کدام گوشی‌های سامسونگ دیگر به روز رسانی نمی‌شوند؟

منبع: خبرنما

1

1402/8/18

13:03


به‌نظر می‌رسد که این ماه، فهرست گوشی‌های گلکسی سامسونگ که دیگر آپدیت نخواهند شد، بلندتر از همیشه است. این مطلب را کامل بخوانید…

کدام گوشی‌های سامسونگ دیگر به روز رسانی نمی‌شوند؟

به گزارش زومیت، فهرست گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی که دیگر به‌روزرسانی نمی‌پذیرند، روز به روز بلندتر می‌شود و حالا نوبت به گوشی‌های گلکسی A و گلکسی M رسیده است. سامسونگ به تدریج تعداد به‌روزرسانی‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود را کاهش داده و چند سال پس از عرضه، به‌روزرسانی آن‌ها را کاملا متوقف می‌کند. به‌نظر می‌رسد که این ماه، فهرست گوشی‌های گلکسی سامسونگ که دیگر آپدیت نخواهند شد، بلندتر از همیشه است.

در این فهرست، برجسته‌ترین گوشی گلکسی که دیگر به‌روزرسانی نخواهد شد، گوشی گلکسی فولد است. این مدل گوشی سامسونگ اولین گوشی تاشدنی از این برند مطرح محسوب می‌شود. سایر گوشی‌های معرفی شده در این فهرست همگی به دسته گوشی‌های میان‌رده تعلق دارند. به‌روزرسانی گوشی‌های گلکسی A20s، گلکسی  A30s، گلکسی A50s و گلکسی A70s از این به بعد متوقف خواهد شد، زیرا اکنون بیش از چهار سال از عرضه آن‌ها گذشته است.

گوشی های سامسونگی که دیگر به‌روزرسانی نمی شوند

فهرست گوشی های سامسونگ که دیگر به روز رسانی نمی شوند

همچنین، گوشی گلکسی تب اکتیو پرو که در اکتبر ۲۰۱۹ عرضه شده بود، دیگر رنگ آپدیت را به خود نخواهد دید. در سری گوشی‌های گلکسی M که ویژگی‌های برتر سری گلکسی A را با هزینه کمتر ارائه می‌دهند، سامسونگ تصمیم به انتشار به‌روزرسانی‌های کمتری برای گوشی‌های گلکسی M22 و گلکسی M52 گرفته است.

این دو گوشی در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند و در دو سال نخست، هر سه ماه یک ‌بار آپدیت دریافت می‌کردند. با این حال قرار است تنها دو بار به‌روزرسانی در یک سال آینده دریافت کنند.

سامسونگ تصمیم گرفته است که به گوشی‌های گلکسی M22 و گلکسی M52 آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6  را ندهد. این تصمیم نقض وعده‌هایی است که سامسونگ قبلاً داده بوده و اعلام کرده بود که برای این دو مدل گوشی دو ارتقای سیستم‌عامل انجام خواهد داد. پس از انتشار اندروید ۱۳ برای این گوشی‌ها، سامسونگ وعده خود را اجرا کرد و به‌روزرسانی اندروید ۱۳ و One UI 5.1 را برای گلکسی M52 ارائه داد. این به‌روزرسانی ویژگی‌هایی از گوشی گلکسی S23 را به گوشی میان‌رده‌ای چون گلکسی M52 اضافه کرد.

با این حال، تصمیم به عدم ارتقا به اندروید ۱۴ و One UI 6 برای این مدل‌ها نه تنها نقض وعده‌های سامسونگ است بلکه ممکن است خریداران نگرانی در مورد تعداد به‌روزرسانی‌های مستمر برای دستگاه‌های سامسونگ داشته باشند. این امر می‌تواند تاثیری بر رضایت کاربران و همچنین محیط‌زیست داشته باشد، زیرا ممکن است کاربران مجبور شوند که برای بهره‌برداری از ویژگی‌های جدید و امنیت به‌روزرسانی‌های جدید دستگاه‌های خود را مرتبا تعویض کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو