همه چیز درباره آراخ؛ سلاح مرگبار دوثراکی ها در سریال «بازی تاج و تخت»

همه چیز درباره آراخ؛ سلاح مرگبار دوثراکی ها در سریال «بازی تاج و تخت»


منبع: روزیاتو

1

1402/8/18

18:02


همه چیز درباره آراخ؛ سلاح مرگبار دوثراکی ها در سریال «بازی تاج و تخت»

همه چیز درباره آراخ؛ سلاح مرگبار دوثراکی ها در سریال «بازی تاج و تخت»

دوثراکی‌ها‌، برای اولین بار در اواسط قسمت اول فصل ۱ سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) ظاهر می‌شوند. در پنتوس، ویسریس تارگرین و ایلیریو موپاتیس منتظر ورود رئیس دوثراکی، کال دروگو هستند تا او نگاهی به عروس احتمالی خود، دنریس تارگرین بیندازد.

ایلیریو، ازدواج دنریس و دروگو را با هدف استفاده از ارتش دوثراکی برای کمک به ویسریس به راه می‌اندازد. البته این ازدواج بدون رضایت دنریس صورت می‌گیرد؛ زیرا ایلیریو می‌خواهد از این ارتباط سود ببرد.

دوثراکی‌ها مو‌های بافته‌شده‌ای دارند که نماد پیروزی‌های آن‌ها بوده و سلاح‌های عجیبی را حمل می‌کنند که کاملاً متفاوت با سلاح‌های شوالیه‌های وستروسی هستند.

دوثراکی‌ها، جنگجویان کوچ نشین از قاره ایسوس هستند که در منطقه مرکزی این قاره به نام دریای دوتراکی زندگی می‌کنند. این جنگجویان کوچ نشین، بیشتر وقت خود را سوار بر اسب می‌گذرانند و به قبایل دیگر برای یافتن برده حمله می‌کنند. دوثراکی‌ها با مهارت‌های شگفت‌انگیز سوارکاری و سلاح‌های خاصشان به نام آراخ‌ شهرت زیادی در جنگ‌ها دارند.

همانطور که در بازی تاج و تخت دیده می‌شود، آراخ، سلاح داس‌مانند دوثراکی ها، دارای یک تیغه نیم‌دایره‌ای شکل است. علاوه بر این، دوثراکی‌ها از کمان و شلاق‌های خمیده‌ای در جنگ‌ها استفاده می‌کنند؛ اما آراخ سلاح معمول آن‌ها است. طول تیغه آراخ، تقریباً ۰.۷ متر بوده و دسته ضخیم دارد که تقریباً به اندازه طول تیغه است.

شکل هلالی، انحنا و طول تیغه نشان می‌دهد که آراخ سلاح بسیار کشنده‌ای است. این سلاح، در دسته نیمه‌شمشیر و نیمه‌داس طبقه‌بندی می‌شود. در داستان بازی تاج و تخت به این موضوع اشاره می‌شود که آراخ بیشتر یک داس است.

روش‌های جنگی دوثراکی‌ها با وستروسی‌ها کاملاً متفاوت است. حتی قوی‌ترین نیرو‌ها و فرماندهان وستروسی هیچ شانسی در مقابل جنگجویان سوار بر اسب دوثراکی‌ها ندارند که با آراخ‌ها و کمان‌های خود در میدان‌های جنگ فریاد می‌زنند.

گرچه آراخ قادر به نفوذ به زره نیست، اما قابلیت مانور زیادی دارد. در قسمت سوم فصل ۱ بازی تاج و تخت، سر جوراه می‌گوید که آراخ برای جنگ دوثراکی‌ها مناسب است.

برای جنگجویان سوار بر اسب، کشتن دشمنان با تیغه خمیده آسان‌تر از شمشیر است: «برای یک مرد سوار بر اسب، تیغه خمیده چیز خوبی بوده و کار با آن راحت‌تر است. این یک سلاح مناسب برای یک دوثراکی است. اما آراخ از فولاد عبور نمی‌کند؛ در این زمینه، شمشیر مزیت دارد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو