موانع و مشکلات نتانیاهو برای ادامه جنایت در غزه

موانع و مشکلات نتانیاهو برای ادامه جنایت در غزه


منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/9

16:27


نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه در شرایطی ادامه دارد که 3547 کودک در حملات کور اسرائیل به شهادت رسیده اند. افکار عمومی جهان بر علیه اشغالگران و حامیان خونخوار آنها است. ساعدنیوز در گفتگویی اختصاصی با دکتر سید جعفر قنادباشی به موانع و مشکلات بر سر راه نتانیاهو در مسیر ادامه جنایات خود در غزه پرداخته است.

موانع و مشکلات نتانیاهو برای ادامه جنایت در غزه

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز و در تحلیل تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی و ادامه کشتار فلسطینیان بی دفاع توسط رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل نمی تواند به حملات خود به نوار غزه ادامه دهد. موانع زیادی در برابر رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ قرار دارد. البته نتانیاهو تلاش می کند تا با کشتار فلسطینیان سرپوشی برای شکست سنگین خود در برابر حماس در عملیات طوفان الأقصی بگذارد. علاوه بر این، نتانیاهو استدلالی را تکرار می کند که پیشتر درباره ایران بارها در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل مطرح کرده بود. این که اگر در این مرحله محور مقاومت را متوقف نکنیم دیگر از کنترل خارج خواهد شد و پیروزی های بعدی نیز از آن حماس خواهد بود. واقعیت امر این است که شکست اسرائیل در این جنگ به معنای پایان عمر سیاسی نتانیاهو است. در جنگ 33 روزه با لبنان، همین اتفاق برای اولمرت رخ داد که بعد از جنگ خانه نشین شد و نتانیاهو از تکرار این سرنوشت برای او می ترسد.

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه

قنادباشی با اشاره به تلاش های نتانیاهو برای حفظ حمایت غربی ها از کشتار فلسطینیان در غزه افزود: نتانیاهو علاوه بر این که نمی خواهد عمر سیاسی اش به پایان برسد، به غربی ها القاء می کند که اگر جنایات علیه مردم غزه متوقف شود، دیگر حماس را نمی توانند کنترل کنند و در مراحل بعدی نیز پیروزی از آنِ مقاومت اسلامی خواهد بود. هرچند برخی تحلیلگران از جنگ جهانی سوم و آرماگدون و رویدادهای آخرالزمانی صحبت می کنند ولی برخی تحلیلگران به درستی می گویند که موانع بسیاری بر سر راه ادامه جنگ در غزه وجود دارد. هر کدام از این موانع به نوبه خودشان مهم و جدی هستند.

تماشاگری سران عرب در جنایات غزه

این تحلیلگر مسائل جهان اسلام در ادامه به تحلیل این موانع پرداخت و گفت: یکی از مهمترین موانع بر سر راه ادامه کشتار مردم بی دفاع غزه وضعیت شهرک نشینان اسرائیلی در پناهگاه ها است. شهرک نشینان دیگر توان ماندن در پناهگاه ها را ندارند. در گذشته هم همین مسأله تأثیر بسیاری بر عملکرد نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی داشت. مانع دوم، اقتصاد اسرائیل است. اقتصاد رژیم صهیونیستی در حالت تعطیلی است و به تبع آن شرکت های بزرگی که مثل حلقه های زنجیر به هم وصل هستند و آبشخور آن ها رژیم صهیونیستی است دچار اختلال می باشند. مانع سوم، ناتوانی ارتش اسرائیل در مدیریت جنگ طولانی مدت است. هرچند آمریکا هزاران نیروی کمکی به ارتش اسرائیل داده است ولی خود آمریکایی ها هم توان آنچنانی در جنگ های زمینی را ندارند و توفیقات چشمگیری در این زمینه نداشته اند.

کودکان فلسطینی

قنادباشی با اشاره به سلب اعتماد از سیستم اطلاعاتی اسرائیل در پی شکست بزرگی که در عملیات طوفان الأقصی به آن تحمیل شد، تصریح کرد: این ضعف اطلاعاتی در عملکرد ارتش اسرائیل تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این، اعتراضات عمومی در کشورهای همسایه اسرائیل به نقطه ای رسیده است که دولت های مستقر در این کشورها به تلاویو هشدار میدهند که اگر کشتارها ادامه پیدا کند، مردم به سمت مرزها حمله ور خواهند شد و از کنترل خارج می شوند. همچنین، عصبانیت جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی نیز دلیل دیگری بر عدم توان اسرائیل بر ادامه کشتار در غزه است. سفارتخانه های اسرائیل در کشورهای مختلف یا تعطیل شده اند یا در حالت آماده باش هستند. حتی سفارتخانه های آمریکا، انگلیس، فرانسه نیز در حالت آماده باش اند. در 20 کشور سفارتخانه های اسرائیل به طور کامل تخلیه شده اند. غرب آمادگی لازم برای ترمیم تخریب های حاصل از ضرباتی که حمایت از اسرائیل به اعتماد عمومی زده را ندارد.

غزه

این تحلیلگر مسائل بین الملل تأکید کرد: فرانسه بعد از اخراج از آفریقا دیگر خریداری در افکار عمومی جهان ندارد. بنابراین، حمایت ها یا پادرمیانی این کشور با سابقه استعماری تأثیری ندارد. آمریکا هم از افغانستان بیرون رانده شده است و در موضع ضعف قرار دارد. یهودیان جهان نیز بر علیه صهیونیست ها تظاهرات کرده اند چرا که از جان خودشان می ترسند. اسرائیل با عملکرد وحشیانه خود یهودیان را در خطر قرار می دهد. فیلم هایی که حماس از اسرای اسرائیلی منتشر می کند خودش بر فشار به نتانیاهو برای پایان جنگ اضافه می کند. بنابراین، به نظر من، علیرغم خواست نتانیاهو، این جنگ نمی تواند به صورتی فرسایشی ادامه یابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو