رئیس دفتر رهبر انقلاب: از برکت این نظام بود که اتوبان ساخته می‌شود/انقلاب به زنان بها داد؛ امروز هر زنی می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد و پزشک شود

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/14

23:33


ساعد نیوز: رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: الان 60 درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند و هر زنی می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد و پزشک شود و این بی‌انصافی است که آدم این موضوعات را نبیند و چشم خود را ببیند.

رئیس دفتر رهبر انقلاب: از برکت این نظام بود که اتوبان ساخته می‌شود/انقلاب به زنان بها داد؛ امروز هر زنی می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد و پزشک شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایلنا، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه ریاست بنیاد مستضعفان با اشاره به وضعیت مردم غزه و حملات ظالمانه اسراییل به مردم غزه اظهار داشت: در قرآن آمده که فکر نکنید که خدا از کار زشت ظالمان غافل است و غضب الهی گریبان آن را خواهد گرفت.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف و موضوع تصدی ایشان در مدیریت بیت‌المال تاکید کرد: در داستان حضرت یوسف به واگذاری بیت‌المال به افراد مختلف تاکید شده که این موضوع الان هم صدق می‌کند. متصدی بیت‌المال باید دو شرط حفیظ و علیم را داشته باشد بطوریکه هم در حفظ و نگهداری بیت‌المال کوشا باشد و هم بداند که چه اقدامی انجام می‌دهد.

رییس دفتر رهبری بیان این اینکه تشکیل بنیاد مستضعفان داستان مفصلی دارد، گفت: اولین کاری که پیامبر بعد از آمدن به مدینه نسبت به آن اقدام کرد موضوع بیت‌المال بود چراکه حکومت خرج و هزینه سنگین دارد و جنگ و صلح و آبادانی دارد و این هزینه‌ها باید از کجا تامین شود ؟ از این رو اولین کار پیامبر در آن زمان تشکیل بیت‌المال بود که مهمترین منبع مصارف آن صدقه و ذکاوات بوده‌و قرآن هم برای آن 8 شرط را تعیین کرده‌است که به چه کسی داده شود و برای چه موضوعی خرج شود.

محمدی گلپایگانی با تاکید براینکه این منابع باید برای فقرا و مساکین خرج شود، ادامه داد: باید توجه داشت که فقیر و مسکین تفاوت است، فقیر را نمی توان شناخت چراکه فقر خود را اعلام نمی‌کند اما مسکین آن کسی که نیازمندی آن شدید تر بوده و خانه نشین شده است و حضرت آقا در حکم آقای فتاح و دهقان تاکید به تامین نیاز نیازمندیها داشته و به موضوع تکیه بر جوانان تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به حمایت از مردم غزه تاکید کرد: مردم مظلوم غزه اهل سنت هستند و ما از انها حمایت می‌کنیم چراکه برای ما سنت و شیعه تفاوت ندارد. اسراییلی‌ها روی هیتلر را سفید کردند وبه کودکان بی پناه و مراکز دانشگاهی و بیمارستانی رحم نکردند و حتی به کلیساها حمله کردند و می‌گویند غزه ای‌ها حیوانات انسان نما هستند که باید کشته شوند و خاخام ها فتوا دادند که به بیمارستان ها حمله کنید و چراکه غزه‌ای‌تا در بیمارستان پنهان شده اند.

رییس دفتر رهبری با بیان اینکه یکی از آثار بزرگ حرکت غزه که درس عبرت مهمی به دنیا داد این بود که چهره خبیث کشورهای غربی که از اسراییل حمایت می‌کنند بی‌پرده روشن کردند، اظهار داشت: این دولت‌ها نمی‌توانند حرفی از حقوق بشر بزنند اما مردم‌شان این گونه نیستند و در خود شهر لندن می‌بینیم بیش از 100 هزار نفر در تظاهرات حمایت از مردم غزه شرکت کردند و حتی در لانه شیطان شاهد تظاهرات مردم آمریکا برای حمایت مردم از غزه هستیم.

محمدی گلپایگانی درباره ملاقات شیخ زکزاکی با رهبری گفت: زکزاکی با همسر و 4 دختر خود به دیدار رهبری آمده بود و این گلایه را از حضرت آقا داشتند که چرا برای شهادت من و ملحق شدن به 6 فرزند شهیدم بپیوندم دعا نکردید، ببینید کسی که 30 میلیون نفر را مسلمان کرده و وقتی فرزندانش به شهادتش رسیدند در زندان بود هنوز به دنبال شهادت است.

وی افزود: اسلام در حال زنده شدن و بالاتر از آن شیعه در حال معرفی شدن به جهان است و واقعیت این است که برادران اهل سنت هم نمی‌دانستند که شیعه چیست اما امروز صدای شیعه به تمام جهان می‌رسد.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه کجای جهان شبیه امام پیدا شد و پیدا می‌شود، گفت: این امام بود باعث سقوط حکومت ننگین پهلوی شد و عامل سقوط این حکومت فساد حاکم بر این خانواده بود. انقلاب که شد مسئولان با ویرانه‌ای مواجه شدند و باید از سرنوشت شاه عبرت گرفت.

وی تاکید کرد: از برکت این نظام بود که اتوبان ساخته می‌شود، چه کسی قبل از انقلاب اتوبان دیده بود و تمام راه‌های شهری هم خاکی بودند.

رییس دفتر رهبری با بیان اینکه انقلاب به زنان بها داد. گفت: امروز زنانی که با سر و شکلی ظاهر می‌شود ببینند که بعد از انقلاب چقدر به زنان بها داده شد و باید بدانند که زنان قبل از انقلاب چه جایگاه داشتند، الان 60 درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند و هر زنی می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد و پزشک شود و این بی‌انصافی است که آدم این موضوعات را نبیند و چشم خود را ببیند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو