انشا در مورد ویژگی های یک مدرسه خوب

منبع: دانش‌چی

4

1402/8/9

12:39


انشا دانش آموزی درباره ویژگی های یک مدرسه خوب

انشا ویژگی های یک مدرسه خوب

در ادامه انشا با موضوع ویژگی های یک مدرسه خوب به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

انشا ویژگی های یک مدرسه خوب

مدرسه، مکانی است که انسان در آن علم و دانش می آموزد و در آنجا تربیت شده و استعدادهایش شکوفا می شود؛ بنابراین یک مدرسه خوب نقش مهمی در خوشبختی و سعادت انسان دارد.

از ویژگی های مدرسه خوب این است که باید از معلمان با سواد و متخصص کمک بگیرد تا بتوانند به بهترین نحو علم و دانش را به دانش آموزان یاد دهند؛ اگر معلمی نتواند به خوبی درس را به دانش آموز آموزش دهد، او انگیزه اش را برای درس خواندن از دست میدهد و فکر میکند خودش توانایی و استعداد درس خواندن ندارد.

مدرسه خوب باید برنامه های آموزشی متنوعی داشته باشد، چیزهایی را یاد دهد که در زندگی به کار آید باید به دانش آموزان یک مهارتی یاد دهند که بتوانند بعد با استفاده از این مهارت کسب درآمد کنند. همچنین باید در مدرسه به امور ورزشی هم اهمیت داده شود. ورزشی که نشاط بخش و باب میل بچه ها باشد نه ورزشی که سخت و طاقت فرسا و بیش از توانشان باشد.

یک مدرسه خوب باید استعدادهای دانش آموزان را شکوفا کند، آنها را خلاق کند، بچه ها را به تفکر و تعقل دعوت کند. در یک مدرسه خوب بچه ها باید با اخلاق و انسانیت آشنا شوند، یاد بگیرند که به همدیگر احترام بگذارند، کسی دیگری را مسخره نکند، دانش آموزان قوی تر به دانش آموزان ضعیف کمک کنند.

همه پیش معلم و مدیر و مسئولان مدرسه یکسان باشند. کسی که پدر و مادرش ثروتمند هستند یا کسی که به طور خدادادی از هوش بیشتری برخوردار است نباید عزیزتر از بقیه باشد، همه باید عزیز باشند و برای موفقیت هر دانش آموزی تلاش شود.

رفتار معلم‌ها طوری باشد که دانش آموز با میل و شادی به مدرسه برود و از تعطیل شدن مدرسه ناراحت باشد. محیط مدرسه هم باید جای مناسبی برای درس خواندن باشد، هوای سالم و تازه در کلاسها وجود داشته باشد تا بچه ها خوابشان نبرد، صندلی ها مناسب باشند، کلاسها مکانی جذاب و ایمن و زیبا برای درس خواندن باشند.

مدرسه خوب خانه دوم هر دانش آموزی است بنابراین همیشه باید با خانه اول در ارتباط باشد و مدیر و معلمها با والدین دانش آموزان جلساتی برگزار کنند و از وضعیت دانش آموز با خبر شوند و بتوانند با کمک همدیگر انسان مفیدی را برای جامعه تربیت کنند.

انشا در مورد تلاش مهم تر است یا استعداد؟

اختصاصی-دانشچی

ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو