طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی خوشمزه با طعم عالی


3

1402/8/16

10:04


طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی ، یکی از…

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی ، یکی از شیرینی های خوشمزه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

آیا شما هم از طرفداران پروپاقرص شیرینی‌جات هستید؟ اگر از آن دسته‌ آدم‌ها هستید که همیشه جای خالی شیرینی‌های خوش‌طعم را روی سفره و داخل یخچال حس می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما شیرینی اسلایس بادام زمینی را امتحان کنید.

شیرینی اسلایس بادام زمینی ، طرز تهیه فوق‌العاده آسانی داشته و قابل استفاده برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه است. اگر فرزندان شما به شیرینی علاقه‌ دارند، شیرینی اسلایس بادام زمینی گزینه بسیار مناسبی برای آن‌هاست؛  چراکه مقوی و خوشمزه بوده و جای خوراکی‌های شیرین و بدون ارزش غذایی بیرون خانه را برای آن‌ها پر می‌کند. در ادامه طرز تهیه اسلایس بادام زمینی ، این شیرینی خوشمزه را به چند روش به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

طرز تهیه اسلایس بادام زمینی یخچالی

موادی که در این شیرینی خوشمزه و سالم استفاده می‌شود، بسیار مقوی بوده و برای ساعت‌های طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. مواد مخصوص پایه اصلی شیرینی جداگانه و مواد مورد نیاز برای تهیه لایه شکلاتی رویی جداگانه تهیه می‌شوند. لایه رویی کاملا براساس سلیقه شماست و اگر شکلات دوست ندارید می‌توانید در لایه رویی از شکلات استفاده نکنید. چنانچه از طرفداران شکلات تلخ نیستید، می‌توانید شکلات شیرین به‌کار ببرید.

مواد لازم

مواد لازم برای پایه شیرینی

  • بیسکوئیت ساقه طلایی ۲۰۰ گرم
  • کره معمولی ۷۰ گرم
  • کره بادام زمینی ۱۰۰ گرم
  • بادام زمینی ۴۰ گرم

مواد لازم برای روکش شکلاتی

  • شکلات تلخ یا شیرین ۲۰۰ گرم
  • کره بادام زمینی ۶۰ گرم

طرز تهیه

  • مرحله اول: ابتدا کره و کره بادام زمینی را با کمک حرارت غیر مستقیم یا همان بن‌ماری، ذوب می‌کنیم. برای این کار می‌توان از قرار دادن ظرف حاوی کره‌ها روی بخار کتری استفاده کرد. اکنون بیسکوییت‌های ساقه طلایی را با میکسر یا هر وسیله‌ای که در دسترس دارید، کاملا پودر کنید.
  • مرحله دوم: حالا بیسکوئیت پودر شده، مغز بادام زمینی، کره معمولی و کره بادام زمینی آب شده را داخل مخلوط کن میریزیم و دو الی سه دقیقه میکس میکنیم تا ترکیبی یکدست و خمیری به‌دست آید.
  • مرحله سوم: حالا نوبت به انتخاب قالب مناسب می‌رسد. یک قالب مربعی را انتخاب کرده و داخل آن‌ را ورق آلومینیومی قرار می‌دهیم. اکنون مواد تهیه شده را داخل قالب می‌ریزیم و با پشت قاشق فشار می‌دهیم تا فرم قالب را به خود بگیرد و منسجم و سفت شود. تا اینجای کار، پایه اصلی شیرینی آماده است و فقط باید آن را حدود دو ساعت داخل یخچال نگه داشت.
  • مرحله چهارم: در فاصله ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روکش شکلاتی شیرینی اسلایس بادام زمینی را تهیه می‌کنیم. ابتدا ۲۰۰ گرم شکلات تلخ را به‌ همراه ۳۰ گرم کره بادام زمینی، روی حرارت غیر مستقیم یا بخار کتری قرار می‌دهیم تا ذوب شوند.
  • مرحله پنجم: برای ۳۰ گرم دیگر از کره بادام زمینی‌ها را هم جداگانه و به روش قبل ذوب می کنیم. حالا که حدود ۱۵ دقیقه از استراحت اصلی شیرینی گذشت، آن را از یخچال خارج کرده و روکش شکلاتی که حاضر کرده ایم را با لیسک، روی آن پخش می‌کنیم.
  • مرحله ششم: در این مرحله کره بادام زمینی ذوب شده را نیز به‌ صورت تزئینی روی شیرینی می‌ریزیم و با خلال دندان، روی لایه شکلاتی طرح ایجاد می‌کنیم. (می توانید ترتیب لایه های رویی را طبق سلیقه خود تغییر دهید).
  • مرحله هفتم: در آخرین مرحله که تزئین شیرینی نیز تکمیل شد، به‌مدت دو ساعت دیگر آن را داخل یخچال قرار می‌دهیم تا کاملا منسجم گردد. پس از گذشت زمان لازم، با چاقویی که دمای محیط را دارد و تقریبا گرم است، شیرینی را به شکل دل‌خواه برش می‌زنیم و سرو می کنیم.

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

روش دوم

طرز تهیه شیرینی اسلایس بادام زمینی در فر

برای تهیه شیرینی اسلایس بادام زمینی در فر، ابتدا ۲۰۰ گرم آرد، ۱ قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت، ۱۰۰ گرم پودر قند، ۱۷۰ گرم کره و نوک قاشق چای‌خوری نمک را درون مخلوط کن می‌ریزیم. چند دقیقه میکس می‌کنیم تا کاملا مخلوط شوند. این میزان مواد، مناسب برای یک قالب ۲۰ در ۲۰ است. قالب را چرب کرده و با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. حالا مواد میکس شده را داخل آن ریخته و با کف قاشق یا لیوان فشار می‌دهیم تا منسجم شود. مواد را در فر با دمای ۱۶۰ در جه سانتی‌گراد، به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار می‌دهیم. حالا پایه اصلی شیرینی حاضر است و ففط باید اجازه دهیم خنک شود.

حال نوبت به لایه دوم شیرینی می‌رسد. ۴ قاشق سوپ‌خوری کره، ۳ قاشق سوپ‌خوری شهد و ۵۰ الی ۵۵ گرم شکر سفید یا قهوه‌ای را باهم داخل قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم کاملا ذوب و کاراملی شود. اکنون ۴۰۰ گرم شیر غلیظ شده با عسل را به مواد کاراملی اضافه می‌کنیم تا به غلظت مناسب برسد. نوک قاشق چای‌خوری نمک و ۳ قاشق کره بادام‌زمینی را نیز به مواد اضافه کرده و حرارت می‌دهیم تا کاملا یک‌دست شود. پس از اضافه‌ کردن مواد ۱۰۰ گرم بادام زمینی خورد شده را نیز اضافه کرده و این مواد را داخل قالب و روی پایه اصلی شیرینی بادام زمینی می‌ریزیم.

در مرحله آخر نوبت به تهیه سس شکلات می‌رسد. شکلات چیپسی یا شکلات تخته‌ای تلخ یا شیرین را با سه قاشق کوچک کره بادام زمینی، روی حرارت غیر مستقیم قرار داده و ذوب می‌کنیم. سپس آن را روی لایه دوم پخش کرده و با خلال دندان طرح می‌دهیم. به صورت سلیقه‌ای می‌توانید از شکلات چیپسی سفید نیز برای تزئین شیرینی استفاده کنید. سپس شیرینی را دو ساعت داخل یخچال استراحت دهید و سپس سرو کنید.

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

روش سوم

طرز تهیه شیرینی اسلایس بادام زمینی کاراملی

برای تهیه این شیرینی خوشمزه و ساده باید شکر را با احتیاط داخل ظرف ریخته و آنقدر حرارت دهید تا کاراملی شود. دقت کنید که حین کاراملی شدن اصلا نباید شکر را هم بزنیم. فقط نیاز است که گاهی ظرف را جابه‌جا کنیم تا حرارت به همه جای شکر برسد. پس از اینکه شکر کاملا کاراملی شد، یک پاکت خامه صبحانه را روی حرارت غیرمستقیم قرار داده و هم می‌زنیم تا روان شود.

سپس خامه روان شده را به همراه یک لیوان بادام زمینی خرد شده، به کارامل اضافه می‌کنیم. در مرحله بعد بیسکوئیت پتی‌پور و کارامل خامه‌ای تهیه شده را به‌صورت لایه لایه روی هم ریخته و در نهایت با شکلات آب شده تزئین می‌کنیم. پس از دو ساعت استراحت در یخچال، شیرینی کاراملی اسلایس بادام زمینی، آماده سرو است.

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

طرز تهیه اسلایس بادام‌ زمینی

سخن پایانی

شیرینی اسلایس بادام زمینی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های یخچالی بوده که شما در خانه و بدون نیاز به فر، می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر قصد دارید یک صبحانه مقوی بخورید که تا هنگام ناهار شما را پر انرژی نگه دارد، شیرینی اسلایس بادام زمینی بهترین انتخاب شما خواهد بود. در واقع با یک‌بار امتحان کردن این شیرینی، قطعا از طرفدارهای همیشگی آن خواهید شد و طعم خوب آن را با هیچ شیرینی دیگری عوض نمی‌کنید. این نوع شیرینی انرژی زا و مقوی به‌علت داشتن کره بادام زمینی، یک میان‌ وعده بسیار مناسب برای شما و فرزندانتان خواهد بود و در طول روز، انرژی شما را بالا نگه می‌دارد.

نظرات


تصویری


ویدئو