ی محیط هایی که در انها زندگی جریان دارد محیط زیست نامیده می شود .

به عنوان مثال : استخر آب، یک شهر ، اقیانوس و کویر همگی انواعی از محیط زیست به حساب می آیند. هم زیستی یعنی زندگی کردن با یکدیگر و با هم زیستن اما در اکولوژی منظور از هم زیستی هر نوع ارتباط نزدیک میان دو نوع موجود زنده است .

صورت هایی از هم زیستی عبارتند از : هم سفرگی در این نوع هم زیستی یکی از افراد نه سود می برند نه زیان و دیگری سود می برد مانند رابطه چسبیدن ماهی بادکش دار ، بدون کوسه ماهی ، که ماهی بادکش دار در این رابطه سود می برد .

مطلب مشابه: انشا زیبا؛ چند موضوع قشنگ برای انشا آزاد برای پایه های مختلف

انشا برای روز محیط زیست

محیط زیست و طبیعت یکی از بزرگ ترین موهبت های الهی است، امانتی با ارزش که باید قدرش را دانسته و در حفظش کوشا باشیم.

ما از محیط زیست پاکیزه در جهت سلامتی و شادابی خود بهره می بریم، در سخت ترین شرایط زندگی با پناه بردن به دامان طبیعت و محیط زیستی به دور از تنش و آلودگی خود را آرام می کنیم،

انرژی می گیریم و با احیای طراوت و تازگی روحیه با قدرت و انگیزه دوچندان به زندگی ادامه می دهیم اما در مقابل چه کاری برای محیط زیست انجام داده ایم؟

محیط زیست، دریاها، جنگل ها، کوه ها و … گنج عظیمی را در خود پنهان کرده و ما از دل آن ها روزی خود را به دست می آوریم و استفاده ها از آن می کنیم،

اما بترسیم از آن زمان که استفاده های ما رنگ سوء استفاده بگیرد که این کار عواقب خطرناکی داشته و باید نگران آن روزی باشیم که طبیعت از آلودگی های حاصل از بی فکری های ما به ستوه آمده و خشمگین شود که در آن زمان خشک و تر را با هم خواهد سوزاند.

ما آب ها را آلوده می کنیم آب هم به ما آسیب رسانده و موجب بیماری ما می شود، درختان را قطع می کنیم بی خبر از آن که روزی خواهد رسید که برای فرار از هوایی که آلوده اش کرده ایم به دل همین طبیعتی پناه خواهیم برد که درختانش را قبلا به یغما برده ایم!

ما عادت کرده ایم مهربانی و فراوانی طبیعت و نعمت های بیشمار محیط زیست را هدر دهیم، به خاطر یک ساعت تفریح آن را به آتش بکشیم، دریاچه هایش را آلوده کنیم،

آسمانش را سمی کنیم و همه این ها از آن نشات می گیرد که شهر خود را و محیط زیست اطراف مان را خانه خود نمی دانیم تا برای پاکی و نظافتش تلاش کنیم.

غافل از آن که با این کار سلامت آیندگان را به خطر انداخته، سرمایه های آن ها را تلف می کنیم و میراث ما برای فرزندان مان چیزی جز آلودگی هوا، جنگل های بی درخت، دریاچه های خشک نخواهد بود.

انشا درمورد روز محیط زیست

محیط زیست جایی است که ما در آن زندگی می کنیم، طبیعتی که خدای بزرگ و مهربان بسیار زیبا و کامل و تمیز برای ما آفریده است و یکی از نعمت های قشنگ خداوند است.

ما همانطور که باید از همه نعمت های خدا خوب استفاده کنیم از محیط زیست و طبیعت هم باید به خوبی استفاده و نگهداری کنیم.

به نظر من وظیفه ما در مقابل محیط زیست خودمان این است که آن را کثیف و آلوده نکنیم، مثلا آشغال های خود را در سطل زباله بیندازیم و با این کار کوچه و خیابان ها را پاکیزه و منظم نگه داریم.

من آدم های زیادی را دیده ام که وقتی سوار ماشین هستند زباله خوراکی های خودشان را به بیرون پرت می کنند، پدرم می گوید آن ها به محیط زیست اهمیت نمی دهند و این کار خوبی نیست.

من و خانواده ام هر وقت برای تفریح به پارک می رویم کیسه زباله هم همراه خودمان داریم، من اجازه نمی دهم برادرم تنه درخت ها را خراش بدهد، مراقب هستم گل ها را لگد نکنم و آن ها را نمی چینم.

ما هرگز آتش روشن نمی کنیم و موقع ترک پارک همه وسایل خود را از آن جا برمی داریم. اگر همه آدم بزرگ ها و بچه ها به این چیزها توجه داشته باشند طبیعت و محیط زیست شهر ما زیبا می شود.

من در تلویزیون دیده ام که مردم بسیاری از زباله های خود را به آب رودخانه ها و دریاچه ها می ریزند و با این کار آب دریاچه را آلوده می کنند و پاک کردن این آلودگی زمان و هزینه زیادی می برد.

من می دانم آلوده کردن محیط زیست به سلامت ما انسان ها و همینطور همه حیوانات ضرر می رساند و بسیاری از افراد به خاطر آلودگی هوا، آلودگی آب و محیط زیست به بیماری های سخت مبتلا می شوند،

چون بعضی ها فکر می کنند طبیعت فقط برای استراحت کردن و تفریح است و تنها فکر این هستند که خانه خودشان را تمیز کنند و به کوچه و خیابان اهمیت نمی دهند و این بسیار اشتباه است.

مطلب مشابه: انشا گذر رودخانه با 5 انشا زیبا با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری

انشا روز جهانی محیط زیست

به محیط و جایی که انسان در آن زندگی می‌کند محیط زیست گفته می‌شود. تمام درختان، موجودات زنده، رودخانه‌ها، طبیعت زیبا و حتی اجزای غیر زنده طبیعت محیط زیست را تشکیل می‌دهند.

محیط زیست و طبیعت نعمتی است که خداوند مهربان به امانت در اختیار انسان قرار داده تا از آن بهره ببرد و نیازهای خود را تامین کند.

زمانی که ما از زندگی شهری خسته می‌شویم و نیاز به تفریح داریم به دل طبیعت پناه می‌بریم تا با دیدن زیبایی‌های آن و گرفتن انرژی دوباره به زندگی روزمره خود ادامه دهیم.

طبیعت و محیط زیست در برابر انسان‌ها بسیار بخشنده است و هر چه را که دارد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما در دنیای امروز با استفاده بیش از حد از منابع طبیعی، آلوده کردن محیط زیست، تخریب زیستگاه موجودات زنده به آن آسیب‌های زیادی وارد کرده‌ایم.

ضررها و تخریب‌هایی که در طبیعت ایجاد می‌شود در زندگی و فعالیت‌های انسان‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. با قطع درختان دیگر طبیعت و منظره‌ای زیبا برای دیدن و هوایی تازه برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

آلوده کردن آب‌ها‌ باعث بیماری انسان‌ها می‌شود و ممکن است دیگر آب آشامیدنی در اختیار ما نباشد. و با آلوده کردن هوا زندگی و نفس کشیدن برای ما سخت می‌شود.

بنابراین وظیفه‌ی همه‌ی ما در برابر این همه لطفی که خداوند و محیط زیست به انسان‌ها عطا کرده است تلاش برای حفاظت از آن می‌باشد.

زمانی که قدم به طبیعت می‌گذاریم با نریختن زباله، روشن نکردن آتش، آسیب نرساندن به درختان و از بین نبردن لانه حیات وحش، آلوده نکردن آب رودخانه‌ و دریاچه‌ها و استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش آلودگی هوا می‌توانیم به حفظ آن کمک کنیم تا طبیعت و محیط زیستی سالم و زیبا را برای فرزندانمان به ارث بگذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو