سازنده Avatar: Frontiers of Pandora: برای غوطه‌وری در بازی از حالت اول شخص استفاده شده است

منبع: گیمفا

2

1402/8/20

09:06


سازندگان عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز Avatar: Frontiers of Pandora می‌گویند که برای غوطه‌ور کردن بازیکنان در جهان این بازی از دوربین اول شخص استفاده کرده‌اند.

سازنده Avatar: Frontiers of Pandora: برای غوطه‌وری در بازی از حالت اول شخص استفاده شده است

سازندگان عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز Avatar: Frontiers of Pandora می‌گویند که برای غوطه‌ور کردن بازیکنان در جهان این بازی از دوربین اول شخص استفاده کرده‌اند.

بازی Avatar: Frontiers of Pandora شرکت یوبیسافت (Ubisoft) ماه آینده عرضه خواهد شد. در حالی که با توجه به جزئیات فراوان، نگرانی‌هایی در مورد هوش مصنوعی دشمنان یا سهولت در کاوش وجود دارد، شاید یکی از بزرگترین سؤالات این باشد که چرا دوربین بازی به صورت اول شخص است.

این سوال مطرح می‌شود که بازیکنان برای اینکه بتوانند شخصیت خود را بیشتر ببینند، آیا استفاده از حالت سوم شخص منطقی به نظر نمی‌رسید؟ استودیوی مسایو اینترتینمنت (Massive Entertainment) سازنده‌ی Avatar: Frontiers of Pandor، سابقه‌‌ی کار روی سری بازی‌های شوتر سوم شخص The Division را دارد. با این حال، این توسعه‌دهنده اعتقاد دارد که غوطه‌ور کرددن بازیکنان انگیزه اصلی آن‌ها برای استفاده از دوربین اول شخص در ساخته‌ی جدید خود است.

Ditte Deenfeldt، کارگردان Avatar: Frontiers of Pandora، در مصاحبه با IGN اظهار داشت:

ما می‌خواهیم احساس کنید که در دنیای بازی غرق شده‌اید و واقعا در جهان پاندورا حضور دارید. این موضوع (استفاده از دوربین اول شخص) هرگز بحث بزرگی برای ما نبود.

مگنس یانسن (Magnus Jansen)، مدیر خلاقیت بازی در این باره افزود:

این چیزی بود که ما کاملاً با استودیوی فیمسازی جیمز کامرون یعنی لایت استورم موافق بودیم.تا حد امکان به پاندورا نزدیک شوید، تا جایی که ممکن است در آن غوطه ور شوید که این از طریق حالت اول شخص به دست می‌آید.

Deenfeldt در ادامه می‌گوید:

ما از شما می‌خواهیم که به طبیعت نزدیک شوید، که تا حدودی شخصیت اصلی در بازی است و بهترین راه برای انجام این کار، حالت اول شخص می‌باشد. ما می‌خواهیم که شما احساس کنید غوطه ور شده‌اید و احساس کنید که واقعاً در پاندورا هستید.

در حین پرواز، بازی Avatar: Frontiers of Pandora به طور پیش فرض از دوربین سوم شخص استفاده می کند. علت آن این است که تیم توسعه‌دهنده می‌خواهد بر دنیای پاندورا تأکید کند. Drew Rechner، دستیار کارگردان بازی، در این باره می‌گوید:

ما تصمیم گرفتیم از دوربین سوم شخص برای Ikran و Direhorse استفاده کنیم، زیرا این دوربین در جهان بازی را به خوبی نشان می‌دهد.

ما واقعاً آن تغییر میدان دید را دوست داشتیم. شما می‌توانید تعداد زیادی از شاخه‌های درختان، برگ‌ها و همه آن چیزها را از بالا به صورت سوم شخص ببینید که اگر به صورت اول شخص بود، واقعاً نمی‌توانستید آن‌ها را به خوبی ببینید. همچنین وقتی که با بال‌های Ikran از آبشارها عبور می‌کنید، می‌بینید که قسمتی از آن خیس می‌شود و آب روان را می‌بینید. به نظر من،دیدن این نوع جزئیات در حالت اول شخص واقعاً دشوار خواهد بود.

اما سوال اینجاست که چرا تیم سازنده در Avatar: Frontiers of Pandora از گزینه‌ی تعویض دوربین بین سوم شخص و اول شخص استفاده نکرده است؟ کارگردان بازی در این باره توضیح می‌دهد:

اگر می‌خواهید کیفیت بالایی از هر دو حالت داشته باشید، باید خیلی زود تصمیم بگیرید. ارائه هر دو حالت اول شخص و سوم شخص به خصوص در هنگام خلق انیمیشن‌های سوم شخص و تعاملی برای کل تجربه‌ی بازی منجر به کار دو برابر می‌شود.

بازیکنان می‌توانند از نزدیک با جهان بازی به صورت اول شخص آشنا شوند. هنگامی که در حال برداشت هستید، میوه را می‌گیرید و سپس همانطور که کنترلر را می‌چرخانید، دست با کاری که انجام می‌دهید هماهنگ است و این نوعی تقلید است، که از لامسه ناشی از آن تقلید می‌کند و ارتباط و افزایش غوطه وری ناشی از آن برای ما تمرکز زیادی داشته است. این موضوع همچنین هنگام پیمایش در زیر درختان آشکار می‌شود، زیرا شخصیت شما دقیقاً مانند جیک سالی در فیلم اول هر شاخه‌ای را کنار می‌زند.

هنگامی که در حال برداشت محصول هستید، یا زمانی که در حال شکار هستید، یا فقط در حال حرکت هستید، اگر دوربین به صورت سوم شخص باشد، آن حس خاصی از مکان و غوطه‌ور شدن را دریافت نمی‌کنید و واقعاً می‌خواستم بازی ما این غوطه‌وری را داشته باشد.

عنوان بازی Avatar: Frontiers of Pandora در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ (۷ دسامبر ۲۰۲۳) برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.


منبع: Gamingbolt

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو