آرایش مناسب پوست گندمی و سبزه

2

1402/8/20

01:11


آرایش مناسب پوست گندمی و سبزه

گرمی و جذابیت از جمله مشخصات افرادی است که دارای پوست گندمی و سبزه هستند. این افراد به دلیل بالا بودن تعداد ملانین، دارای رنگی تیره تر است. بر خلاف خانم هایی که پوست سفید دارند، خانم های با پوست سبزه و گندمی نیاز به جذابیت و گرمی نیستند. آن ها به صورت طبیعی چهره گرم و جذابی دارند. از این رو آرایش کردن برای این خانم ها با هدف از بین بردن عیوب و تغییر فرم صورت انجام می گیرد. اما هستند سؤالاتی که همه ما قبل از خزید لوازم آرایش از خود می پرسیم برای مثال رنگ پنکک مناسب پوست شما چیست؟ یا اینکه کدام یک از کرم پودرهای می تواند برای پوست من مناسب باشد. من در این مقاله تصمیم داریم تمامی نکات مهم در زمان آرایش مناسب پوست گندمی و سبزه بپردازیم:

ابتدا پوست خود را بشناسید

هیچ تفاوتی ندارد که پوست شما سفید است، سبزه هستید یا گندمی؟ مهم این است که جنس پوستتان را بشناسید. مهم ترین فاکتور در انتخاب جنس پوست انسان، جنس پوست است. پوست انسان ها در چهار دسته مختلف طبقه بندی می شود:

پوست چرب: این نوع پوست به دلیل فعالیت زیاد غده های چربی ، درخشان، چرب و حتی با جوش زدن های مکرر همراه است. اگر پوست شما چرب باشد ممکن است با مشکلات جوش و لکه های آکنه مواجه شوید.

پوست خشک: خشکی پوست به دلیل کمبود رطوبت و چربی در پوست اتفاق می افتد. افرادی که پوست خشک دارند احساس کشش و تنگی در پوست را تجربه می کنند. صاحبین این نوع پوست معمولاً خیلی زود علائم چین و چروک را در پوست خود مشاهده می کنند

پوست معمولی: بهترین نوع پوست متعلق به افرادی است که پوست نرمال یا معمولی دارند. پوست نرمال، میزان ترشح چربی ثابت و به اندازه ای دارد و از این رو به هیچ عنوان با مشکلاتی همچون خشکی و یا چربی بیش از اندازه را تجربه نمی کنند.

پوست مختلط: به جرات می توان گفت سخت ترین نوع پوست متعلق به افرادی است که پوست مختلط دارند. در صورت این افراد بعضی قسمت ها با چربی بیش از اندازه و بعضی از قسمت ها با خشکی همراه است و شما باید برای هر کدام از این قسمت ها برنامه مجزایی داشته باشید.

چگونه پوست خود را برای آرایش آماده نماییم؟

آماده سازی پوست برای آرایش مرحله ای است که می تواند به زیبایی و دوام آرایش کمک کند. اما نکته ای که نباید فراموش شود، انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی مطابق با پوست صورت است. هر فردی برای اینکه پوست خود را برای آرایش آماده نماید؛ متد خاص خود را دارد اما به صورت کلی باید مراحل زیر را طی نمایید:

شستشو پوست صورت

برای داشتن آرایشی فوق العاده، باید کار را با پوست تمیز شروع کرد. دقت کنید ابتدا جنس پوستتان را شناسایی نمایید و سپس با توجه به آن، بهترین محصول را برای شستشو انتخاب کنید. به صورت کلی از محصولاتی استفاده کنید که ph متعادل دارند تا به پوستتان آسیب نزنید

حتماً از مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از یک مرطوب کننده مناسب با توجه به نوع پوست شما برای حفظ رطوبت پوست قبل از آرایش الزامی است. در صورتی که جنس پوستتان را نمی دانید و یا پوست شما چرب است از آبرسان ها استفاده کنید. برای خانم هایی که پوست خشک دارند استفاده از مرطوب کننده های حاوی روغن های طبیعی می تواند موثر باشد.

استفاده از پرایمر به سلامت پوست شما کمک می کند

استفاده از پرایمر می تواند به کنترل چربی پوست، کمک کند و باعث بالا بردن ماندگاری آرایش شود. پرایمرها ویتامین های مورد نیاز پوست را به آن می دهند و باعث می شوند که پوست دچار بیماری نشود.

از سرم ها استفاده کنید

یکی دیگر از روش های مرطوب کردن پوست، استفاده از سرم های مناسب است. سرم های غنی از ویتامین می توانند به سلامت پوست شما کمک کند. به عنوان مثال سرم ویتامین C به شما در از بین بردن لکه ها و حتی سفیدتر شدن پوستتان کمک خواهد کرد.

چگونه پوست گندمی و سبزه را آرایش کنیم

آرایش پوست سبزه و گندمی به یک رویه معقول و تعادل بخش نیازمند است که به طور موثر از ویژگی های طبیعی پوست استفاده کند و در عین حال مشکلات موجود را پوشش دهد. در ادامه یک راهنمای کلی برای آرایش پوست گندمی و سبزه را ارائه می دهیم:

کرم پودر بزنید

استفاده از کرم پودر مناسب برای پوست سبزه و گندمی به معنی انتخاب کرم پودری است که با رنگ پوست شما به طور دقیق مطابقت داشته باشد. به عبارتی نباید پوست شما بیشتر از حد سفید و یا تیره شود. بهتر است که رنگ آن را به شکلی انتخاب کنید که با پوست بدنتان، تفاوت رنگی زیادی احساس نشود. انتخاب کرم پودری با پوشش متوسط می تواند به پوشش کمی از نقاط ضعف کمک کند و همچنین اجازه می دهد که زیبایی طبیعی پوست، بیشتر به نمایش درآید. البته اگر مشکلات پوستی شما زیاد باشد می توانید از کانسیلر استفاده کنید.

برای پوشش عیوب از کانسیلر کمک بگیرید

اگر پوست شما ایراداتی دارد که با کرم پودر پوشش داده نمی شود می توانید از کانسیلر استفاده کنید. اصولاً استفاده از یک لایه ضخیم کرم پودر ممکن است صورت شما را غیرطبیعی نمایش دهد. اما اگر از کانسیلر استفاده کنید می توانید با یک لایه کرم پودر پوست خود را یکدست نمایید. از کانسیلر می توانید برای از بین بردن تیرگی زیر چشم ها، از بردن لک های روی گونه، جای جوش و … استفاده نمایید.

از پنکک کمک بگیرید

در ادامه با کمک یک پنکک می توانید یکنواختی پوستتان را چندین برابر نمایید. در انتخاب پنکک نیز باید به جنس پوست صورت توجه کنید. رنگ پنکک را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که پیگمنت زرد رنگ دارند. در ضمن حتماً به جنس پوستتان در انتخاب پنکک اهمیت بدهید. در صورتی که تمایل به داشتن آرایش کاملاً علاقه ندارید می توانید پنکک را جایگزین کرم پودر نمایید.

کانتورینگ کنید

شما به کمک متدهای کانتورینگ می توانید فرم صورت خود را زیبا نمایید. فرم بینی خود را اصلاح کنید، گونه ها را برجسته نمایید، چانه خود را تیز کنید و فرم فک خود را نیز زیباتر نمایش دهید. کانتورینگ با توجه به فرم صورت متفاوت است و از این رو بهتر است متدهای آن را آموزش ببینید. برای این کار هر قسمتی را که تمایل به دیده شدن ندارید را تیره نمایید. در قسمت زیر گونه ها، اطراف تیغه بینی و قسمت غبغب می توانید از کانتور استفاده کنید.

رژگونه بزنید

استفاده از رژگونه گرم با رنگ های طبیعی می تواند به چهره شما گرمایی بیشتری ببخشد. انتخاب رنگ هایی مانند قرمز، هلویی، برنزه، یا صورتی می تواند برای رنگ پوست گندمی و سبزه مناسب خواهد بود. البته در انتخاب رنگ رژگونه باید به مکانی که در آن قرار دارید و سلیقه شخصی نیز توجه نمایید. برای زیباتر شدن رژگونه می توانید از کانتور استفاده کرده و فرم گونه ها را برجسته نمایید. بعد از اتمام اعمال رژگونه از مقدار کمی هایلایتر استفاده کنید و در قسمت بالایی گونه ها بزنید. به این شکل زیبایی شما بیشتر خواهد شد.

آرایش چشم ها آغاز کنید

استفاده از سایه های چشم با رنگ های طبیعی و گرم می تواند به چشمان شما زیبایی بیشتری ببخشد. انتخاب رنگ های مات می تواند به تعادل پوست کمک کند و به ظاهر شاداب پوست بی افزاید. اما انتخاب رنگ ها، فرم خط چشم و … همگی به سلیقه شما بستگی دارد. این به شما بستگی دارد که در چه محیطی حاضر خواهید شد و با توجه به آن آرایش چشم ها را تنظیم کنید. اصولاً برای یک مهمانی از زیباترین و شادترین رنگ ها استفاده کنید و برای حضور در محیط کار به یک خط چشم ساده و ریمل بسنده کنید. همه چیز به شما بر می گردد.

با رژ لب کار را ادامه دهید

انتخاب رژ لب با رنگ های طبیعی و گرم می تواند به پوست گندمی و سبزه زیبایی و جذابیت بیشتری بدهد. رنگ های طبیعی مانند قرمز، هلویی، گوشتی، کالباسی یا گلبهی می تواند به شما زیبایی طبیعی بیشتری ببخشد. بهترین رژلب برای پوست گندمی ، رژی است که پوست را تیره نشان ندهد و از جذابیت آن کم نکند. برای جذاب شدن لب ها بهتر است از کانتور روشن استفاده کنید و مرزهای لب را از بین ببرید. سپس با کمک یک خط لب، مرزها را کمی گسترش دهید و لب های خود را بزرگتر نمایید.

کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی نحوه آرایش پوست گندمی و سبزه پرداختیم. قبل از اینکه به رنگ پوست فکر کنید باید جنس آن را تشخیص دهید و سپس با کمک آزمون و خطا بهترین رنگ های متناسب با رنگ پوست صورتتان را انتخاب کنید. بیشترین مسئله ای که در آرایش این رنگ پوست باید انجام شود، انتخاب رنگ کرم پودر و پنکک است. در بقیه موارد همچون رژگونه و رژ لب نکته مهم سلیقه و موقعیتی است که در آن حاضر خواهید بود.

نظرات


تصویری


ویدئو