سرقت هالیوودی از خانه های امن صرافی های تهران

منبع: سیمرغ

2

1402/8/20

12:13


سرقت هالیوودی از خانه های امن صرافی های تهران

دزدان معادل ۸۰ میلیارد تومان ارز غارت کردند



اعضای این باند سرقت برای دزدی‌های پیچیده از خانه‌های امن صرافی‌ها در اطراف میدان فردوسی به مدت یک سال منطقه را به طور دقیق زیر نظر گرفته و حتی مکان‌هایی را که دارای دوربین مداربسته بود، نقطه‌زنی کرده بودند و فکر نمی‌کردند با نقشه بی‌نقصی که چیده‌اند پلیس بتواند آنها را ردیابی کند.

یک سال و نیم قبل سه صراف به پلیس گزارش دادند از چند خانه امن که اطراف میدان فردوسی دارند سرقت‌های کلانی شده است.

آنها گفتند: ما همه ارزهایی را که معامله می‌کنیم، در صرافی‌ نگه نمی‌داریم. این کار برای امنیت بیشتر صرافی است. چند خانه امن داریم که آنها را خریداری کردیم و ارز را آنجا نگهداری می‌کنیم. به جز صاحبان صرافی و یک کارمند معتمد فرد دیگری از محل این خانه‌ها خبر ندارد. چند دقیقه قبل برای برداشتن مقداری ارز به یکی از خانه‌ها رفتیم و متوجه سرقت شدیم. بعد فهمیدیم از هر دو خانه امنی که داریم سرقت و هزاران دلار و یورو از خانه‌ها خارج شده است.

با توجه به وسعت سرقت که حدود ۸۰ میلیارد تومان بود پلیس تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد. تیم تحقیق وارد خانه‌های سرقتی شد و نشانه‌هایی را که بر جای مانده بود، بررسی کرد. سپس کارمندان صرافی‌ها و افرادی که صرافان به عنوان فرد مشکوک معرفی کرده بودند، مورد بازجویی قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان داد افرادی که دست به سرقت زده‌اند بسیار حرفه‌ای بودند و بعد از سرقت همه ردهای باقیمانده را پاک کرده بودند. ضمن اینکه با توجه به نحوه و زمان سرقت مشخص بود افرادی که در این دزدی دخیل بودند برای مدت طولانی آنجا را زیر نظر داشتند و همه منافذی را که ممکن بود پلیس بتواند از آن به سرنخ برسد از بین برده‌اند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seeorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو