پاسخ جبلی به همه حواشی پیرامون صدا و سیما؛ از گاندو، زیرخاکی و پایتخت تا به افق فلسطین و مهران مدیری

منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/21

17:15


ساعدنیوز: پیمان جبلی از پیش‌تولید «زیرخاکی» خبر داد و مذاکرات «پایتخت» و همچنین رسیدن «ترور» به سالگرد حاج قاسم سلیمانی، او به سؤالی درباره شکایت از مهران مدیری و حواشی «به‌افق فلسطین» هم پاسخ داد.

پاسخ جبلی به همه حواشی پیرامون صدا و سیما؛ از گاندو، زیرخاکی و پایتخت تا به افق فلسطین و مهران مدیری

به گزارش ساعدنیوز به نقل از تسنیم، امروز بالاخره بعد از مدت‌ها تکلیف سریال «ترور» حاج قاسم سلیمانی روشن شد. گمانه‌زنی درباره این سریال زیاد مطرح می‌شد و امروز بعد از سفر رئیس رسانه ملّی به جنوب لبنان و محورهای مقاومت او به برج میلاد آمد و از پشت‌صحنه سریال «ترور» به‌کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی بازدید کرد،
سریالی که به نیمه راه رسیده و درباره ترور نافرجام سردار سلیمانی است. فرهاد قائمیان، انوش معظمی، جعفر دهقان، رامین راستاد، مهدی سلوکی، افشین سنگ‌چاپ، یدالله شادمانی، با حضور محمدحسین لطیفی با هنرمندی هدایت هاشمی و شهرام ابراهیمی در نقش سبحان با معرفی نانت تومه در حال فیلمبرداری است.

ما دو سال است تلاش می‌کنیم «ترور» ساخته شود

اما پیمان جبلی در جریان این بازدید به سؤالات خبرنگاران هم پاسخ داد. او درباره ساخت سریال «ترور» حاج قاسم سلیمانی گفت: کارهایی که درباره شخصیت‌های برجسته تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم تولید می‌شوند معمولاً به‌دلایل مختلفی، کارهای سخت و پیچیده‌ای است، به‌خصوص که آن شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشد. پرداختن به داستان‌ها، شخصیت و سیره این بزرگان معمولاً ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شود. هنر کارگردان در مجموعه‌های نمایشی همچون «ترور» این است که سایه شخصیت شجاع، تأثیرگذار و تعیین‌کننده شهید سلیمانی را به‌خوبی به‌همراه آثار و تأثیراتش به‌تصویر بکشند.

وی افزود: «ترور» داستان بسیار خوب، جذاب و قوی دارد که شاید زودتر از این‌ها باید انجام می‌شد. ما از دو سال پیش منتظر این کار بودیم، اما حساسیت و دقتی که دوستان عزیز ما در مؤسسه آوینی داشتند برای اینکه این کار را با درام و فیلمنامه قوی‌تری راهی پیش‌تولید کنند باعث شد این کار یک مقدار با تأخیر تولید شد، اما اطمینان داریم این کار از کارهای فاخر و برجسته خواهد شد که حتماً نظر مخاطبان را جلب خواهد کرد. امیدواریم که ان‌شاءالله این مینی‌سریال به سالگرد حاج قاسم سلیمانی برسد، البته دوستان و کارگردان و تیم تولید قول دادند تا آن زمان آماده پخش شود. امیدوارم این مجموعه بتواند مقدمه‌ای برای تولید فصل‌های بعدی با داستان‌های واقعی باشد و بتواند به این موضوع و موضوعات دیگر ان‌شاءالله بپردازد.

رئیس صداوسیما تأکید کرد: من از سال 1400 قول تولید مجموعه نمایشی مرتبط با شخصیت و سرگذشت شجاعانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را داده بودم؛ دو سالی که گذشت همه سازمان با همکاری مؤسسه آوینی پیگیر بودند این کار به تولید برسد امسال بحمدالله این آرزو برآورده شد و این سریال به تولید رسید؛ امیدواریم ان‌شاءالله این کار در حد و اندازه شهید بزرگوار شهید سلیمانی باشد و مورد توجه مردم قرار بگیرد.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره دیگر سریال‌های تلویزیونی که در راه‌اند، گفت: من می‌دانم تا هفته گذشته حدود 18 تا سریال مجموعه نمایشی دوربین‌روشن داریم، کنارش فکر می‌کنم 12 مجموعه در حال پیش‌‌تولید داریم و حدود 20 مجموعه در حال نگارش است. کارهایی که در چرخه تولید قرار گرفته است تا حدود زیادی خیال ما را از بابت جدول پخش تا اواخر تابستان سال دیگر راحت می‌کند، درصدد هستیم فیلمنامه‌های دیگری را هم در چرخه تولید قرار بدهیم فکر می‌کنم شاید نزدیک به 30 فیلمنامه دیگر در نوبت بررسی‌اند که همکاران ما بررسی‌شان را در دستور کار قرار داده‌اند ان‌شاءالله آنها هم به مرحله پیش‌تولید برسد.

گاندو3 در راه

جبلی به ساخت فصل سوم «گاندو» اشاره کرد و افزود: مجموعه‌هایی با داستان‌های امنیتی و پلیسی که بیشتر هم مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد تعدادی از آنها را امسال روی آنتن دیدیم که مجموعه «ترور» یکی از آنهاست. ما در تلاشیم «گاندو3» هرچه زودتر به مرحله پیش‌تولید و تولید برسد، اطلاع ندارم امسال می‌رسد یا خیر؛ اما دوستان ما در تلاش‌اند آماده کنند و امیدواریم همکاری نهادهای بیرون از سازمان به ما کمک کند که فصل سوم این مجموعه را هم کلید بزنیم.

شروع پیش‌تولید «زیرخاکی»

او در ادامه به شروع «نون‌خ» و پیش‌تولید فصل جدید «زیرخاکی» اشاره کرد و گفت: مجموعه‌هایی که در حال تولید است همکاران ما در دفتر فیلمنامه و هم در سیمافیلم و هم در کارگروه‌های تخصصی موضوعی قرارگاه محتوایی سازمان، همه تلاش‌شان این است ترکیب کارهایی که تولید می‌شود یک ترکیب متوازن و متناسبی باشد، هم در آن داستان‌های تاریخی، تاریخ اسلام، تاریخ معاصر، تاریخ دفاع مقدس، کارهای طنز و کمدی، ملودرام، کارهایی که به حوزه‌های مختلف و در ساختارها و ژانرهای مختلف تولید می‌شود وجود داشته باشد، این یک مقدار سخت است برای اینکه فیلمنامه ها باید آماده باشد و همزمان ما بتوانیم در ساختارهای مختلف تولید کنیم، اما تلاش دوستان ما این است که ما حتماً در تمام مراحل تولید حتماً کارهای طنز داشته باشیم. خوشبختانه فصل جدید «زیرخاکی» در مرحله پیش‌تولید است. فصل جدید «نون‌خ» تولید خود را آغاز کرده است کارهای دیگر هم بررسی می‌شود.

مذاکرات درباره سریال «پایتخت» ادامه دارد

جبلی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره سریال «پایتخت» خاطرنشان کرد: قبلاً هم این جمله را گفته‌ام دوستان ما در سیمافیلم روزانه مشغول مذاکره با تهیه‌کنندگان و کارگردانان متنوع و مختلفی از مجموعه‌های مختلف و درباره تولیدات جدید و تولیدات فصل‌های جدید هستند. به‌صورت طبیعی این روال طی می‌شود دوستان ما مذاکره می‌کنند در مذاکراتی که برای تولید یک مجموعه انجام می‌شود نمونه آن کاری که امروز شاهدش بودیم دو سال است درباره آن بررسی می‌شود تا پخته‌تر و بهتر شود، اصلاً طبیعت کار تلویزیون این است کار طول می‌کشد و این‌که بخواهیم در وسط راه بگوییم که مذاکره چه شد و به کجا رسید این طور نیست.

واکنش به حواشی برنامه «به‌افق فلسطین»

او درباره سفر خود به لبنان و حواشی «به‌افق فلسطین» به خبرنگار تسنیم گفت: بحمدالله توفیق داشتم در دو سه روز گذشته خدمت عزیزان رسیدم در رسانه‌های مقاومت و از نزدیک با خبرنگاران عزیز و شجاع خودمان در مرز فلسطین اشغالی مراوده داشتم و خداقوت گفتم. آثار وجود شهید قاسم سلیمانی در کل محور مقاومت به چشم می‌خورد. این اعتماد به نفس، روحیه، شجاعت، خلاقیت و امیدی که در تمام بخش‌های محور مقاومت از یمن، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه هست همه مرهون شخصیت حاج قاسم و مکتب این شهید بزرگوار است که ما بسیار مدیون حاج قاسم هستیم. اگر ما امنیت و اقتدارمان و دست بالای مقاومت را در منطقه می‌بینیم همه مرهون شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی حق زیادی بر گردن ما دارد و این ادای دین معنی‌اش این است ما در حوزه تخصصی خودمان که تولیدات تلویزیونی و رسانه‌ای است و بیش از این فعال باشیم. اکتفا کردن به یک مجموعه نمایشی قطعاً به‌معنای ادای دِین به شهید بزرگوار ما حاج قاسم سلیمانی نیست، امیدوارم ان‌شاءالله بتوانیم از داستان‌ها، قالب‌ها و ساختارهای دیگر کنار مجموعه نمایشی که تولید می‌شود بیشتر به آثار و شخصیت حاج قاسم سلیمانی بپردازیم.

جبلی تأکید کرد: درباره «برنامه به‌افق فلسطین» و حواشی‌ای که ایجاد شد، باید بگویم دیشب از بیروت حرکت کردم و امروز صبح رسیدم، دوستان در حال بررسی‌اند توضیحات بیشتری بدهند، اما ما استقبال می‌کنیم از هرگونه خلاقیت، نوآوری و برنامه‌هایی که با هدف تبیین دقیق و روشن به‌روزشده آرمان‌های انقلاب اسلامی و در رأس آنها یکی از مهمترین‌های آن که فلسطین باشد روی آنتن بیاید و ما استقبال کنیم. در مورد همکاری با عناصر، افراد و مؤسسات فعال در حوزه رسانه هم از روز اول گفتم و باز هم تکرار می‌کنم و این یک شعار نیست بلکه یک نیاز است. بار فرهنگ در کشور به‌قدری گسترده و سنگین است که صداوسیما با همه افراد و عناصرش به‌تنهایی نمی‌تواند به‌دوش بکشد، ما حتماً از همکاری مؤسسات رسانه‌ای، فرهنگی، افراد و عناصر رسانه‌ای فعال استقبال می‌کنیم و آن را هم ان‌شاءالله گسترش خواهیم داد.

شکایت از مهران مدیری

او درباره ماجرای شکایت از مهران مدیری گفت: من در جریان به‌روزشده این موضوع نیستم، دوستان حقوقی ما دارند بررسی می‌کنند، طبیعی است که با افراد مختلف و مؤسسات مختلف در اشکال مختلف ممکن است یک سازمان به‌لحاظ حقوقی با مشکل روبرو به‌شود و بالاخره قوانین، مقررات و قانون تکلیف را روشن می‌کند و درباره این موضوع آخرین اطلاعات را ندارم و همکاران حقوقی ما در جریان هستند و می‌توانند پاسخگو باشند.

ادامه برنامه «جام‌جم» در تلویزیون

جبلی همچنین درباره برنامه «جام‌جم» و این‌که آیا ادامه پیدا خواهد کرد و یا در میانه راه دچار قطعی خواهد شد، افزود: اساساً نقد سازنده و استفاده از دیدگاه‌های مختلف در خصوص موضوعات مختلف از راهبردهای ما در رسانه ملی به حساب می‌آید. در حوزه‌های مختلف اعم از رسانه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مباحث فرهنگی و ورزشی؛ یکی از جذابیت‌های رسانه استفاده از دیدگاه‌های مختلف و جریان‌های فکری متفاوت درباره موضوعات مختلف است.

یکی از موضوعاتی که در این میان مغفول مانده بود خود رسانه ملّی است که محل نقد بسیاری است و موافقان و مخالفان درباره موضوعات مختلف مرتبط با مأموریت‌های رسانه ملی وجود دارد. بنده از روز اول دغدغه‌ام این بود در همان ماه‌های اول وعده دادم برنامه‌ای در این خصوص روی آنتن خواهیم برد. آماده‌سازی این برنامه متأسفانه طول کشید من خودم از همکاران خودم گلایه کردم دیر شروع شد، مراحل پختگی خودشان را طی می‌کند و ان‌شاءالله با قدرت به کار خودش ادامه خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو